Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Dlaczego tylko co trzeci rolnik korzysta z ubezpieczenia upraw?

2017-01-09, 06:00

Susze, ulewy, gradobicia, przymrozki między innymi na te zjawiska przyrodnicze są narażone gospodarstwa rolne. Mimo tego jedynie ok. 33% ich właścicieli decyduje się na ubezpieczanie upraw. Dlaczego tak się dzieje i jakie inne produkty mogą pomóc rolnikom w zwiększeniu bezpieczeństwa ich działalności.


Co ważne, w Polsce ubezpieczenia upraw są dofinansowywane ze Skarbu Państwa. Dopłaty sięgają nawet 65%. Czemu więc polscy rolnicy stosunkowo rzadko ubezpieczają swoje uprawy? Jedną z przyczyn jest brak wiedzy o możliwości ubezpieczenia się i samych ubezpieczeniach. Bardzo możliwe, że jeżeli będzie jeszcze większa promocja tego rozwiązania, to popyt wzrośnie - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Maciej Piskorski, dyrektor Departamentu Produktów Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.


W przypadku polskiego rolnictwa istotną rolę odgrywają także rozwiązania związane z eksportem produktów rolnych. Dzieje się tak dlatego, że wielu naszych rolników eksportuje bez udziału pośredników. Pojawia się wtedy niebezpieczeństwo zmian kursów walut. Na szczęście dla rolników na rynku są dostępne produkty bankowe, które pozwalają się przed tym ryzykiem uchronić. Coraz popularniejsze jest również zabezpieczanie się przed niekorzystnymi zmianami cen towarów. Na to rozwiązanie powinny decydować się przede wszystkim duże gospodarstwa rolne więksi dostawcy produktów na rynek.



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!