W czwartek w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, która zainaugurowała działanie platformy e-learningowej dla programu edukacyjnego „Bezpieczeństwo dla wszystkich” prowadzonej od 6 lat przez koncern Renault.
E-learning jest dostępnym 24 godziny na dobę wsparciem edukacji dotyczącej bezpieczeństwa na drodze w ramach programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich”. Szkolenie zwiększa możliwość uczestnictwa zarówno dzieci, jak i ich rodziców w programie. Dzieci mogą korzystać z e-learningu w domu – samodzielnie i z rodzicami, w szkole – samodzielnie lub pod okiem nauczycieli i w każdym innym miejscu, w czasie roku szkolnego i podczas wakacji.
Forma nauki przez zabawę jest najbardziej atrakcyjna dla dzieci. Grafika e-learningu ma formę komiksu, z kosmitą Wooshem – wirtualnym przewodnikiem po świecie przepisów drogowych. Symulacje zdarzeń na drodze wymagają od uczniów interakcji, a przez to metoda jest skuteczniejsza. Szkolenie e-learning wykorzystuje gry zamiast tradycyjnych testów końcowych, uczy bawiąc.
Po odbytym szkoleniu każdy jego uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia kursu metodą e-learning. Szkolenie dostępne jest za pośrednictwem strony internetowej (www.renault.pl/bezpieczenstwo-dla-wszystkich), gdzie można znaleźć także biuletyn i gadżety do pobrania.
"Bezpieczeństwo dla wszystkich" to międzynarodowy program edukacyjny dla szkół podstawowych przeznaczony do prowadzenia zajęć z bezpieczeństwa ruchu drogowego. Program ten jest w całości opracowany i finansowany przez Renault. "Bezpieczeństwo dla wszystkich" to największy tego rodzaju program w Europie – swoim zasięgiem obejmuje 19 krajów, a udział w nim wzięło do tej pory 7 milionów dzieci. Program „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, stworzony przez Renault, cieszy się rosnącym zainteresowaniem – od początku pierwszej edycji w programie uczestniczy już 4 266 szkół – 21 366 klas i 493 550 dzieci.
Rozszerzenie programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich” o e-learning, umożliwi skuteczne przekazanie wiedzy, utrzymanie spójności przekazu, szybkie dotarcie do odbiorców, a w efekcie – objęcie programem jak największej ilości szkół oraz stworzenie nowego kanału komunikacji dla programu.