PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćWymiatacze.pl, czyli nowa droga do sukcesu dla firm

Wymiatacze.pl, czyli nowa droga do sukcesu dla firm

Nasz gość 25.09.2009 (12:48) artykuł nadesłany

Na rynku funkcjonuje wiele portali zrzeszających ludzi biznesu. Internet stał się podstawowym źródłem komunikacji jak i wzajemnego pozyskiwania informacji. Wydawałoby się że wszystko co niezbędne już tam jest i trudno dopatrzyć się luki. Jednak Szymon Kudła i Jakub Banasik dostrzegli pole niezagospodarowane w tej przestrzeni. Wspólnie stworzyli nowy portal Wymiatacze.pl . Dla kogo jest – i dlaczego warto na nim zaistnieć – opowiedzieli w rozmowie z Bankier.pl.

Jakub Banasik

Szymon Kudła

Kim są Wymiatacze.pl? Czym się  różnicie od istniejących serwisów biznesowych?  

Szymon Kudła: Wymiatacze.pl to multimedialna praktyczna „ściągawka” biznesowa. W dużym uproszczeniu jest to odpowiednik multimedialnego serwisu, takiego jak YouTube, stworzony specjalnie dla świata biznesu – z dużo bardziej konkretnym, uporządkowanym i pomocnym contentem.

Jakub Banasik: Wymiatacze.pl to miejsce, gdzie można znaleźć i podzielić się wiedzą o sprawdzonych chwytach rynkowych i sprytnych rozwiązaniach biznesowych, pomocnych w walce wynik biznesowy. To źródło inspiracji, podpowiedzi i okazja, by pokazać, jak samemu walczy się o rynek.

Pytała Pani o wyróżniki. Otóż jest kilka cech serwisu Wymiatacze.pl, które trudno znaleźć na innych serwisach. Po pierwsze, stawiamy na wymiar praktyczny. Inspiracji dostarczają praktycy, których nazywamy „wymiataczami” czy też „wojownikami rynkowymi”. Po drugie, w innych serwisach dominują najczęściej informacje (bieżące wiadomości biznesowe) lub teoretyczne koncepcje ekonomiczne. My stawiamy na codzienne rozwiązania, mądre chwyty rynkowe, zwinne zagrania sprzedażowe, marketingowe i zarządcze. Ta wiedza jest bardzo wygodnie „poporcjowana” i znacznie bardziej multimedialna, niż ma to miejsce w typowych serwisach biznesowych. Po trzecie, Wymiatacze.pl to także społeczność. To forum osób, które wierzą, że sukces rynkowy nie polega  na tym, by ukrywać tajne chwyty i „myki” biznesowe, ale na tym, by je rzeczywiście stosować, żeby być szybszym i zwinniejszym od konkurencji. Dajemy ludziom frajdę ze wspólnego „bawienia się taktykami biznesowymi” – mają możliwość inspirowania się, dyskutowania, komentowania, oglądania, tworzenia wspólnych grup zainteresowań itd.

Podsumowując, Wymiatacze.pl to przestrzeń dla prawdziwych wymiataczy, którzy z jednej strony chętnie podglądają biznesowe działania innych, a z drugiej – potrafią się dzielić swoim best practice.

Sz.K.: Dodałbym jeszcze dwa interesujące elementy. Zacznę od szczególnej logiki serwisu. Otóż serwis pomaga znaleźć odpowiedzi na konkretne wyzwania biznesowe, którymi na co dzień żyją firmy. Użytkownik określa problem biznesowy lub cel, który przed nim stoi, a system podpowiada najbardziej trafne rozwiązania pod kątem tego wyzwania. Kolejna wartość, którą użytkownicy znajdą w serwisie, to przełożenie inspiracji pozabiznesowych (takich jak taktyki wojskowe czy wschodnie sztuki walki) na „walkę o rynek”.

Kto powinien korzystać z tego serwisu? Zdefiniujcie „Wymiatacza biznesowego”.  

Sz.K.: Z serwisu Wymiatacze.pl powinni korzystać właściciele firm, prezesi, menedżerowie, handlowcy, specjaliści od marketingu, doradcy  – czyli generalnie wszyscy przedsiębiorczy, dynamiczni ludzie biznesu, którzy mają frajdę z walki o rynek.

J.B.: W szczególności stawiamy tu na dwie grupy. Pierwsza to ci, którzy chcieliby „wymiatać” na rynku, mają odpowiednią determinację, no i wiedzą, jak ważna jest walka o rynek i Klienta, ale na przykład brakuje im konkretnych rozwiązań biznesowych i podpowiedzi. Druga grupa to oczywiście obecni wymiatacze, wojownicy rynku, którzy mają swoje sprawdzone rozwiązania na trudne rynkowe wyzwania, takie jak obecne spowolnienie gospodarcze. To są często ludzie, którzy pracują w zwinnych firmach, które nazywamy „Smart Company”. Te firmy potrafią działać mądrze, nieszablonowo czy nawet przebiegle. Potrafią przebić konkurencję, pomimo mniejszych budżetów czy słabszych marek, umieją wyciągać lekcję z każdej rynkowej bitwy.  

Historia pokazuje, że odważni i nieszablonowi „wymiatacze” biznesowi mogą być niebezpieczni dla firm. Weźmy np. „wymiatacza” rynków finansowych, Nicka Leesona, którego brawura doprowadziła do unicestwienia banku Barings. Jak uniknąć takich niebezpieczeństw?

Sz.K.: Dobrze, że podała Pani ten przykład. Faktycznie legenda mówi o tym, że jeden makler w odległym Singapurze wykończył jedną z najbardziej szacownych instytucji finansowych. Według mnie Barings został rozłożony na łopatki przez najwyższe kierownictwo, które do takiej sytuacji dopuściło – zabrakło wewnętrznego audytu finansowego i dobrych praktyk w zarządzaniu ryzykiem. Tak naprawdę Leeson był mądrym, dynamicznym „wojownikiem”, tylko że fatalnie zarządzanym. Nie można mylić skutecznego wymiatacza ze „świętą krową”. Mechanizmy kontroli są konieczne również (a może nawet zwłaszcza) w przypadku najodważniejszych pracowników. Najtwardsi wojownicy muszą mieć założone rozsądne „cugle”, choć z reguły reagują na to dużą irytacją.

Z mojej perspektywy druga skrajność jest dużo gorsza. W obawie przed zbyt odważnymi pracownikami, niektóre firmy pozostają w uśpieniu rynkowym i nie wykorzystują mnóstwa nadarzających się szans; wolą, gdy pracują w nich pasywni „urzędnicy”. Przed laty kontrowersyjnym, ale ciekawym przykładem były początki imperium Elektromisu. Często było tak, że menedżerami zostawali tam ludzie, którzy może nie mieli wykształcenia biznesowego, natomiast np. przez lata prowadzili z sukcesem stragany z warzywami albo sprzedawali obuwie w blaszanych „szczękach”. To były osoby, które świetnie czuły rynek i identyfikowały się z konsumentem, lecz przede wszystkim – pokazały, że są przedsiębiorcze i odważne. Przedsiębiorczość, rozumiana właśnie jako mądra odwaga, determinacja, nastawienie na zwrot z inwestycji itd. to warunek konieczny bycia skutecznym wymiataczem w firmie, która ma apetyt na sukces rynkowy.

Dobrą  wiadomością jest to, że serwis Wymiatacze.pl „kanalizuje” i porządkuje zbyt odważne pomysły. Pozwalamy użytkownikom zgłaszać komentarze, generować mniej ryzykowne alternatywy, czy nawet zgłaszać nadużycia. Warto też zauważyć, że rozpaczliwe działania Leesona wynikały z jego osamotnienia. Wszelkie „fraudy” i nadużycia są aktem rozpaczy pracowników, a ten serwis daje dobre, legalne rozwiązania.

Dlaczego serwis skupia się akurat na „walce o rynek”  czy też „walce o Klienta”?  

J.B.: Chcemy skupić się na tym, co najważniejsze i najbardziej praktyczne. Nie zamierzamy dublować portali informacyjnych. Dlaczego mówimy o walce? Bo spokojne, kontemplacyjne podejście już nie wystarczy. W tej chwili na rynku zwyciężają wojownicy, którzy toczą dobrze przemyślane bitwy o wyniki i udziały w rynku. Zwłaszcza obecne spowolnienie gospodarcze nie jest dobrym czasem dla… „kucharzy” i „piekarzy”. Dlaczego o tym mówię? Okazuje się, że w 1968 roku Stany Zjednoczone miały w Wietnamie 543 000 żołnierzy, ale jedynie 15 % z nich stanowili żołnierze walczący! Pozostali pełnili funkcje związane z kwatermistrzostwem i obsługą. Podobnie dzieje się z niektórymi  wielkimi firmami. Często są takimi „armiami kucharzy i piekarzy”, gdzie ponad połowa pracowników stanowi część obsługową, która często całymi latami nie ma do czynienia z klientami, rynkiem czy kwestią konkurencji. My adresujemy nasze działania właśnie do tych, którzy chcą i muszą walczyć.

Sz.K.: Z mojego punktu widzenia walka o rynek to istota funkcjonowania każdej firmy. Firmy nie powstały po to, żeby zarządzać ludźmi, zarządzać finansami albo wdrażać systemy IT, tylko żeby pozyskiwać Klientów i zdobywać udziały w rynku. Na tym polega biznes. Paradoks polega na tym, że w firmach na szkoleniach pracownicy są uczeni właśnie zarządzania ludźmi czy finansami, a nie skutecznej walki o rynek. Zamiast społeczeństwa opartego na wiedzy, mamy do czynienia z wielką biznesową niewiedzą i eksperymentowaniem. Dlatego proponujemy w serwisie zderzenie przeróżnych koncepcji biznesowych i dobrych praktyk, poprzez logiczne zgromadzenie i poukładanie tego w jednym miejscu.

Skąd wiadomo, że jakaś dobra praktyka biznesowa, opisana w serwisie, jest rzeczywiście dobra? Na ile wdrażanie rozwiązań  biznesowych opisanych w Wymiataczach.pl jest bezpieczne dla użytkowników?  

J.B.: Nie zapominajmy, że portal Wymiatacze.pl to nie magiczne pudełko dające gotowe odpowiedzi i rozwiązania. To miejsce pełne inspiracji i okazji do poznania dobrych praktyk innych firm i osób. Nikt rozsądny nie kopiuje czyichś działań jeden do jednego. Chodzi raczej o to, by analizować skuteczne poczynania innych i umieć wyciągać z nich „perełki” i inspiracje dla siebie.

Dodatkowo sama konstrukcja i funkcjonalności portalu pomagają w tym, by ustrzec się niesprawdzonych, groźnych  patentów. Wpisywane opinie i komentarze, o których wspominał już Szymon, zwłaszcza w stylu: „To działa bo…”, „To nie działa, bo…” , „Wdrożyłem i…” pozwalają użytkownikom dużo krytyczniej spojrzeć na określoną dobrą praktykę. Zachęcamy też użytkowników do dyskusji nad danymi wpisami, do intensywnej komunikacji i „przegadania” danego tematu na forum.

Autorzy książki „Wikinomia”, Don Tapscott oraz Anthony Williams piszą,  że współpraca „elektroniczna”  i wymiana wartości intelektualnej, o której obaj mówicie, jest kwestią czasu; będzie czymś bardzo naturalnym dla pokolenia rozpoczynającego życie zawodowe. A co ze starszym pokoleniem? Obecni sprzedawcy, menedżerowie i prezesi to ludzie raczej mało „sieciowi”. W jaki sposób wasza oferta ma trafić do tej grupy?  

Sz.K.: Tu raczej nie chodzi o pokolenie. W każdym pokoleniu zdarzają się ludzie pasywni i niechętni „elektronicznej wymianie intelektualnej”, a także zdarzają się osoby, które są dynamiczne, przedsiębiorcze, eksperymentujące, a przede wszystkim lubią przejmować kontrolę nad własnym życiem. W książce Tapscotta i Williamsa, o której Pani wspomina, jest znakomity opis przypadku kanadyjskiej kopalni złota, która po prostu udostępniła w Internecie wszystkie swoje pomiary geologiczne, prosząc internautów o wytypowanie potencjalnych złóż tego surowca. Efekty przekroczyły najśmielsze oczekiwania Zarządu. Skoro tak konserwatywna firma, jak kopalnia złota, zdecydowała się na taki ruch, nie ma przeszkód, aby podobny mechanizm uruchomić w dowolnej branży. Współpraca elektroniczna w tym zakresie i wymiana biznesowej wartości intelektualnej jest już faktem na Zachodzie; na przykład niemal połowa innowacji Procter & Gamble pochodzi z takich właśnie „sieciowych” źródeł.

Faktem jest, że tego rodzaju forma i koncepcja jest pewnie bliższa ludziom młodym. W końcu to właśnie pokolenie internetowych „sieciowców”, określane czasem jako NetGen, szuka, czyta, sprawdza, uwiarygadnia, wymienia i organizuje niemal wszystko – od plików MP3 aż po wiedzę na różne tematy. Na szczęście wśród użytkowników serwisu Wymiatacze.pl mamy aktywnych pięćdziesięciolatków, którzy po prostu są otwarci i przedsiębiorczy, a być może po prostu młodzi duchem. To między innymi dla nich staraliśmy się zapewnić maksymalną przejrzystość w budowie serwisu. Serwis oferuje mnóstwo funkcji i zrobiliśmy wszystko, żeby zniwelować zagrożenie, że zbudujemy strasznie złożoną aplikację, gdzie ludzie będą się obawiali kliknąć jakikolwiek przycisk. Strona Wymiatacze.pl zbudowana jest w ten sposób, żeby dawać użytkownikom wygodę, wręcz frajdę z korzystania z niej.

Dlaczego prawdziwy rynkowy wymiatacz miałby być  aktywnym użytkownikiem tego portalu? Powiedzmy, że jako ekspert i praktyk rynkowy jestem już  aktywny na Goldenline i na swoim blogu. Dlaczego miałabym być  obecna jeszcze na Wymiatacze.pl?  

J.B. : Powodów jest kilka. Po pierwsze, stara prawda internetowa mówi o tym, że w sieci warto być w jak największej ilości miejsc. Po drugie, gdy ktoś już umieszcza swoje wpisy i przemyślenia np. na blogu czy też na forach w innych portalach społecznościowych, ma od razu co umieszczać w kolejnych miejscach – np. w serwisie Wymiatacze.pl. Wystarczy słynna funkcja „Copy/Paste”. Po trzecie, udział w serwisie Wymiatacze.pl nobilituje, to dzięki temu można pokazać się od strony prawdziwego rynkowego „fightera”. Tu nie ma miejsca na rozmowy o niczym, czy na towarzyską, ogólnikową wymianę poglądów na jakiś temat. Jeśli jesteś wymiataczem, pokaż to! Dzięki temu można znaleźć tu maksymalnie inspirujące, użyteczne i dające do myślenia praktyki, podpowiedzi, patenty i uwagi od innych wojowników rynku.

Użytkownicy mogą nie chcieć dzielić  się swoimi praktykami –  w końcu po co upowszechniać  tajne „myki” i rozwiązania, dzięki którym otrzymuje się  premię? Co wy na to?

J.B.: Pytanie jest rzeczywiście ważne, bo trzeba uczciwie powiedzieć, że dzielenie się najskuteczniejszymi praktykami nie leży w ludzkiej naturze. Prawdziwi wymiatacze biznesowi wiedzą jednak, że tajemnica sukcesu nie tkwi w tajemnych, genialnych posunięciach, ale w tym, kto pierwszy wykona właściwy ruch, kto będzie bardziej konsekwentny i bardziej odważny, a przy tym analityczny i przewidujący. Dlatego nie boją się ujawniać tego, co było motorem ich sukcesu. Tak naprawdę od treści dobrej praktyki ważniejsza jest „egzekucja”, czyli wdrożenie.

Sz.K.: W moim odczuciu obecnie w biznesie nie ma tajemnic. Każdy, kto próbuje rozpaczliwie zabezpieczyć rzekomo unikalne know-how i skierowuje całą energię w tym kierunku, jest skazany na porażkę. Warto podać przykład chociażby koncernów fonograficznych, które od lat bezskutecznie próbują się bronić przed darmową wymianą plików w Internecie. Podobnie jest w biznesie. Jeżeli ktoś stworzył coś unikalnego, naśladowcy znajdują się od razu. Dlatego naszą misją jest „odczarowanie” i upublicznienie chwytów rynkowych; wygra ten, kto najmądrzej je zastosuje. A zaprezentowanie swoich metod i wiedzy pozwala budować silną pozycję eksperta branżowego – użytkownicy serwisu tworzą unikalne, światłe i doceniane grono wymiataczy biznesowych.

Sytuacja na rynku jest trudna, firmy raczej walczą o przeżycie niż o umocnienie pozycji rynkowej. Jaka byłaby najważniejsza rada od Wymiataczy.pl na trudne czasy? Kto tak naprawdę wymiata w trudnej sytuacji rynkowej

J.B.: W tym pytaniu bardzo dobrze pokazała Pani pewną pułapkę i pewien schemat myślowy, który obecnie blokuje działania firm na rynku. Rzeczywiście, wiele firm stara się „przetrwać” obecne trudne czasy. Mam trzy refleksje. Pierwsza, to rekomendacja dla firm i ich pracowników: spójrz na obecną sytuację na swoim rynku o wiele szerzej i bardziej wnikliwie. Odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz walczyć tylko o przetrwanie, czy też może pojawia się szansa na umocnienie swojej pozycji a nawet na zajęcie pozycji lidera? Obecnie firmy działają dość zachowawczo i przesypiają mnóstwo szans. Druga refleksja dotyczy tego, że działania firm powinny iść w kierunku utrzymania właściwego poziomu cen (w kontekście marży i poziomu przychodów), przy zaproponowaniu kolejnych wyróżników i wartości dodanej, a nie obniżek czy panicznych rabatów. No i wreszcie trzecia sprawa – to jak najintensywniejsza praca z dotychczasowymi, lojalnymi klientami o największym potencjale i zabezpieczenie ich przed zakusami konkurencji.  

Sz.K.: Serwis Wymiatacze.pl podpowiada firmom i zespołom, w jaki sposób mogą wygrywać na trudnym rynku. Oto kilka przykładów. Można tam znaleźć mnóstwo wskazówek do stworzenia unikalnego pomysłu biznesowego na trudne czasy (nie mylić ze strategią!). Piszemy też o zaspokajaniu dziesięciu specyficznych, „recesyjnych” potrzeb Klientów. Szczegółowo analizujemy również błędy, które stoją za obecnymi problemami firm i zespołów, które jeszcze niedawno wydawały się prężne i skuteczne.

Barbara Koziar
Bankier.pl

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl

biznes wymiatacze.pl 2009-09-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: biznes wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców