PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćAdrian Adamowicz, AXA TFI

Adrian Adamowicz, AXA TFI

Nasz gość 19.08.2009 (08:13) artykuł nadesłany

Sądzę, że rozpoczniemy działalność w dobrym momencie – mówi w rozmowie z Bankier.pl Adrian Adamowicz, prezes zarządu AXA TFI. – Wydaje się, że na giełdach weszliśmy w trend boczny, gospodarki nabierają lub wkrótce nabiorą oddechu. Jednocześnie u inwestorów pojawia się apetyt na ryzyko, a z drugiej strony chęć dystrybutorów na zarabianie.

Skąd pomysł na to, żeby właśnie teraz uruchamiać TFI? Czy to dobry moment na rozpoczynanie działalności na tak trudnym rynku?

Obecnie nietrudno wyobrazić sobie najgorszy moment na rozpoczynanie działalności, czyli np. kilka miesięcy przed końcem hossy albo tuż przed poważnym kryzysem finansowym. Można powiedzieć, że kolegom z Aliora czy Allianz Banku timingu to akurat nie ma co zazdrościć. Natomiast mogę też łatwo wybrać najlepszy okres wejścia na rynek np. moment stabilizacji rynku po długotrwałych spadkach czy początki trendu wzrostowego. I wydaje mi się, że ten czas nadchodzi – stąd pomysł i rozpoczęcie budowy TFI jeszcze w czasie konsolidacji rynku. Potrzebujemy kilku miesięcy, żeby wystartować – obecnie staramy się o licencję w KNF. Sądzę, że rozpoczniemy działalność w dobrym momencie – wydaje się, że na giełdach weszliśmy w trend boczny, gospodarki nabierają lub wkrótce nabiorą oddechu. Jednocześnie u inwestorów pojawia się apetyt na ryzyko, a z drugiej strony chęć dystrybutorów na zarabianie. Wracając jeszcze do pytania czy to dobry moment do startu – to jak na giełdzie – najlepiej kupować w dołku, a nie wtedy, kiedy wszystko jest już na samej górze.

W którym kierunku będzie się rozwijać oferta AXA TFI? Czym zamierzacie konkurować z pozostałymi TFI na rynku? Czy zbudował Pan już zespół, który poprowadzi ten projekt do celu?

Zamierzamy zająć znaczące miejsce na rynku polskim odpowiadające ambicjom i pozycji Grupy AXA na świecie. Będziemy więc ambitną i sprawną konkurencją. Zbyt wiele nie zdradzę, bo żeby z sukcesem konkurować to należy skupić się na działaniu, a nie opowiadaniu o tym. Najważniejszą rzeczą jest oczywiście zespół osób, z którymi będziemy prowadzić działania zaczepne – dlatego budujemy w AXA TFI silny skład. Niedawno dołączył do nas Piotr Szulec, który będzie odpowiedzialny m.in. za strategię produktową oraz komunikację. Do naszego grona zapraszamy właśnie takie osoby – ciekawe osobowości, wyjątkowych ekspertów i fascynatów rynku kapitałowego w jednym.

Naszą mocną stroną będzie zespół inwestycyjny – kilka świetnych osób jest już „na pokładzie”. To jest właśnie ten kluczowy element biznesu, na którym zbudujemy naszą przewagę konkurencyjną – mocny team fachowców, znajdujących przyjemność we wspólnej pracy i tworzących firmę, która będzie wytyczała pewne kierunki rozwoju rynku i będzie poszukiwanym partnerem do współpracy.

Jaki styl zarządzania funduszami przyjmie AXA TFI? Na ile będzie on różny od konkurencji? Jakiego rodzaju produkty będziecie chcieli zaoferować swoim klientom?

O stylu zarządzania będziemy mówić więcej wkrótce, już razem z CIO. Na dzisiaj mogę powiedzieć, że istotą naszego biznesu, jest zarządzanie pieniędzmi, a więc praca nad wynikami i zarządzanie ryzykiem będzie dla nas rzeczą najważniejszą. Jest takie powiedzenie – „performance is the king” – czyli, że o wszystkim zadecydują wyniki. Innowacyjne produkty, różne pomysły dystrybucyjne i marketingowe – to oczywiście jest ważne i należy działać na tych polach. Jednak to czy ma się powtarzalne wyniki w pierwszym i drugim kwartylu, czyli czy jest się w ścisłej czołówce zarządzających – będzie decydowało o tym czy firma odniosła sukces i ma rację bytu w dłuższym terminie. Będziemy więc walczyć o wyniki. Tworzymy silny, doświadczony zespół w Polsce, a mamy za sobą gigantyczne globalne zaplecze Grupy AXA, zarządzającej obecnie ponad 800 miliardami Euro, z którego będziemy bez wahania korzystać.

Czy mamy jeszcze szansę powtórzyć to, co działo się na rynku funduszy inwestycyjnych podczas ostatniej hossy? Czy doczekamy się czasów, w których klienci będą trzymać znaczną część swoich oszczędności właśnie w TFI?

To biznes cykliczny. W ostatnich kilkunastu miesiącach nie było ani apetytu na ryzyko ze strony klientów ani chęci sprzedaży ze strony dystrybutorów ze zrozumiałych dla wszystkich powodów. Wraz ze stabilizacją rynku ruszy się dystrybucja, a później, wraz ze wzrostem rynku, należy oczekiwać rosnącego z czasem zainteresowania lub chęci do zamykania transakcji ze strony klientów. Te cykle, o różnym natężeniu i częstotliwości, powtarzają się od kilkudziesięciu i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić.

W jaki sposób AXA TFI będzie chciała pozyskiwać klientów? Czy wasze fundusze znajdują się w ofercie wielu dystrybutorów – banków, doradców, etc.?

Chcielibyśmy, oczywiście, żeby nasza oferta znalazła się u wszystkich poważnych, kluczowych dystrybutorów. Będziemy o to się starać. Mamy również dynamiczna sieć własną związaną z AXA – to będzie jeden z naszych kluczowych partnerów. Można powiedzieć więc, że będziemy chcieli być dostępni we wszystkich dobrych sklepach muzycznych.

Czy rok 2009 to dobry czas na inwestycje? Co by Pan poradził oszczędzającym, którzy chcieliby właśnie teraz ulokować swoje oszczędności w funduszach inwestycyjnych?

Rok 2009 jest doskonały na inwestycje. Świetny będzie również 2010 i kolejny. Oczywiście, nie potrafię przewidzieć jak faktycznie zachowają się rynki w kolejnych latach. Wiem natomiast, jak należy inwestować, żeby wykorzystać ich potencjał i redukować ryzyko. Zanim kupimy automatyczny aparat fotograficzny to potrafimy poświęcić na przejrzenie rynku, porównanie ofert, opinii, itd. kilkanaście dni czy tygodni. Warto więc poświęcić trochę czasu sprawie trochę bardziej skomplikowanej, jaką jest pomnażanie własnych oszczędności z wykorzystaniem dynamicznych i zmiennych rynków kapitałowych. Od czego zacząć? Wg słów klasyka (Łukasza Kwietnia): „najpierw profil, później portfel”. Musimy odpowiedzieć sobie szczerze na kilka pytań – jakie chcemy/możemy ponieść ryzyko, co będzie warunkowało na jaki zysk możemy liczyć, ile mamy wolnych pieniędzy do dyspozycji, w jaki sposób chcemy inwestować – jednorazowo czy raczej rozłożyć to w czasie, jaki mamy temperament i horyzont inwestycyjny. Zawsze jest dobry czas na rozpoczęcie budowania własnego portfela inwestycyjnego – dajmy sobie szansę na ponadprzeciętne zyski i ciekawą przygodę z rynkami kapitałowymi z wykorzystaniem funduszy inwestycyjnych.

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl

axa 2009-08-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: axa

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców