PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR5 najważniejszych trendów w nowoczesnej komunikacji

5 najważniejszych trendów w nowoczesnej komunikacji

Marketing i PR 14.06.2016 (11:31)

Stale postępujący rozwój nowych technologii, zmiany w sposobie konsumpcji treści, coraz większa rola nowych narzędzi marketingu-mix czy ewolucja w reklamie, nie pozostają bez znaczenia dla branży Public Relations. Jak zmienia się PR? Które kierunki są obecnie najbardziej znaczące? Praktycy PR-u wskazali kluczowe.

Media tradycyjne przegrywają z internetem – konsumpcja treści w sieci rośnie, a prasy gwałtownie spada. Na czytanie prasy Polacy przeznaczają średnio niewiele ponad 14 minut dziennie, a na przeglądanie informacji w sieci – już ok. 110 minut. Zmieniają się media i ich odbiorcy, zmieniają się również trendy w Public Relations. Eksperci z Praktycy.com wskazują 5 najważniejszych. 

1.       Rozkwit Content Marketingu – zmierzch PR?

    Jedni eksperci przekonują, że content marketing przejmie rolę, którą do tej pory pełnił PR. Inni z kolei są zdania, że obie dziedziny są ze sobą nierozerwalnie związane – tak naprawdę wzajemnie się uzupełniają i nie ma sensu mówić o zastąpieniu jednej przez drugą. Z badania Content Marketing Trends 2016 wynika, że do największych priorytetów stojących przed content marketerami należy tworzenie angażujących treści – 60 proc. Nie inaczej będzie w przypadku materiałów rozsyłanych przez agencję PR – angażujący, merytoryczny content to podstawa. 

    2.       Zintegrowana komunikacja kluczem do sukcesu

      Jak pokazują badania, w dobie wielokanałowości i rosnącego znaczenia nowych technologii, dla 63 proc. marketerów najwyższym priorytetem jest zintegrowanie działań ze wszystkich kanałów dotarcia do klienta oraz kierowanej do niego komunikacji. Dział reklamy, agencja PR czy zespół ds. social media pracujący dla danej firmy, nie mogą prowadzić działań w oderwaniu od siebie. Jeżeli zatem dochodzi np. do sytuacji kryzysowej za sprawą niefortunnego wpisu na profilu firmy w serwisie społecznościowym, dzięki sprawnej komunikacji, specjaliści od public relations mogą błyskawicznie przystąpić do rozwiązywania problemu.

      3.       VIP PR, czyli wizjonerzy potrzebni od zaraz

        Tłumy potrzebują idoli, a organizacje i firmy przywódców, którzy swoją charyzmą i działaniami porwą miliony. Liderzy są potrzebni, a ich olbrzymi potencjał widzą również agencje PR. Z tego względu coraz więcej z nich oferuje usługi związane z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa poprzez osobę lidera. To on ma firmować swoją twarzą rozmaite kampanie i przekazywać odbiorcom usług wartościowe, edukacyjne i wciągające treści w mediach. Wokół takiej osoby rodzi się strategia działań PR na rzecz firmy, a wzrost popularności lidera będzie przekładał się na większą rozpoznawalność marki. Praktycy.com oceniają, że działy public relations przedsiębiorstw oraz agencje PR będą stale zwiększać budżety na działania związane z kreowaniem wizerunku liderów w firmach, czyli VIP PR. 

        4.       Wizualizacja ma znaczenie, ale obrazki to nie wszystko

          Człowiek od zarania dziejów uczył się przetwarzać to, co widzi. Zrozumienie przekazu wizualnego zajmuje mu 0,1 sekundy, podczas gdy średni czas potrzebny na przeczytanie 200-250 słów, wynosi ok. 60 sekund. Specjaliści podkreślają, że content wizualny będzie tylko zyskiwał na znaczeniu. Wzbogacanie treści komunikatów prasowych zdjęciami czy infografikami to już nie dodatek, ale nieodłączna część materiałów rozsyłanych do mediów. Warto zwrócić jednak uwagę na fakt, że tak jak same treści bez żadnych wizualizacji mogą nie przykuć uwagi czytelnika, tak samo sam przekaz obrazkowy to dla dziennikarzy jednak trochę za mało. Najlepsze efekty można osiągnąć wysyłając kompleksowy materiał z unikatowym contentem wizualnym. 

          5.       PR musi być mobile-friendly

            W 2015 roku, według danych podanych przez Google, w 10 krajach świata internauci częściej wyszukiwali informacji na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. Z tego względu eksperci z Praktycy.com rekomendują, aby specjaliści od public relations, tworząc kolejne materiały prasowe pamiętali o tym, jak będą one odbierane przez użytkowników mobilnych. Wysyłane treści powinny być przede wszystkim: konkretne, podane w przystępny sposób i zrozumiałe dla każdego.

            Specjaliści od kreowania wizerunku w mediach muszą być elastyczni i dostosować się do stale zmieniającej się rzeczywistości medialnej. Do tego wszystkiego dochodzi również zintegrowana komunikacja w różnych kanałach dotarcia do odbiorcy i zaprzyjaźnienie się z nowymi technologiami.

            2016-06-14
            Redakcja PRNews.pl

            Sprawdź także:

            a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
            05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

            Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

            Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

            a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
            05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

            XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

            Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

            a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
            05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

            Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

            Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

            a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
            05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

            ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

            Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

            a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
            05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

            Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

            Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

            a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
            05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

            ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

            Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

            PRNews.pl

            Zobacz również

            Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

            Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

            Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

            mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

            mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

            Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

            Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

            Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

            Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

            Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

            Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

            Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

            Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

            Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

            Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

            Raporty PRNews.pl

            Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

            Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

            Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

            Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

            Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

            W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

            Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

            Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

            Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

            O tym mówią bankowcy

            Ostatnie komentarze

            avatar komentującego

            Avo Men:

            Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

            wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

            avatar komentującego

            Avo Men:

            Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

            niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

            avatar komentującego

            Maciej Kusznierewicz:

            Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

            czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

            avatar komentującego

            PRNews_pl:

            Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

            pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

            avatar komentującego

            Bart Ikswe:

            No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

            pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

            • SMART Bankier
            • Kredyt konsolidacyjny
            • Pożyczki na raty
            • Konto firmowe
            • Kurs inwestowania
            • Kalkulator brutto netto
            • Kalkulator kredytu gotówkowego
            • Kalkulator zdolności kredytowej
            • Rozlicz najem w PIT-28
            • pit 37 online na pit.pl
            • Rozliczenie pit
            • Program pit
            • Pit 11
            • Promocje bankowe
            • Promocje Pekao S.A.
            • Promocje BNP Paribas
            • Promocje Citi Handlowy
            • Promocje Alior Bank
            • Promocje Santander Bank
            • Promocje PKO BP
            • Promocje Millenium
            • Promocje ING Bank Śląski
            • Promocje mBank
            • Promocje Velobank
            • Promocje Nest Bank
            • O nas
            • Kontakt
            • Reklama
            • Newsletter
            • Prześlij informację
            • RSS
            • zgarnijpremie.pl
            Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
            © 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

            Bezpłatny newsletter PRNews.pl

            • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
            • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
            • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
            • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
            Zapisz się na newsletter:

            Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców