Celem konferencji było zaprezentowanie nowych trendów na rynku ubezpieczeń, poszerzenie wiedzy na temat skutecznych narzędzi oraz sposobów poprawy zadowolenia klientów i agentów ubezpieczeniowych z funkcjonowania przedsiębiorstw. Konferencja była również miejscem wymiany doświadczeń pomiędzy towarzystwami ubezpieczeń, a wiodącymi dostawcami rozwiązań dla sektora ubezpieczeniowego.
Podczas spotkania zaprezentowano wyniki badania przygotowanego przy współpracy z firmą badawczą GFK Polonia, pt.: „Towarzystwo ubezpieczeń w oczach Klienta”. Celem badania było znalezienie kluczowych czynników, którymi kieruje się klient przy wyborze towarzystwa ubezpieczeń. Dzięki unikalnej metodologii badania możliwe stało się bezpośrednie porównanie wyników uzyskanych przez poszczególne firmy.
Badanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie odbiorców majątkowych produktów ubezpieczeniowych wskazuje, że o wyborze towarzystwa ubezpieczeniowego nie decyduje cena, a czynniki związane z wiarygodnością, obsługą i kompleksowością oferty. Pod względem wszystkich czynników (zarówno cenowych, jak i pozacenowych) klienci nie dostrzegają istotnych różnic pomiędzy największymi towarzystwami ubezpieczeniowymi na rynku.
– Obecnie żadna z firm działających w sektorze ubezpieczeń nie może zakładać, że utrzyma swoją pozycję w długim okresie. Konieczna jest koncentracja na poprawie czynników, które klienci wskazali za najważniejsze, czyli jakości obsługi Klientów – zwłaszcza w obszarze pracy agentów i obsługi szkód – budowanie w ten sposób swojej wiarygodności i pozycji na rynku – powiedział Tomasz Filipek, Lider Doradztwa Strategicznego w IBM Global Business Services.
Tematem konferencji była również obsługa klienta i konieczność jej zróżnicowania pod kątem obsługiwanego segmentu rynku. Uczestnicy konferencji znaleźli odpowiedź
na pytanie, w jaki sposób poprzez efektywne procesy biznesowe i rozwiązania technologiczne można poprawić jakość obsługi klienta. Ponadto konferencja była okazją do rozmowy na temat współpracy pomiędzy agentami ubezpieczeniowymi, a firmami oraz do przybliżenia kwestii idealnej komunikacji i narzędzi usprawniających pracę agenta.
– Klienci, pośrednicy ubezpieczeniowi oraz partnerzy oczekują od towarzystw elastycznych rozwiązań upraszczających komunikację i usprawniających obsługę procesów biznesowych. Rozwiązaniem może być zastosowanie przez towarzystwa internetowego systemu sprzedaży i obsługi ubezpieczeń, który znacznie skraca czas obsługi klienta oraz obniża koszty procesu sprzedaży. Z doświadczeń naszych konsultantów wynika, że tylko kompleksowe podejście oraz zastosowanie otwartych, elastycznych rozwiązań nastawionych na usługi skierowane na/do klienta pozwoli towarzystwom na szybkie reagowanie na zmiany i zaspokojenie rosnących potrzeb wszystkich partnerów. – powiedział Marcin Pietraszko, Dyrektor Pionu Konsultingu firmy ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe Sp. z o.o.
ATENA, IBM oraz SAP znają potrzeby i problemy uczestników dzisiejszego rynku ubezpieczeń. Dzięki swoimi rozwiązaniom oraz wiedzy ekspertów wspomagają towarzystwa ubezpieczeń w ich lepszym zarządzaniu.
– Wsparcie efektywności biznesowej i obsługi klienta to dwa najważniejsze obszary, w których sprawdza się rozwiązanie branżowe SAP dla firm ubezpieczeniowych – SAP for Insurance. Dostarczamy instytucjom ubezpieczeniowym oprogramowanie, które dzięki wbudowanym procedurom branżowym i funkcjonalności skoncentrowanej na klientach stanie się skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej. Wdrożenie SAP for Insurance przynosi korzyści nie tylko dzięki szybkim usprawnieniom operacyjnym, ale także pozwala wykorzystać najlepsze światowe praktyki biznesowe w branży ubezpieczeniowej oraz stanowi strategiczną platformę dla długofalowego rozwoju i wzrostu efektywności . – powiedział Grzegorz Rogaliński, Prezes SAP Polska.