Adyen, globalna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, ogłasza uruchomienie Adyen Uplift. To zestaw narzędzi do optymalizacji płatności oparty na sztucznej inteligencji, który pomaga firmom zwiększać konwersję płatności, upraszczać zarządzanie oszustwami oraz obniżać koszty płatności. Ponadto, w celu maksymalizacji wyników, klienci Adyen mogą korzystać z opartych na danych oraz dostosowanych do ich potrzeb rekomendacji, a także testować różne konfiguracje płatności.
Oszczędności dla firm: koniec kompromisów na linii konwersja-bezpieczeństwo-koszty
Złożoność procesu zarządzania płatnościami wciąż utrudnia przedsiębiorstwom realizację ich celów. Muszą stale balansować pomiędzy zwiększaniem konwersji, minimalizowaniem oszustw oraz kontrolowaniem kosztów. Dzięki Adyen Uplift firmy mogą optymalizować cały proces płatności za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Optymalizacje płatności oparte na algorytmach AI, zebrane w jednym pakiecie produktów, zostały wytrenowane na globalnym zbiorze danych transakcyjnych Adyen. Zamiast poruszać się w skomplikowanym świecie płatności, podzielonym na różne obszary operacyjne, podejście oparte na AI wykorzystuje inteligencję opartą na ryzyku i automatyczną optymalizację konwersji, aby pomóc firmom uzyskać lepsze wyniki z procesowania płatności. Program pilotażowy wykazał znaczący wpływ na zyski przedsiębiorstw, które odnotowały wzrost współczynnika konwersji płatności nawet o 6 proc.
– Chęć zrównoważenia zarządzania ryzykiem, zwiększania konwersji i minimalizowania kosztów aż do teraz wiązała się z koniecznością godzenia się na nieefektywne kompromisy. Adyen Uplift zmienia zasady gry, uwalniając pełną moc sztucznej inteligencji do optymalizacji płatności w czasie rzeczywistym. Nasze rozwiązanie zrewolucjonizuje obszary oszczędności oraz wydajności, redefiniując efektywność biznesową w 2025 roku oraz w przyszłości – komentuje Carlo Bruno, VP of Product w Adyen.
$1 bilion danych płatniczych
Firmy i inne podmioty polegają na ograniczonych zestawach danych, co utrudnia im rozpoznawanie zachowań zakupowych klientów oraz ich płatności. Dzięki Adyen Uplift firmy korzystają z algorytmów AI wytrenowanych na danych płatniczych o wartości przekraczającej bilion dolarów, pochodzących z platformy Adyen.
Adyen przetworzył płatności dla ponad 1 mld konsumentów na całym świecie, co stanowi solidną bazę dla jego rozwiązań AI, pozwalając odróżnić klientów od oszustów. Kiedy klient Adyen spotyka nowego użytkownika, istnieje ponad 90 proc. szans, że Adyen już wcześniej rozpoznał go na swojej platformie. Gdy klient zostaje zidentyfikowany, optymalizacje AI pozwalają mu szybko przejść przez proces zakupu. Jednocześnie, zarówno klient jak i sprzedawca, mogą liczyć na precyzyjną ochronę przed oszustwami płatniczymi.
– Dzięki wykorzystaniu technologii AI w Adyen, która optymalizuje cały proces płatności, zwiększyliśmy nasz wskaźnik konwersji transakcji inicjowanych przez klientów o 10 proc. zachowując jednocześnie kontrolę nad bezpieczeństwem oraz kosztami – dodaje Kes Saulis, Head of Payments w Nord Security.
Podejście oparte na AI w walce z oszustwami
Obecnie proces kontroli nad bezpieczeństwem transakcji jest bardzo skomplikowany, a firmy muszą wdrażać rozbudowane ręczne procedury, aby walczyć z technikami stosowanymi przez oszustów. Dzięki Adyen Uplift, firmy mogą zautomatyzować proces wykrywania oszustw, eliminując obciążenie operacyjne z zespołów zajmujących się ich zarządzaniem. Rozwiązanie automatycznie i precyzyjnie zarządza ryzykiem, bez konieczności polegania na ręcznych procedurach. Dzięki temu firmy mogą zminimalizować liczbę oszustw oraz zredukować liczbę fałszywie pozytywnych klientów w zależności od swojej indywidualnej tolerancji na ryzyko.
O bezpośrednim wpływie rozwiązania na proces zarządzania ryzykiem, jako pierwsze przekonały się przedsiębiorstwa biorące udział w pilotażu. Pilotażowi klienci Adyen zredukowali swoje ręczne procedury związane z oceną ryzyka średnio o 86 proc, a 35 proc. z nich całkowicie zrezygnowało z tych procedur, oszczędzając czas i zasoby.
Indeed, wiodąca platforma do wyszukiwania ofert pracy i zatrudniania pracowników, a zarazem klient Adyen, przeprowadziła próby optymalizacyjne oparte na AI, dostosowane do unikalnych cech swojej działalności. Dzięki automatyzacji procesów poprawie uległa efektywność, a to z kolei przełożyło się na redukcję obciążenia operacyjnego.
Redukcja kosztów przetwarzania płatności nawet o 5 proc.
Dziś firmy są bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowane na bilansie końcowym, a mimo tego wiele z nich wciąż traktuje płatności jako niezbędną usługę, a nie jako efektywne narzędzie do redukcji kosztów.
Adyen Uplift pozwolił klientom z USA, biorącym udział w pilotażu, obniżyć koszty płatności nawet o 5 proc. Sztuczna inteligencja Adyen wybiera najlepsze ścieżki z najkorzystniejszymi stawkami dla transakcji, aby pomóc zminimalizować całkowite koszty płatności. Klienci pilotażowi doświadczyli również redukcji kosztów dzięki optymalizacjom, które dostosowały checkout do potrzeb klienta.
Źródło: Adyen.