PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościZenCard – nowa platforma zarządzania programami lojalnościowymi

ZenCard – nowa platforma zarządzania programami lojalnościowymi

Wiadomości 16.02.2015 (08:07)

W połowie lutego wystartowała nowa platforma do zarządzania programami lojalnościowymi ZenCard. Łączy ona dane o zakupach online i offline, dając sprzedawcom szerokie możliwości dopasowywania promocji do zainteresowań ich obecnych i przyszłych klientów, a równocześnie dba o anonimowość konsumentów.


Rynek programów lojalnościowych jest obecnie rozdrobniony, działa na nim wiele podmiotów, w tym sprzedawcy tworzący własne rozwiązania. Nowi gracze, m.in. aplikacje mobilne zwykle przenoszą do smartfonów bałagan, który konsumenci już teraz mają w swoich portfelach. W efekcie rośnie niechęć konsumentów do kolejnych programów lojalnościowych. Sytuacji nie poprawia fakt, że skorzystanie z promocji wymaga od konsumenta wysiłku – posiadania karty lojalnościowej, wpisania kodu rabatowego, a czasem wręcz wydrukowania kuponu i okazania go sprzedawcy. W wielu wypadkach jedyną nagrodą za poniesiony wysiłek jest otrzymanie punktów, które można wymienić na nagrody dostępne w nieokreślonej przyszłości.

Naprzeciw tym problemom wychodzi ZenCard, platforma zarządzająca programami lojalnościowymi, która rozpoznaje konsumenta w momencie płatności i automatycznie przyznaje mu odpowiednią promocję. Sprzedawcy mogą z kolei dzięki ZenCard tworzyć programy lojalnościowe, którymi sami zarządzają i które firmują własnym logo.

Dla konsumenta korzystanie z programów lojalnościowych utworzonych w ZenCard jest „bezwysiłkowe”. Aby dołączyć do jednego z nich wystarczy po transakcji dowolną kartą płatniczą podać swój numer telefonu i zgodzić się na otrzymywanie personalizowanych zniżek i okazji. Nie potrzeba smartfona ani specjalnych aplikacji – wystarczy płatność elektroniczna. Przy kolejnych zakupach rabaty czy stempelki są przyznawane automatycznie, a informacja o nich pojawia się na terminalu płatniczym i wydruku z niego. Dodatkowo system umożliwia sprzedawcy komunikację z klientem m.in. poprzez SMS.

Obecnie większość sprzedawców przyznaje rabaty z pominięciem segmentacji swoich klientów. Takie same kupony rozdawane są wszystkim, bez względu na ich dotychczasowe zachowania. „My personalizujemy oferty i dbamy o maksymalny poziom zadowolenia klientów i sprzedawców.” – mówi Jarek Sygitowicz, dyrektor marketingu ZenCard.

Z badań rynku i doświadczenia twórców ZenCard wynika, że zarówno konsumenci, jak i sprzedawcy napotykają wiele trudności w zarządzaniu i korzystaniu z rabatów i promocji. Zawieszające się aplikacje mobilne, gubiące się karty ze zbieranymi od miesięcy stempelkami, długie kody dyktowane ekspedientkom to tylko przykłady utrudnień, które często widzimy przy sklepowych kasach. Odbija się to wyraźnie na procesie zakupowym, co szczególnie dobrze widać w e-commerce. 75% kupujących online na ostatnim etapie procesu zakupowego, gdy wyświetla się okno do wpisania kodu rabatowego, zaczyna szukać rabatów w Google, a 27% procent z nich nigdy nie wraca do koszyka (badania Comscore i Paypal).

ZenCard dąży do uporządkowania rynku programów lojalnościowych i zadbania o anonimowość konsumentów. „Jednym z fundamentów naszej działalności jest jak największa anonimowość uczestników programu. Nie potrzebujemy danych, które można komuś odsprzedać i nie zamierzamy na tym zarabiać. Co istotne, nie gromadzimy danych osobowych, takich jak nazwisko, pesel czy adres zamieszkania. Administratorzy systemu ani sprzedawcy nie otrzymują informacji o klientach, do których skierowali swoją ofertę promocyjną” – komentuje Krzysztof Klimczak, prezes ZenCard.

ZenCard od początku projektowany był z myślą o omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej. Dla współczesnego konsumenta nie ma znaczenia w jakim kanale dokonuje zakupu, często jego ścieżka zakupowa obejmuje kilka z nich. ZenCard odpowiada na te potrzeby i udostępnia te same zniżki we wszystkich dostępnych kanałach. Specjalna aplikacja instalowana jest na terminalach płatniczych (z możliwością zastosowania w pojedynczym sklepie lub całej sieci) oraz integruje się z systemami e-commerce.

W grudniu i styczniu ZenCard testowany był przez perfumerię internetową tagomago.pl. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Wyraźnie widać, że takiego rozwiązania potrzebowali nasi klienci i my. Użytkownicy nie muszą szukać żadnych kodów rabatowych, a my wiemy jakie promocje i rabaty są dla nich interesujące i sprawiają, że z radością do nas wracają” – mówi Jakub Gierasimiuk, dyrektor zarządzający tagomago.pl. Co ważne, system jest w 100% bezpieczny i łatwy do wdrożenia.”

2015-02-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców