Zdaniem prof. Małgorzaty Zaleskiej – prezesa Bankowego Funduszu Gwarancyjnego – zasadniczą przesłanką wdrożenia dobrych praktyk jest promowanie wysokiej wiarygodności sektora bankowego w percepcji szerokiego kręgu deponentów indywidualnych. Tym samym dobre praktyki mają wspierać banki w wypracowaniu jednolitych standardów służących rzetelnemu informowaniu klientów o zakresie i zasadach systemu ochrony oszczędności złożonych w bankach, a także określają założenia udostępniania przez bank podstawowych danych o swojej sytuacji ekonomiczno-finansowej tak, aby dane te były prezentowane w sposób przystępny i przejrzysty, szczególnie dla klientów indywidualnych. Koncepcja dobrych praktyk BFG zakłada, że banki zachowują pełną dobrowolność przy podejmowaniu decyzji o ich akceptacji, z zastrzeżeniem, że dobre praktyki nie mogą być wykorzystywane jako element strategii konkurencyjnej.
Pełna treść dobrych praktyk jest aktualnie dostępna na witrynie internetowej BFG (www.bfg.pl), a na podstawie informacji uzyskanych od banków BFG planuje przedstawić listę banków, które zadeklarują wprowadzenie zasad dobrych praktyk w działalności operacyjnej oraz instytucji i organizacji, które tę inicjatywę BFG oficjalnie wspierają.