PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościW Kredyt Banku zakasali rękawy

W Kredyt Banku zakasali rękawy

Aktualności 09.08.2010 (09:57)

W dwudziestoletniej historii banku takiego zamieszania jeszcze nie było. Owszem, kilka lat temu z sukcesem przeprowadzono rebranding, ale obecna zmiana w podejściu do biznesu, mentalności pracowników, charakteru ich pracy, zakresu obowiązków, a nawet nomenklatury jest totalną rewolucją.

Maciej Bardan, od dwóch lat zasiadający w fotelu prezesa Kredyt Banku pracuje z zapałem godnym mrówki. Twierdzi, że nie spodziewał się zastać tak anachronicznych procedur, placówek i zachowań w banku, który bądź co bądź należy do ścisłej czołówki na rynku. Bardan długo nie czekał z decyzją o przewietrzeniu banku. Jedną z pierwszych poważnych zmian wprowadził już na początku swojej prezesury, dotyczyła linii dla małych i średnich firm.

Nagle, po szeregu szkoleń, ociężali, wycięci z poprzedniej epoki inspektorzy kredytowi z Kredyt Banku, postrzeganego wciąż jako bank o na wskroś tradycyjnym wizerunku, niewiele mającym z nowoczesnością wspólnego, zasiedli za kierownicami nowych samochodów z nowymi laptopami w torbach i nowymi komórkami w kieszeniach by od swoich pryncypałów usłyszeć „nie chcę Cię widzieć w oddziale”. Ich zadaniem od tamtej pory nie jest jedynie wypełnianie formularza kredytowego zainteresowanej finansowaniem firmy i odsyłanie papierzysk do odpowiedniego działu w centrali lecz aktywne poszukiwanie klienta, oferowanie mu nowoczesnych rozwiązań finansowych ułatwiających i wspierających prowadzenie działalności. Niby nic nowego, tak pracują doradcy w niemal wszystkich bankach. A jednak w Kredyt Banku to wciąż nowość.

Już nie inspektorzy kredytowi lecz doradcy bankowi, przeszkoleni, z wielkimi ze strachu oczami ruszyli zatem w teren i opłaciło się. Zastały w swych skostniałych procedurach rodem z minionej epoki Kredyt Bank odetchnął, zyskał tysiące nowych klientów z sektora małych i średnich firm oraz status banku otwartego na nowości, współpracującego z klientem na każdej płaszczyźnie i pracującego nad unowocześnieniem swoich struktur i procedur.

Na MiŚiach się nie skończyło. Do zarządu banku, nie tak dawno, bo zaledwie trzy miesiące temu, dołączył Zbigniew Kudaś, niegdyś odpowiedzialny za kredyty hipoteczne i consumer finance w banku Millennium. Złośliwi tę zmianę komentowali dość ostro: „Kudaś zdusił hipoteki w Millennium, teraz załatwi Kredyt Bank”.

Kudaś tymczasem relokuje placówki banku, kilka zamknął, przesuwa pracowników ze stanowiska na stanowisko, wielu zwolnił, wielu zatrudnił, a wszystko po to, by przygotować detaliczną część banku do dość odważnego kroku.

Po pierwsze chce odświeżyć wizerunek banku, nadać mu lekkości, utwierdzić klientów i obserwatorów w przekonaniu, że bank jest nowoczesny, nawet jeśli dotąd na taki nie wyglądał. Po drugie wkrótce zacznie wdrażać zupełnie nową bankowość elektroniczną (potrwa to nawet do 18 miesięcy), która umożliwi bankowi i klientom dostęp do najnowszych osiągnięć bankowości Web 2.0 i „wstrząśnie rynkiem” – to słowa Kudasia. Po trzecie, przygotowuje się do najtrudniejszego zadania czyli wymiany systemu operacyjnego (dotyczyć to będzie całego banku, nie tylko części detalicznej) i wdrożenia dzięki temu nowoczesnych produktów i usług, na które w obecnym stanie informatyzacji bank nie może sobie pozwolić.

Wymiana systemu operacyjnego w Kredyt Banku nie nastąpi z dnia na dzień co oczywiste. Projekt jest już daleko zaawansowany, choć wciąż jeszcze nie zdecydowano o rozpisaniu przetargu na dostawcę systemu. Prezes Bardan ocenia, że cały proces wymiany systemu powinien zakończyć się w 2013 roku, co oznaczałoby, że Bank w przeciągu najbliższych dwóch i pół roku przejdzie gruntowny remont.

Po dwudziestu latach obecności na rynku taki remont jest konieczny. Przyglądając się jednak bankowi można odnieść wrażenie, że gdzie nie spojrzeć, wszędzie, w każdym pionie, w każdym dziale, w każdym niemal pokoju trwają „prace na wysokościach”. Bank przypomina niekończący się plac budowy, niczym polskie autostrady – jeszcze dobrze nie zakończył budowy nowego projektu, a już podejmuje się jego naprawy.

Maciej Bardan zapewnia jednak, że bank jest w bardzo dobrej kondycji – mimo siniaków z kryzysu – i moment na

przeprowadzenie takich zmian jest właśnie teraz. Jeśli miałby z tym zwlekać to utonie, przestanie się liczyć. Trzeba

przyznać, że jest w tym coś magicznego. Przez dwadzieścia lat bank prowadził obsługę klientów w oddziałach,

które dziś można oglądać wyłącznie w starych filmach: wielkie marmurowe sale operacyjne, nierzadko dzielone z Narodowym Bankiem Polskim, strzeżone przez uzbrojonego w karabin strażnika w mundurze, a do tego koniecznie wielka palma na środku i wiecznie zajęci czymś pracownicy wychodzący z założenia, że bank jest jak urząd, klient jak petent, więc jeśli czegoś chce to niech poczeka na swoją kolej.

Nie mogę jednakowoż powiedzieć by obsługa klienta w Kredyt Banku była dotychczas niemiła, niekompetentna, naburmuszona. Wprost przeciwnie. Uprzejmi pracownicy charakteryzowali się wprawdzie dumnym spojrzeniem, ale budzili zaufanie, sprawiali wrażenie kompetentnych i skorych do pomocy. W oddziałach banku czuło się jednak atmosferę zbliżoną bardziej do urzędu niż banku. Obecnie doradca klienta w Kredyt Banku nabiera lekkości. Wie, że to klient nie on jest najważniejszy, że od klienta zależy jego być albo nie być w banku.

Kredyt Bank, mimo potknięć w pionie korporacyjnym (namieszały zaledwie trzy firmy z przemysłu ciężkiego) i wygaszania portfela kredytów gotówkowych udzielanych jeszcze przez Żagla prezentuje dobre wyniki. Przyrastają depozyty (o 3,2 mln zł od początku roku), kredyty hipoteczne (o 1,8 mld zł) – to w detalu. W korporacjach rosną jedynie depozyty, na kredyty wciąż nie ma chętnych (taka tendencja panuje na całym rynku). Bank obniża koszty (do 58,5 proc. z 64,4 proc. kwartał do kwartału), poprawia wskaźnik kredyty/depozyty do 105,1 proc. z 124,7 proc. (o 19,6 p.p.) kwartał do kwartału. Także zysk netto jest dużo lepszy (73 mln zł) niż w pierwszym półroczu ubiegłego, kryzysowego roku (4 mln zł).

Niewątpliwie ogromną robotę wykonują pracownicy z pierwszej linii frontu. Przez lata zdobywali lojalnych klientów, którzy mimo wzlotów i upadków banku, mimo jego mało nowoczesnego wyglądu i produktów często odbiegających od standardów nie rezygnują z usług, nie zmieniają banku, ufają mu. Zaufanie klientów Kredyt Bank zdobył zatem nie modnym wystrojem, nowinkami technicznymi, luźnym stylem bycia pracowników front office-u, lecz tradycyjnym podejściem do bankowości, nawet kosztem plotek i drwin w środowisku. Niestety. Wiele z tych „tradycyjnych” metod pracy jest nieefektywnych, wręcz hamuje rozwój.

Odświeżanie Kredyt Banku potrwa minimum trzy lata. W tym czasie bank – niczym Anna Kalata – zyska nowy wizerunek, przeszkoli pracowników, wprowadzi nowy system operacyjny i nową bankowość elektroniczną, nowe produkty i usługi oraz nabierze do siebie dystansu. Tylko czy taka radykalna zmiana nie narobi więcej szkód niż pożytku? Przecież upodabniając się wyglądem do innych banków przestanie być wyjątkowy.

Źródło: Gazeta Bankowa

kredyt bank 2010-08-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kredyt bank

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców