Na drugim miejscu ex aequo uplasowały się: zespół łódzkiego Centrum Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA oraz przedstawicielki Departamentu Produktów Transakcyjnych Banku BPH z Warszawy. Obie drużyny zdobyły po 352 punkty. Pulę nagrodzonych, z 351 punktami, zamyka zespół reprezentujący Bank Handlowy SA z Warszawy.
„Idea naszego konkursu zakłada, że wszyscy jego uczestnicy wygrywają, bo integrują się
w zespołach i odświeżają, bądź uzupełniają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie profesjonalnej obsługi klienta” – mówi Hanna Staśkiewicz-Dziełak, Dyrektor Marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce. „Poprzez konkurs pomagamy bankowcom i pracownikom centrów rozliczeniowo-transakcyjnych uzupełniać umiejętność budowania długoterminowych relacji z klientami. Są one niezwykle istotne, zarówno z punktu widzenia osób korzystających z usług finansowych, jak i samych banków, które dzięki temu przez lata utrzymują klientów, mimo coraz większej konkurencji wśród instytucji finansowych” – dodaje.
Do konkursu o tytuł Mistrza Obsługi Klienta stanęło 824 uczestników, reprezentujących 240 drużyn z 32 banków i instytucji finansowych, zarówno z dużych miast, jak i mniejszych oddziałów regionalnych.
Rejestracja zespołów i publikacja kolejnych zadań odbywała się na serwisie www.bankowiec.pl, opracowanym przez MasterCard na potrzeby konkursu.
„Dzięki elektronicznej formule, nasz konkurs dostępny był dla wszystkich chętnych, bez względu na lokalizację. Dzięki niemu po raz kolejny mogliśmy przekonać się, że profesjonalizm w pracy, a zwłaszcza poziom znajomości procedur sprzedażowych i wiedza z zakresu obsługi klienta, nie zależą od lokalizacji banku. Oznacza to, że równie dobrze można być obsłużonym w bankach wielkich aglomeracji, jak i w oddziałach bankowych w mniejszych miejscowościach, rozsianych po całej Polsce” – komentuje Hanna Staśkiewicz-Dziełak.
Konkurs „Master of Customer Service II” miał za zadanie wesprzeć rozwój umiejętności niezbędnych w procesie sprzedaży i standaryzacji obsługi klienta w zakresie kart płatniczych, a jednocześnie, w kolejnych trzech etapach konkursu, weryfikować wiedzę zdobytą przez uczestników.
Na zwycięzców konkursu, oprócz satysfakcji, czekały w tym roku także atrakcyjne nagrody. Wszyscy członkowie zwycięskiego zespołu otrzymali wysokiej klasy laptopy, a zdobywcy miejsc od 2. do 4. – zestawy składające się z odtwarzacza CD/MP3 i skórzanej teczki. Tradycyjnie, cztery pierwsze zespoły zostały także uhonorowane certyfikatami „Master of Customer Service II”, wydanymi przez MasterCard.
„Master of Customer Service II” jest IV konkursem zorganizowanym przez Polskie Przedstawicielstwo MasterCard Europe, dla bankowców, a drugą edycją konkursu zespołowego. „Ze względu na duże zainteresowanie konkursem oraz fakt, że taka formuła idealnie wpisuje się w strategię MasterCard, zakładającą duży nacisk na wsparcie działań służących edukacji rynku, obiecujemy kontynuację tej inicjatywy. Będzie nam miło także za rok nagrodzić naszych partnerów biznesowych, którzy własnymi umiejętnościami, wiedzą i życzliwością dają klientom gwarancję, że środki finansowe lokowane w polskich instytucjach finansowych znajdują się pod najlepszą opieką” – podsumowuje Hanna Staśkiewicz-Dziełak.
Patronat medialny nad konkursem „Master of Customer Service II” objęły: tygodnik Gazeta Bankowa oraz vortal finansowy bankier.pl.