Według pierwszego w swojej historii raportu ratingowego, Saxo Bank otrzymał od S&P Global Ratings rating BBB z pozytywną perspektywą.
Ponadto trwa procedura wpisania Saxo Banku na listę systemowo ważnych instytucji finansowych (Systemically Important Financial Institution, SIFI) przez duńską Komisję Nadzoru Finansowego; procedura ta zakończy się jeszcze w tym roku. Za SIFI uznaje się instytucje finansowe uważane za krytyczne dla funkcjonowania systemu finansowego. Wpisanie na listę SIFI jest dowodem na znaczenie Saxo Banku, ponieważ bank ten obsługuje stale rosnącą liczbę klientów detalicznych, a także inne banki, podmioty z branży fintech i brokerów korzystających z technologii Saxo.
„Cieszymy się z otrzymania od S&P Global Ratings ratingu BBB z pozytywną perspektywą, który podkreśla naszą silną pozycję kapitałową i model biznesowy, ostrożne podejście do zarządzania ryzykiem oraz ambitną strategię rozwoju. Jesteśmy również podekscytowani perspektywą uzyskania statusu SIFI jeszcze w tym roku. Obie te informacje dowodzą naszego zaangażowania w dostarczanie najwyższej jakości platform, produktów i usług dla naszego stale rosnącego grona klientów detalicznych i partnerów instytucjonalnych” – skomentował Søren Kyhl, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych w Saxo Banku.
Saxo Bank nie prowadzi tradycyjnej działalności bankowej, choć posiada trzy licencje bankowe i spełnia wszystkie wymagania stawiana bankom. Oferuje jedynie rachunki maklerskie, nie zaś konta oszczędnościowe, lokaty, pożyczki czy karty płatnicze. Oznacza to, że nie posiada typowych ryzyk związanych z działalnością pożyczkową.
„Obecnie Saxo Bank pozwala inwestować w ponad siedemdziesiąt tysięcy produktów finansowych z całego świata, takich jak akcje, fundusze, ETF-y i obligacje. Umożliwiamy też trzymanie gotówki na bezpłatnych subrachunkach walutowych. W ostatnich miesiącach uatrakcyjniliśmy ofertę dla polskich klientów oraz wprowadziliśmy szereg udogodnień, choćby znosząc opłatę za przechowywanie instrumentów finansowych (custody fee), czy zwiększając oprocentowanie wolnych, czekających na zainwestowanie środków,” – powiedział Marcin Ciechoński, dyrektor marketingu Saxo Banku w Europie Środkowo-Wschodniej.
Rating S&P Global Ratings podkreśla dążenie Saxo Banku do utrzymania silnej pozycji finansowej i odpornego modelu biznesowego oraz dostarczania najnowocześniejszych usług swoim klientom.
Pełny raport ratingowy S&P Global Ratings dostępny jest pod adresem:
https://www.home.saxo/about-us/investor-relations
Saxo Bank posiada obecnie ponad 876 000 klientów na całym świecie, którzy powierzyli mu ponad 85 mld EUR aktywów, a grupa kapitałowa Saxo Bank osiągnęła w 2022 roku zysk netto w wysokości 96 mln EUR.
Źródło: Saxo Bank