Commercial Union jest firmą, która w ciągu minionych 15 lat odniosła wielki sukces na polskim rynku. Jest nie tylko pierwszą inwestycją macierzystej grupy Aviva w Europie Środkowej i Wschodniej, ale również tą, która osiągnęła najwięcej. Commercial Union był najpierw pionierem nowoczesnych ubezpieczeń na życie w Polsce, by w ciągu kilka lat stać się liderem rynku indywidualnych polis na życie i funduszy emerytalnych. Siłą CU Polska jest zaufanie ponad trzech milionów klientów, którzy powierzyli firmie pieczę nad 55 miliardami złotych, oraz profesjonalizm pracowników i agentów ubezpieczeniowych.
Ubiegły rok był dla grupy CU Polska najlepszy w historii pod względem wyników sprzedażowych i finansowych. Fundusz emerytalny Commercial Union wypracował dla klientów najwyższą stopę zwrotu, a fundusze kapitałowe i inwestycyjne w wielu kategoriach były w ścisłej czołówce pod względem wyników. Oferta firmy została wzbogacona o ubezpieczenia komunikacyjne, sprzedawane w systemie direct.
Polski rynek usług finansowych dojrzewa i jest coraz bardziej zintegrowany z rynkiem międzynarodowym. Klienci stają się coraz bardziej mobilni, a o ich przychylność międzynarodowe firmy zabiegają coraz częściej za pośrednictwem globalnych mediów. Światowa marka jest wielką szansą na zdobycie zaufania nowych klientów oraz na rozwój nowoczesnych standardów usług finansowych. Oznacza ona nowe produkty i usługi dla klientów, a także większe bezpieczeństwo wynikające z tego, że za marką stoi silna, globalna organizacja, z którą klienci spotykają się w wielu krajach. Również pracownicy w Polsce przywiązują wagę do tego, aby pracować dla globalnych marek i być częścią międzynarodowego zespołu. Aviva, której jesteśmy częścią, jest jedną z pięciu największych grup ubezpieczeniowych świata.
Grupa Commercial Union Polska w ciągu najbliższych dwóch lat wprowadzi markę Aviva. Pierwszym etapem tego procesu była zmiana logo i tożsamości wizualnej Commercial Union jesienią 2007 roku. Wtedy w logo CU pojawiły się słowa „grupa Aviva”.
Wprowadzanie marki Aviva będzie perfekcyjnie przygotowane. – Proces, który potrwa dwa lata, przeprowadzimy z najwyższą starannością, z korzyścią dla rozwoju biznesu w Polsce. Nasze działania nie będą dla nikogo zaskoczeniem i będą przeprowadzane płynnie. Przygotujemy program marketingowy, w tym kampanie reklamowe budujące świadomość marki Aviva w Polsce w oparciu o dorobek Commercial Union. Co więcej, dzięki globalnej marce, działania marketingowe prowadzone przez naszą grupę na świecie będą również wspomagały polski biznes – zapowiada Dominika Kraśko, wiceprezes firmy ds. marketingu.
Bardzo odpowiedzialne podejście do wprowadzania przez Commercial Union marki Aviva potwierdza Andrew Moss, prezes grupy Aviva: Proces, który rozpoczynamy, chcemy przeprowadzić z wyczuciem, tak aby marka Commercial Union pozostała cenionym elementem naszego dziedzictwa.
Wśród największych korzyści, jakie w ostatnim czasie CU Polska odniosła ze współpracy międzynarodowej w ramach grupy Aviva, warto zwrócić uwagę na dwie: uruchomienie sprzedaży polis komunikacyjnych w systemie direct, czyli przez telefon i internet, oraz rozwiązania w dziedzinie bancassurance – zwłaszcza rozpoczęcie pionierskiego na polskim rynku modelu współpracy z Bankiem Zachodnim WBK (wspólne tworzenie towarzystw ubezpieczeniowych, które zaoferują ubezpieczenia klientom tego banku).
– Jestem przekonany, że nowy etap, który rozpoczynamy, zapewni nam osiągnięcie kolejnych sukcesów i umocnienie naszej pozycji lidera rynku. Chcemy, by dziedzictwo Commercial Union i siła globalnej marki Aviva pomogły nam być najbardziej przyjazną dla klienta firmą w sektorze finansowym – podsumowuje prezes grupy CU Polska Adam Uszpolewicz.
Marka Aviva na świecie
Grupa działa już pod marką Aviva w ponad 20 krajach Europy, Ameryki Północnej, Azji i regionu Pacyfiku. W ostatnich latach grupa znacznie rozszerzyła działalność międzynarodową. Już około 60 procent jej przychodów pochodzi spoza Wielkiej Brytanii (w 2000 roku było to 42 procent). Ta internacjonalizacja jest efektem rozwoju firmy w Azji, w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. Jednocześnie Aviva utrzymuje mocną pozycję lidera rynku ubezpieczeniowego
w Wielkiej Brytanii – kraju, w którym grupa ma tradycję ponad trzystu lat nieprzerwanej działalności. W naszym regionie marka Aviva obecna jest na Litwie, w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, a także w Rosji.
Najważniejsze daty z historii grupy Aviva
Nazwa grupy, a zarazem globalna marka usług finansowych Aviva jest młoda, bo została wprowadzona w 2002 roku. Stoi jednak za nią dziedzictwo ponad trzech wieków działalności firm ubezpieczeniowych – w tym Commercial Union, General Accident i Norwich Union – które na różnych etapach historii łączyły się, tworząc coraz większą i silniejszą instytucję finansową.
1696 – W Londynie powstaje Hand in Hand, najstarsze towarzystwo ubezpieczeniowe, oferujące początkowo ubezpieczenia od pożarów.
1797 – Przedsiębiorca Thomas Bignold zakłada w angielskim Norwich towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych Norwich Union.
1861 – Grupa kupców poszkodowanych w wyniku pożaru w rejonie Tooley Street w Londynie postanawia założyć własną firmę ubezpieczeniową pod nazwą Commercial Union. W tym samym roku CU otwiera w Berlinie pierwsze przedstawicielstwo zagraniczne. W 1862 r. CU wprowadza ubezpieczenia na życie, zaś do 1863 r. otwiera zagraniczne agencje w Indiach, Południowej Afryce, na Karaibach, w Ameryce Południowej, USA, Kanadzie i Australii.
1885 – W szkockim mieście Perth zostaje założone towarzystwo ubezpieczeniowe General Accident.
1905 – Towarzystwo Hand-in-Hand stało się częścią Commercial Union.
1912 – Commercial Union było jedną z firm ubezpieczających Titanica. Mimo wypłaty poważnych odszkodowań po katastrofie statku CU zamknęło rok 1912 zyskiem.
1969 – Centrala CU została przeniesiona do wieżowca St. Helen’s w sercu londyńskiego City. Dzisiaj mieści się tam centrala grupy Aviva.
1973 – W skład grupy CU wchodzi duże holenderskie towarzystwo ubezpieczeniowe Delta Lloyd.
1994 – CU zwiększyło zaangażowanie we Francji, przejmując Groupe Victoire.
1998 – Commercial Union i General Accident łączą się, tworząc Grupę CGU.
2000 – CGU łączy się z Norwich Union, tworząc Grupę CGNU.
2002 – Grupa zmienia nazwę na Aviva, utrzymują jednocześnie najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach, w tym Commercial Union w Polsce.
2007 – Aviva jest piątą grupą ubezpieczeniową świata pod względem przychodów, rozwijającą działalność w kolejnych krajach, w tym w Chinach, Indiach, Stanach Zjednoczonych i Rosji.
Rozwój grupy Commercial Union w Polsce
1991 – Już dwa lata po rozpoczęciu przemian gospodarczych brytyjska firma ubezpieczeniowa Commercial Union zainwestowała w Polsce, po uzyskaniu zezwolenia ministra finansów na oferowanie ubezpieczeń na życie i majątkowych.
1992 – W listopadzie rozpoczyna działalność CU Polska – Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Wystawia pierwszą polisę, wprowadza na rynek ubezpieczenie z funduszem kapitałowym.
1995 – W styczniu firma ma ponad 100 tys. klientów ubezpieczonych indywidualnie; rozpoczyna sprzedaż grupowych ubezpieczeń na życie.
1996 – Właściwą działalność operacyjną rozpoczyna CU Polska – Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych, oferując ubezpieczenia dla przedsiębiorstw.
1997 – Nowe indywidualne ubezpieczenia na życie i fundusze kapitałowe.
1998 – Zapada decyzja, że reforma emerytalna rozpocznie się w 1999 r. Powstaje CU Powszechne Towarzystwo Emerytalne. Zostaje też utworzona wyspecjalizowana spółka zarządzająca aktywami – CU Investment Management. Odtąd można mówić o istnieniu grupy CU Polska.
1999 – Ogromny sukces w pierwszym roku reformy emerytalnej – ponad dwa miliony podpisanych umów w pierwszym roku. Szybko powiększa się też grono klientów ubezpieczonych na życie w CU.
2001 – W skład grupy wchodzi CU TFI. Rozpoczyna działalność CU Litwa, spółka utworzona przez CU Polska.
2005 – Grupa CU należy do największych instytucji finansowych w Polsce. Jest liderem rynku indywidualnych ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń z funduszem kapitałowym, zarządza największym funduszem emerytalnym, oferuje też fundusze inwestycyjne i zarządzanie aktywami oraz ubezpieczenia majątkowe dla klientów indywidualnych. Obsługuje ponad 3 mln klientów i ma w swojej pieczy ponad 28 mld zł aktywów.
2007 – Wartość aktywów w zarządzaniu przez grupę CU zbliża się do 55 mld zł. Jesienią CU wprowadza do oferty ubezpieczenia komunikacyjne sprzedawane w systemie direct, czyli przez telefon i internet. W grudniu spółka-córka, CU Litwa, zmienia markę na Aviva Litwa.