PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyZakupy na zeszyt, czyli jak bardzo ufają sobie Polacy

Zakupy na zeszyt, czyli jak bardzo ufają sobie Polacy

Analizy 25.07.2012 (10:07)

Wyniki raportu „Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczności Jutra”  pokazały, że obecność handlu lokalnego w znacznym stopniu wpływa na budowanie więzi społecznej. Lokalne sklepy pełnią funkcję głównych ośrodków informacyjnych w gminie i miejsc spotkań, a także udzielają nieoprocentowanych kredytów.

Tzw. zakupy na zeszyt, to element budowania zaufania pomiędzy mieszkańcami, przede wszystkim tymi o niższym statusie materialnym. Aż 91% badanych samorządowców wiąże obecność małych sklepów z powstawaniem trwałych relacji społecznych w gminie.

Jednocześnie aż 54% respondentów twierdzi, że obecność lokalnego handlu na pozytywny wpływ na budowanie społeczeństwa obywatelskiego w samorządzie – spoiwa więzi społecznych, podstawy niezależności i tworzenia miejscowych elit. Pośród osób, które wzięły udział w badaniu, średnia ocena dla funkcji, jaką pełnią lokalne sklepy wyniosła 4,9 punkta. Zdaniem przedstawicieli samorządów wspierając handel lokalny pomaga się w największym stopniu osobom starszym, niepełnosprawnym, rodzicom z małymi dziećmi  oraz osobom, które nie posiadają samochodu.

 



>>> Kliknij aby powiększyć

„W kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” podkreślamy wagę, jaką należy przykładać do tego, by promować lokalny handel i taki sposób myślenia o gminach, który pozwala tworzyć lokalne centra i enklawy, gdzie mieszkańcy mogą w naturalny sposób spotykać się ze sobą. Takie miejsca są ważne również ze względów dostępności dla osób o mniejszej mobilności – seniorów, czy rodziców z dziećmi. W lokalnych sklepach osoby obsługujące konsumentów to bardzo często ich znajome lub sąsiadki. Kupując w tych sklepach mieszkańcy wiedzą, że wspierają ich rodzinny budżet. Z drugiej strony ekspedientki będąc z nimi, na co dzień w kontakcie, udzielają tzw. zakupów na zeszyt, mając zaufanie, że doczekają się zapłaty za wydane produkty” – mówi Joanna Erbel, redaktorka magazynu MIASTA, aktywistka, doktorantka w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”.

„W krajach, w których ludzie mają realny wpływ na rozwój swoich społeczności bardzo aktywni są sami obywatele, działający poprzez stowarzyszenia, partnerstwa lokalne, czy inne formy instytucjonalne. Dla polskich samorządów dziś wyzwanie stanowi to, aby ludzie chcieli się organizować i współpracować ze sobą. Podstawą współpracy jest bowiem zaangażowanie i zaufanie do siebie, umiejętność nawiązania dialogu. W Polsce problemem jest brak umiejętności rozmawiania ze sobą i to tak na poziomie polityków na szczeblu ogólnopolskim, jak i sporów sąsiedzkich, a tożsamość miejsca tworzą właśnie więzy społeczne” – mówi Rafał Krenz, ekspert z zakresu ekonomii społecznej i bezpieczeństwa ekonomicznego państwa, Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, ekspert kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”.

Partnerami III edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo – Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, W-MODR w Olsztynie, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.

*Raport „Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczności Jutra”, kwiecień 2012. Badanie przeprowadzone zostało na burmistrzach, wójtach, prezydentach miast, przewodniczących/ wiceprzewodniczących rady miast i gmin. Badaniem objęto losowo wybrane gminy o charakterze miejskim i wiejskim, we wszystkich regionach Polski. Całkowita liczba zrealizowanych wywiadów wyniosła n=300. Badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie MAKRO Cash & Carry.

Źródło: www.tumieszkamtukupuje.pl

analizy zakupy 2012-07-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy zakupy

Sprawdź także:

a 0 Firmove.pl – nowy serwis internetowy od ING
30.01.2023 (14:55) – informacja prasowa

Firmove.pl – nowy serwis internetowy od ING

Celem platformy jest wsparcie osób, które dopiero myślą o założeniu firmy oraz tych, które już prowadzą własny …

a Analizy 0 Ranking lokat. W styczniu banki pogorszyły ofertę depozytów
30.01.2023 (13:14) – informacja prasowa

Ranking lokat. W styczniu banki pogorszyły ofertę depozytów

Początek roku nie rozpieszcza oszczędzających. Większość banków pogorszyła oferty promocyjnych depozytów. …

a 0 Uniqa w Klubie Partnerów SGH
30.01.2023 (13:11)

Uniqa w Klubie Partnerów SGH

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i UNIQA podpisały 30 stycznia Porozumienie o Partnerstwie dla Rozwoju SGH. Na …

a 0 Krakowski Bank Spółdzielczy wypracował zysk w wysokości 88 mln zł
30.01.2023 (12:39) – informacja prasowa

Krakowski Bank Spółdzielczy wypracował zysk w wysokości 88 mln zł

Blisko 88 milionów złotych brutto wynosi zysk Krakowskiego Banku Spółdzielczego za rok 2022. Jest to jeden z …

a 0 ING: Pierwszy koncert polskiego wykonawcy w Robloxie
30.01.2023 (12:31) – informacja prasowa

ING: Pierwszy koncert polskiego wykonawcy w Robloxie

ING Bank Śląski rozwija działania w metaverse i zaprasza na koncert w cyfrowym świecie. Wydarzenie odbędzie się 4 …

a 0 Generali Polska wprowadza nowości w ubezpieczeniu kosztów rezygnacji z podróży
30.01.2023 (11:12) – informacja prasowa

Generali Polska wprowadza nowości w ubezpieczeniu kosztów rezygnacji z podróży

Dodanie odpowiedzialności za COVID-19 do zakresu podstawowego i uproszczenie terminów przeznaczonych na zawarcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Mamy coraz więcej kart i chętnie nimi płacimy

Mamy coraz więcej kart i chętnie nimi płacimy

Polacy mają coraz więcej kart i coraz…

Oddziały banków niczym kafejki internetowe. Holandia już niemal się z nimi pożegnała

Oddziały banków niczym kafejki internetowe. Holandia już niemal się z nimi pożegnała

Coraz więcej holenderskich banków zamyka fizyczne oddziały…

Raport: Liczba bankowych placówek bezgotówkowych – III kw. 2022

Raport: Liczba bankowych placówek bezgotówkowych – III kw. 2022

Banki rozwijają koncept placówek bezgotówkowych. Credit Agricole…

PKO BP ma ponad 20 tys. ugód z frankowcami. Obserwuje wzrost zainteresowania ugodami

PKO BP ma ponad 20 tys. ugód z frankowcami. Obserwuje wzrost zainteresowania ugodami

PKO BP zawarł do tej pory ponad…

Zwolnienia w bankach wyhamowały. Ale placówek wciąż ubywa

Zwolnienia w bankach wyhamowały. Ale placówek wciąż ubywa

Komisja Nadzoru Finansowego podała nowe dane na…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Erycja:

Dokładnie potwierdzam! Super specjaliści są w tym biurze doradczym, uzyskanie kredytu było banalnie …

czw, 26 sty 2023 (23:00) • Polscy emigranci w Norwegii zaciągają coraz więcej kredytów. Chcą inwestować w Polsce

Marek Jactrzyk:

Dokładnie i to jest ich najwiekszy atut poza oczywiscie jakością. …

wt, 24 sty 2023 (14:15) • Zaledwie 17 proc. Polaków twierdzi, że na pewno rozpozna oszusta wyłudzającego dane osobowe

Andrzej Alvare:

z jednej strony to świetny pomysł, bo przestaniemy magazynować stertę makulatury, gdzie na …

wt, 24 sty 2023 (08:19) • Krajowy System e-Faktur wkrótce obowiązkowy dla firm

qwertyabc:

Pewien "konkurencyjny serwis" do prnews napisał newsa że w marcu wpłatomaty Planet Cash …

pon, 23 sty 2023 (08:17) • Volkswagen Bank z bezpłatnymi bankomatami Planet Cash

Paweł Sereś:

W Banku Ochrony Środowiska poza rachunkiem, który tam posiadam od lat podoba mi …

czw, 19 sty 2023 (14:04) • Bank Ochrony Środowiska opublikował nowy raport ESG

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców