PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR5 najważniejszych trendów w nowoczesnej komunikacji

5 najważniejszych trendów w nowoczesnej komunikacji

Marketing i PR 14.06.2016 (11:31)

Stale postępujący rozwój nowych technologii, zmiany w sposobie konsumpcji treści, coraz większa rola nowych narzędzi marketingu-mix czy ewolucja w reklamie, nie pozostają bez znaczenia dla branży Public Relations. Jak zmienia się PR? Które kierunki są obecnie najbardziej znaczące? Praktycy PR-u wskazali kluczowe.

Media tradycyjne przegrywają z internetem – konsumpcja treści w sieci rośnie, a prasy gwałtownie spada. Na czytanie prasy Polacy przeznaczają średnio niewiele ponad 14 minut dziennie, a na przeglądanie informacji w sieci – już ok. 110 minut. Zmieniają się media i ich odbiorcy, zmieniają się również trendy w Public Relations. Eksperci z Praktycy.com wskazują 5 najważniejszych. 

1.       Rozkwit Content Marketingu – zmierzch PR?

    Jedni eksperci przekonują, że content marketing przejmie rolę, którą do tej pory pełnił PR. Inni z kolei są zdania, że obie dziedziny są ze sobą nierozerwalnie związane – tak naprawdę wzajemnie się uzupełniają i nie ma sensu mówić o zastąpieniu jednej przez drugą. Z badania Content Marketing Trends 2016 wynika, że do największych priorytetów stojących przed content marketerami należy tworzenie angażujących treści – 60 proc. Nie inaczej będzie w przypadku materiałów rozsyłanych przez agencję PR – angażujący, merytoryczny content to podstawa. 

    2.       Zintegrowana komunikacja kluczem do sukcesu

      Jak pokazują badania, w dobie wielokanałowości i rosnącego znaczenia nowych technologii, dla 63 proc. marketerów najwyższym priorytetem jest zintegrowanie działań ze wszystkich kanałów dotarcia do klienta oraz kierowanej do niego komunikacji. Dział reklamy, agencja PR czy zespół ds. social media pracujący dla danej firmy, nie mogą prowadzić działań w oderwaniu od siebie. Jeżeli zatem dochodzi np. do sytuacji kryzysowej za sprawą niefortunnego wpisu na profilu firmy w serwisie społecznościowym, dzięki sprawnej komunikacji, specjaliści od public relations mogą błyskawicznie przystąpić do rozwiązywania problemu.

      3.       VIP PR, czyli wizjonerzy potrzebni od zaraz

        Tłumy potrzebują idoli, a organizacje i firmy przywódców, którzy swoją charyzmą i działaniami porwą miliony. Liderzy są potrzebni, a ich olbrzymi potencjał widzą również agencje PR. Z tego względu coraz więcej z nich oferuje usługi związane z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa poprzez osobę lidera. To on ma firmować swoją twarzą rozmaite kampanie i przekazywać odbiorcom usług wartościowe, edukacyjne i wciągające treści w mediach. Wokół takiej osoby rodzi się strategia działań PR na rzecz firmy, a wzrost popularności lidera będzie przekładał się na większą rozpoznawalność marki. Praktycy.com oceniają, że działy public relations przedsiębiorstw oraz agencje PR będą stale zwiększać budżety na działania związane z kreowaniem wizerunku liderów w firmach, czyli VIP PR. 

        4.       Wizualizacja ma znaczenie, ale obrazki to nie wszystko

          Człowiek od zarania dziejów uczył się przetwarzać to, co widzi. Zrozumienie przekazu wizualnego zajmuje mu 0,1 sekundy, podczas gdy średni czas potrzebny na przeczytanie 200-250 słów, wynosi ok. 60 sekund. Specjaliści podkreślają, że content wizualny będzie tylko zyskiwał na znaczeniu. Wzbogacanie treści komunikatów prasowych zdjęciami czy infografikami to już nie dodatek, ale nieodłączna część materiałów rozsyłanych do mediów. Warto zwrócić jednak uwagę na fakt, że tak jak same treści bez żadnych wizualizacji mogą nie przykuć uwagi czytelnika, tak samo sam przekaz obrazkowy to dla dziennikarzy jednak trochę za mało. Najlepsze efekty można osiągnąć wysyłając kompleksowy materiał z unikatowym contentem wizualnym. 

          5.       PR musi być mobile-friendly

            W 2015 roku, według danych podanych przez Google, w 10 krajach świata internauci częściej wyszukiwali informacji na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. Z tego względu eksperci z Praktycy.com rekomendują, aby specjaliści od public relations, tworząc kolejne materiały prasowe pamiętali o tym, jak będą one odbierane przez użytkowników mobilnych. Wysyłane treści powinny być przede wszystkim: konkretne, podane w przystępny sposób i zrozumiałe dla każdego.

            Specjaliści od kreowania wizerunku w mediach muszą być elastyczni i dostosować się do stale zmieniającej się rzeczywistości medialnej. Do tego wszystkiego dochodzi również zintegrowana komunikacja w różnych kanałach dotarcia do odbiorcy i zaprzyjaźnienie się z nowymi technologiami.

            2016-06-14
            Redakcja PRNews.pl

            Sprawdź także:

            a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
            20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

            Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

            Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

            a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
            20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

            Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

            Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

            a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
            20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

            PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

            PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

            a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
            Wojciech BoczońWojciech Boczoń
            19.12.2025 (12:15)

            World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

            World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

            a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
            19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

            Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

            To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

            a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
            19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

            AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

            Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

            PRNews.pl

            Zobacz również

            Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

            Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

            Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

            Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

            Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

            Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

            „Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

            „Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

            Choć wydawało się, że głośne spory o…

            Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

            Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

            Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

            BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

            BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

            Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

            Who is who

            Marta Wiszniewska

            Marta Wiszniewska

            Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

            Agata Dorożuk

            Agata Dorożuk

            Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

            Anna Polak

            Anna Polak

            Z branżą leasingową Anna Polak jest związana…

            O tym mówią bankowcy

            Ostatnie komentarze

            avatar komentującego

            daria owocna:

            Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

            śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

            avatar komentującego

            MalmoMind:

            Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

            wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

            avatar komentującego

            MalmoMind:

            Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

            niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

            avatar komentującego

            Maciej Kusznierewicz:

            Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

            czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

            avatar komentującego

            PRNews_pl:

            Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

            pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

            • SMART Bankier
            • Kredyt konsolidacyjny
            • Pożyczki na raty
            • Konto firmowe
            • Kurs inwestowania
            • Kalkulator brutto netto
            • Kalkulator kredytu gotówkowego
            • Kalkulator zdolności kredytowej
            • Rozlicz najem w PIT-28
            • pit 37 online na pit.pl
            • Rozliczenie pit
            • Program pit
            • Pit 11
            • Promocje bankowe
            • Promocje Pekao S.A.
            • Promocje BNP Paribas
            • Promocje Citi Handlowy
            • Promocje Alior Bank
            • Promocje Santander Bank
            • Promocje PKO BP
            • Promocje Millenium
            • Promocje ING Bank Śląski
            • Promocje mBank
            • Promocje Velobank
            • Promocje Nest Bank
            • O nas
            • Kontakt
            • Reklama
            • Newsletter
            • Prześlij informację
            • RSS
            • zgarnijpremie.pl
            Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
            © 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

            Bezpłatny newsletter PRNews.pl

            • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
            • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
            • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
            • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
            Zapisz się na newsletter:

            Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców