Citi Handlowy wyróżniono specjalnym medalem „Przyjaciół Integracji”. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracja doceniło bank za kompleksowe działania w zakresie dostosowywania oferty i oddziałów banku do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Medal w imieniu Banku odebrała podczas XVI Wielkiej Gali Integracji 2011 Stowarzyszenia Integracja Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, wiceprezes, odpowiedzialna za bankowość detaliczną w Citi Handlowy.
Medal „Przyjaciół Integracji” to wyróżnienie dla pracowników Citi Handlowy, bo nasz projekt usprawnień na rzecz niepełnosprawnych to inicjatywa, w którą zaangażowali się wszyscy pracownicy – na każdym szczeblu organizacji, sprawnie i szybko przeprowadzona właśnie dzięki entuzjazmowi i zaangażowaniu naszych ludzi. To pokazuje, że we wszystkich tego typu projektach nie tyle potrzebne są plany, środki czy zgody, ale przede wszystkim wiara i chęć wprowadzenia zmiany. I tego właśnie, tej aktywności i nastawienia na działanie życzę nam wszystkim na Nowym Rok, powiedziała Sonia Wędrychowicz-Horbatowska odbierając podczas Wielkiej Gali Integracji 2011 Stowarzyszenia Integracja medal „Przyjaciół Integracji”.
Medale „Przyjaciel Integracji” Stowarzyszenie przyznaje osobom i instytucjom, które działają na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami. Citi Handlowy doceniono za kompleksowe dostosowywanie oferty i oddziałów banku do potrzeb różnych grup osób z niepełnosprawnością. Wskazując przy tym na fakt, iż bank jako pierwszy na rynku wymienił wszystkie swoje bankomaty na maszyny, z których korzystać dzisiaj mogą osoby niewidome i niedowidzące. Bankomaty te wyposażone w numeryczną klawiaturę oraz instrukcje głosowe, które odtwarzane są wyłącznie w słuchawkach. Dzięki temu osoby z dysfunkcją wzroku mogą mieć pewność, że ważne informacje bankowe trafiają tylko do nich. Dodatkowo dostępna jest także funkcja wyłączająca podgląd realizowanych transakcji wyświetlany zwykle na monitorze bankomatu. To pozwala na dyskretne skorzystanie z maszyny.
Citi Handlowy pozostaje też jedynym bankiem na rynku, który zdecydował się stworzyć dźwiękową dokumentację do produktów bankowych (powstała już taka dokumentacja do konta) adresowaną do osób z dysfunkcją wzroku. Bank zmienił też swoja stronę internetową tak, by była ona czytelna i funkcjonalna dla osób niedowidzących. Kierując się przy tym przekonaniem, że bycie zintegrowanym oznacza możliwość uczestniczenia w codziennym życiu społecznym, w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami i celami, bank przeprowadził też serię szkoleń dla swoich doradców w zakresie obsługi niepełnosprawnych klientów.
Bank planuje systematycznie dostosowywać swoje produkty i usługi do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zmiany te bank opracowuje we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz swoimi klientami.
Źródło: Citi Handlowy