Kampanię reklamową dla marki Purmo przygotowuje agencja San Markos. Wrześniowa odsłona kampanii billboardowej ma odświeżyć ciepłe i zabawne skojarzenia z marką Purmo – najlepiej rozpoznawaną marką grzejników w Polsce (według badań rynkowych, markę Purmo zna co czwarty Polak ). „Pozycja Purmo jako lidera na rynku grzejników jest już ugruntowana, dlatego przygotowując kampanię reklamową mogliśmy pokusić się o swobodniejsze podejście do tematu. Zamiast traktować grzejnik jak techniczne, skomplikowane urządzenie spersonalizowaliśmy produkt i umieściliśmy go w świecie zabawy. Hasła reklamowe wykorzystują stylistykę ogłoszeń prasowych, jednocześnie prezentując zalety produktu” – mówi Michał Berger, dyrektor kreatywny w agencji San Markos. Kampania – outdoorowa, w prasie i internecie – dotyczy trzech kategorii produktów marki Purmo: grzejników płytowych, grzejników łazienkowych i wodnego ogrzewania podłogowego (ogrzewanie podłogowe prezentowane jest tylko w reklamach prasowych). Każda kategoria ma swoją kreację – opartą na tej samej idei. Hasło „Niezawodny, atrakcyjny i doskonale zabezpieczony pozna osobę z ciekawym wnętrzem…” towarzyszy grzejnikom płytowym. Z kolei hasło „Ciepły i doskonale zbudowany podgrzeje atmosferę długich kąpieli…” dotyczy grzejników łazienkowych. Zaś „Ciepły, solidny i dobrze ułożony pragnie leżeć u twych stóp” to slogan odnoszący się do wodnego ogrzewania podłogowego. Kreacja wykorzystuje nie tylko retorykę ogłoszeń prasowych, czyli charakterystyczne słowa i właściwą ogłoszeniom konstrukcję zdania, ale także graficznie nawiązuje do tej formy przekazu. Na billboardach i w reklamach prasowych hasła są zakreślone czerwonym owalem w sposób, jaki zazwyczaj czytelnicy stron z ogłoszeniami zaznaczają interesujące ich anonse.
„Marka Purmo jest obecna na polskim rynku od 12 lat. Dzięki systematycznym i kompleksowym działaniom w tym czasie zdobyła uznanie i popularność. Dbamy o wysoką jakość naszych produktów, ale także współpracujemy z projektantami i instalatorami szkoląc ich i przekazując pełne informacje po to, by ostateczny użytkownik otrzymał dobry produkt, odpowiednio dobrany i profesjonalnie zamontowany. Dbamy także o wizerunek marki przyjaznej dla klientów, dlatego też zdecydowaliśmy się kampanię dowcipną, która opisuje markę Purmo w niebanalny sposób” – mówi Emilia Dudek, kierownik działu marketingu w firmie Rettig Heating.
Pierwsza część kampanii outdoorowej została zrealizowana w kwietniu. Druga odsłona ma miejsce we wrześniu. Towarzyszą jej systematycznie prowadzone działania reklamowe w prasie i internecie, a także działania z zakresu marketingu bezpośredniego.
1) Badania rynku, na zlecenie firmy Rettig Heating, przeprowadził Instytut Badania Opinii GfK Polonia. Sondaż dotyczący znajomości marki Purmo przeprowadzono w październiku 2003 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowej 1000 Polaków powyżej 15 roku życia. Według tego sondażu, markę Purmo rozpoznaje 27 proc. Polaków, przy czym 8 proc. badanych zna ją bardzo dobrze, a 19 proc. zna grzejniki Purmo ze słyszenia lub widzenia.