Język stosowany w aplikacji CA24 Mobile jest prosty i przyjazny dla użytkownika – uznała Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego i potwierdziła to stosownym certyfikatem. To kolejne potwierdzenie, że bank Credit Agricole komunikuje się ze swoimi klientami w przejrzysty i zrozumiały sposób.
Eksperci z Pracowni Prostej Polszczyzny przenalizowali ponad 53 tys. słów i 2 tys. ekranów aplikacji mobilnej CA24 Mobile. Uznali, że wszystkie komunikaty i treści stosowane przez bank są napisane prostym językiem i przeciętny użytkownik nie powinien mieć problemu z ich zrozumieniem.
– Bankowe aplikacje mobilne to wielkie wyzwanie pod względem językowym. Zwykle powstają w etapach, ich treść redagują różne zespoły, a poza prostymi komunikatami muszą się w nich także znaleźć poważne noty prawne. Wszystko to sprawia, że język typowej aplikacji jest niespójny – wyjaśnia dr hab. Tomasz Piekot, językoznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego. – Weryfikując język aplikacji Credit Agricole, chcieliśmy mieć pewność, że każdy ekran będzie przystępny i dostosowany do możliwości zabieganego użytkownika. Zrezygnowaliśmy więc z próbkowania. Zbadaliśmy całą aplikację, która – w formie książki – miałaby około 180 stron! Dzięki temu podejściu mamy pewność: bank w aplikacji CA24 Mobile posługuje się stylem naturalnym, percepcyjnie atrakcyjnym i łatwym do czytania. To nowoczesna polszczyzna mobilszczyzna.
Bank Credit Agricole już od kilku lat stosuje zasady prostego języka w swojej komunikacji z klientami. Jako pierwszy bank w Polsce uzyskał Certyfikat prostego języka za treść umowy i regulaminu konta bankowego, a także za treść umowy limitu w koncie.
– Takie podejście pozwala budować partnerskie relacje z naszymi klientami. Kiedy obie strony się rozumieją, łatwiej o zaufanie. Rezygnacja ze specjalistycznych określeń czy dopisków małym druczkiem to pozornie mały zabieg, który przynosi jednak ogromny efekt. To wyraz empatycznego podejścia, zrozumienia potrzeb i delikatności w tak wrażliwej materii jak finanse – mówi Agnieszka Gorzkowicz z Biura Komunikacji Korporacyjnej, jedna ze współautorek treści w aplikacji CA24 Mobile. – Dzięki prostemu językowi bankowość staje się bardziej dostępna dla wszystkich. Klienci nie boją się zadawać pytań i rozumieją, co wynika z umów. Dzięki temu czują się bezpiecznie i wiedzą, że są traktowani uczciwie – dodaje.
Warto zauważyć, że prosty język stosowany jest przez bank nie tylko w treści dokumentów czy w aplikacji. Instytucja wykorzystuje go również w bardziej bezpośredniej komunikacji z klientami.
– Stosowane przez nas boty, których używamy w obsłudze klienta, potrafią przetwarzać i rozumieć język naturalny. Oznacza to, że zamiast skomplikowanych określeń, używają tych samych zwrotów co klienci – np. „konto” zamiast „rachunek bankowy”. Jestem przekonana, że ten kierunek jest przyszłością rozwoju technologii – uważa Agnieszka Gorzkowicz.
Źródło: Credit Agricole