„Po dwóch dekadach gospodarki rynkowej wielu Polaków nadal szerokim łukiem omija instytucje finansowe. Aż 44 proc. przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie korzystało z usług banku, towarzystwa ubezpieczeniowego czy funduszy inwestycyjnych, biura maklerskiego czy jakiejkolwiek instytucji finansowej.” donosi dziennik.
„– Usługi finansowe w Polsce wciąż nie są popularne – przyznaje Krzysztof Kaczmar z Fundacji bankowej im. Kronenberga: – Z naszego jesiennego badania postaw Polaków wobec pieniędzy wynikało, że bieżący rachunek bankowy ma 56 proc. badanych, konto oszczędnościowe 7 proc., kartę bankomatową połowa ankietowanych, a lokatę co dziesiąta osoba.” informuje „Rz”.
Banki zachęcają do korzystania ze swojej oferty, proponując np. produkty skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Tak jak BZ WBK zachęca panie do skorzystania z „Konta na obcasach”, tak np. Bank Pocztowy oferuje konta stworzone specjalnie dla osób starszych. Jednocześnie od długiego czasu banki proponują też konta dla studentów i dzieci.
Więcej w „Rzeczpospolitej” w artykule Aleksandry Fandrejewskiej „Usługi finansowe wciąż mało popularne”.