Jest to pierwsza kampania, która na tak zakrojoną skalę komunikuje usługi bankowości elektronicznej PKO Inteligo – dostęp za pośrednictwem internetu i telefonu do tradycyjnego rachunku i wirtualne konto Inteligo. Grupę docelową tworzą przede wszystkim osoby młode i w średnim wieku, aktywne, otwarte na nowości.
– Przygotowana kampania ma na celu utrwalenie pozytywnych cech wizerunku banku jako instytucji wiarygodnej i bezpiecznej, z jednoczesnym podkreśleniem zachodzących w niej zmian związanych z wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań i z uatrakcyjnianiem działalności biznesowej. Tym razem kreujemy wizerunek banku przy pomocy przekazu: jesteśmy liderem w bankowości elektronicznej. Liczymy, że oryginalna koncepcja kampanii zapadnie pozytywnie w pamięci wielu osobom, w tym przyszłym klientom naszego banku – akcentuje Marek Kłuciński Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO Banku Polskiego.
– Autorka pomysłu uznała, że jeżeli mówimy o bankowości elektronicznej, której rzeczywistość znajduje się w komputerze, to może iść dalej tym tropem i reklamę również umieścić w tym świecie. Doskonale pasował nam tutaj świat gier komputerowych. Tak powstało kilku bohaterów, o różnych charakterach i wyglądzie, umiejscowionych w różnych miejscach w świecie wirtualnym. Każdy z trzech filmów to trochę inny świat w sensie wirtualnym i nastrojowym. – mówi Kot Przybora z agencji PZL, pomysłodawca, twórca i reżyser kampanii.
Wszystkie trzy filmy powstały w warszawskim studiu Platige Image. To tam zrodził się m.in. nominowany do Oskara film Tomasza Bagińskiego „Katedra”. Jarosław Sawko – prezes Platige Image: -Cieszymy się, że uczestniczymy w kampanii kreującej nowy i odświeżony wizerunek PKO BP. Pracowaliśmy nad poszczególnymi filmami nieomal równolegle. Zaczynaliśmy od animatiku, czyli prostej animacji mającej za zadanie ustalenie ruchów kamery i postaci. Następnie dopracowywano animacje postaci, ich wygląd i wirtualną scenografię. Na końcu komputery sprzężone w tzw. renderfarme wyliczały poszczególne klatki animacji we właściwym oświetleniu. Końcowy efekt pacy nagrano na kasetę lub naświetlono na taśmę filmową, aby możliwe było wyświetlanie reklamy w telewizji i w kinie.
Agencja interaktywna, HYPERmedia wykorzystując bohaterów kampanii przygotowała specjalny serwis bankowości elektronicznej. Sławomir Stępniewski – prezes agencji – Stworzone postacie stanowią fantastyczną bazę dla interakcji i wpisują się całkowicie w wirtualny klimat. Pomysł znacząco wyróżnia się na rynku finansowym i jest świetną platformą do dalszego rozwoju multimedialnej komunikacji. Cieszy fakt, że po raz kolejny rynkowy lider idzie w kierunku nietuzinkowych, pionierskich rozwiązań.
PRZEBIEG MULTIMEDIALNEJ KAMPANII
Kampania składa się z dwóch etapów:
I. Celem pierwszego etapu było wzbudzenie zainteresowania i zaintrygowanie odbiorców. W okresie pierwszych dwóch tygodni (od 1 do 12 października) trwania kampanii realizowano tzw. etap teaserowy. Pokazano głównego bohatera pierwszego filmu reklamowego bez identyfikacji marki PKO Banku Polskiego. Etap teaserowy kampanii realizowano w Internecie oraz na bilboardach pod hasłem – „Elektroniczny do potęgi ENTER”
II. Na tym etapie kampanii (od 13 października do 13 listopada) dochodzi do rozwiązania zagadki i zakomunikowania marka PKO Banku Polskiego. Główny przekaz kampanii wzbogacony jest o hasło: „Lider bankowości elektronicznej w Polsce”.
Drugi etap kampanii będzie realizowany przez następujące media:
• Telewizję jako medium wiodące
W telewizji będą prezentowane trzy filmy reklamowe na pozycjach premiowych w blokach reklamowych. Dla realizacji określonej strategii komunikacji oraz w wyniku analizy grupy docelowej zidentyfikowane zostały najlepiej dopasowane stacje telewizyjne, zapewniające efektywne wskaźniki mediowe. Stacjami wiodącymi będą: TVP, Polsat i TVN. Dodatkowo kampania będzie wzmacniana w stacjach kierowanych do widzów młodych: TVN7, TVN Turbo, TVN Style, Discovery, Animal Planet, Canal+ i National Geographic.
• Prasę
W prasie będą przekazywane informacje o korzyściach związanych z bankowością elektroniczną. Reklama pojawi się w następujących tytułach: Gazeta Wyborcza, dodatek do GW – Wysokie Obcasy, tygodniki opinii: Polityka, Newsweek, Wprost, Przegląd, Przekrój oraz popularne pisma typu life style: Viva, Gala, Twój Styl, CKM, Playboy, Sukces, Focus. Nowoczesny wizerunek banku dostosowującego się do potrzeb nowoczesnego klienta, podkreślą tytuły o wysokiej jakości edytorskiej: Forbes, Elle, Glamour, National Geographic, Avanti, które docierają do osób młodych, aktywnych. Tytuły te pozwolą także na zainteresowanie ofertą osób, które dopiero myślą o założeniu konta osobistego.
• Outdoor
Wykorzystano 106 największych tablic zlokalizowanych w 8 największych miastach kraju. Bilboardy będą wspierały wymiar wizerunkowy całej kampanii.
• Internet
Kampania internetowa rozpoczęła się 12 października i będzie prowadzona w największych portalach (Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta.pl) oraz komunikatorach GaduGadu oraz Tlen do końca roku. Na potrzeby kampanii stworzono specjalny serwis dotyczący bankowości elektronicznej, który oprócz oferty banku będzie zawierał wiele ogólnych informacji przydatnych internautom oraz bardzo bogaty dział rozrywkowy. Serwis ten będzie systematycznie rozbudowywany, wraz z rozwojem kampanii promocyjnej.
• Reklamę w kinie
Reklama wizerunkowa banku będzie prowadzona również w kinach. Spoty reklamowe związane zostaną z dwoma filmami dopasowanymi do stylistyki kampanii, wyświetlanymi od 4 listopada – co w sposób naturalny przedłuży kampanię telewizyjną. (przed filmem „Legenda Zorro” od 4 do 25 listopada i „Harry Potter” od 25 listopada do 9 grudnia).
• Promocję upominkową dla klientów
Skierowana do osób, które w czasie trwania kampanii podpiszą umowę o korzystanie z bankowości elektronicznej PKO Inteligo. Każda z tych osób otrzyma od banku upominek – podkładkę pod mysz z trójwymiarowym kadrem z filmu reklamowego. Promocja będzie komunikowana w prasie oraz na ulotkach promocyjnych prezentowanych na standach, w oddziałach banku.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA PKO INTELIGO
Wdrożona w listopadzie ub. r. bankowość elektroniczna PKO Inteligo, obejmująca serwis internetowy i telefoniczny, umożliwiła posiadaczom tradycyjnych rachunków w PKO Banku Polskim samodzielne wykonywanie wielu operacji. Z usługi mogą skorzystać osoby fizyczne posiadające rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe z grupy Superkonto (ok. 5,4 mln) oraz małe i średnie firmy, wspólnoty mieszkaniowe, jednostki okołobudżetowe mające otwarte rachunki typu Partner (ok. 400 tys.). Elementem programu PKO Inteligo jest również konto Inteligo, jako rozwiązanie dla klientów, którzy preferują wyłącznie bankowość elektroniczną.
Z oferty bankowości elektronicznej PKO Inteligo korzysta już ponad 1,1 mln klientów, co oznacza, że PKO BP stał się w br. liderem na tym rynku. W ciągu niecałego roku od momentu wprowadzenia oferty bankowości elektronicznej PKO Inteligo, skorzystało z niej już 660 tys. klientów posiadaczy tradycyjnych rachunków. Jednocześnie wirtualne konto Inteligo posiada ponad 440 tys. klientów. Codziennie blisko 3 tys. osób decyduje się na skorzystanie z oferty banku w ramach bankowości elektronicznej PKO Inteligo. W ramach tej usługi klienci dziennie dokonują od 80 do 100 tys. operacji realizując bezpłatne przelewy, zakładając lokaty czy zlecenia stałe. Przeciętnie klient PKO Inteligo loguje się do swojego rachunku średnio 11 razy w miesiącu i wykonuje w tym okresie ponad 3 operacje. Aktywność użytkowników rachunków z obu grup Superkonta i Partner, nie jest niższa od korzystających z internetowego rachunku Inteligo.