„– 25 proc. Europejczyków zmieniło kiedykolwiek bank. 10 proc. zrobiło to w ostatnich dwóch latach. 11 proc. rozważa taki ruch w najbliższym czasie – mówi Iwona Kozera, partner w firmie Ernst & Young. – Ten trend nie ominie Polski. W krajach Unii Europejskiej coraz więcej osób korzysta z dwóch czy nawet trzech banków. U nas jak na razie 8 proc. Polaków deklaruje, że kupiło produkty dwóch banków.” donosi gazeta.
„Zwiększone ryzyko kredytowe sprawiło, że banki nie pożyczają już tak chętnie pieniędzy. A nowym, obcym dla nich klientom nie są zbytnio przychylni. Żeby utrzymać lub zwiększyć przychody, muszą więc sprzedawać coś innego niż kredyty.” informuje „Rzeczpospolita”.
„Dla 47 proc. Polaków czynnikiem decydującym przy wyborze banku jest koszt jego usług. 43 proc. ankietowanych przez GfK Polonia wskazuje, że duże znaczenie ma jakość obsługi, uprzejmość pracowników. Na to, jak blisko oddział banku jest od domu, zwraca uwagę 33 proc. Polaków.” czytamy.
Banki często wychodzą z propozycjami konsolidacji posiadanych kredytów czy przeniesienia karty kredytowej, oferując korzystniejsze warunki. Jest to dodatkowy sposób na pozyskanie nowych klientów. Jednak klient, który bardzo chętnie i często zmienia bank na taki, który w danym momencie ma dobrą ofertę, może nie być poważnie traktowany przez instytucję finansową, podczas gdy będzie np. starał się o kredyt.
Więcej w artykule Elizy Więcław „Lojalność klienta na celowniku” w „Rzeczpospolitej”.