PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAIWA inwestuje w Sonics

AIWA inwestuje w Sonics

Marketing i PR 24.11.2003 (15:49)

Agencja Wieden + Kennedy wygrała przetarg na organizację kampanii w marcu tego roku. Zintegrowana kampania jest pierwszym od wielu lat tak konkretnym programem promocji marki w historii firmy. Jednocześnie jest spełnieniem zobowiązania macierzystej firmy, Sony Corporation, do poważnego zainwestowania w odświeżenie wizerunku AIWA. Sony Corporation stał się jedynym właścicielem marki AIWA w październiku 2002.

„Wieden + Kennedy otrzymała funkcję agencji kreatywnej AIWA głównie ze względu na ich udokumentowane sukcesy w tworzeniu wizerunku marek” – mówi Patrick Butler, dyrektor generalny Marketing Communications w AIWA Marketing of Europe. „Zaprojektowali dla nas kampanię, która powinna połączyć doświadczenie firmy AIWA i młodych odbiorców na wiele różnych, innowacyjnych sposobów.”

Pierwsza faza pracy kreatywnej koncentruje się na serii prostych animacji śpiewających głów, nazwanych Sonics, których zadaniem jest w dowcipny sposób oswojenie młodych odbiorców z nowym wizerunkiem logo AIWA.

Wyrazista, prosta grafika przedstawia wiele stylów muzycznych, od popu i hip-hopu, przez reggae i country, aż do opery. Dwudziestosekundowe spoty przedstawiają Sonics śpiewających piosenki, w których tekście zawarte są gry słów na bazie słowa AIWA, takie jak “AIWant” lub “AIWannabe.” Nie jest nakładany żaden dodatkowy głos, słychać po prostu śpiew, a jednocześnie wyświetlany jest adres internetowy www.aiwa.com, w celu umocnienia logo i marki AIWA w świadomości odbiorców. Sonics będą głównym elementem promującym markę w telewizji w całej Europie, w przedsięwzięciach internetowych, a także w reklamie drukowanej i outdoorowej.

Swobodny, animowany styl Sonics obejmie również reklamy najważniejszych aktualnie produktów AIWA, które najlepiej ilustrują nowe wartości i kierunki, w jakich zmierza marka AIWA – zestawów HiFi z serii BMZ, przeznaczonych do współpracy z komputerem przez łącze USB, oraz odtwarzaczy AM-NX9 Net MD PC. Spoty telewizyjne poświęcone serii BMZ, które będą emitowane w całej Europie od października, pokazują, jak łatwo i przyjemnie jest odtwarzać pliki muzyczne z komputera za pomocą „prawdziwego” zestawu HiFi, zamiast często kiepskiej jakości głośniczków dostarczanych wraz z komputerem. W jednym ze spotów, BMZ „wypija” muzykę z komputera, używając kabla USB jak słomki. W innym, kabel USB zestawu BMZ obejmuje komputer ciepłym, romantycznym uściskiem, gdy nagle nastrój gwałtownie się zmienia, kiedy bezczelny pilot zdalnego sterowania żąda zmiany muzyki. Reklama telewizyjna AM-NX9 Net MD pojawi się pod koniec roku.

„Odmładzamy markę AIWA za pomocą produktów, które czynią połączone urządzenia audio-wideo i komputery bardziej dostępnymi dla młodych odbiorców, uwalniając muzykę od ograniczeń narzuconych przez osprzęt komputerowy” – mówi Butler. „Dzięki tej kampanii mamy nadzieję zdobyć ich serca i stać się marką numer jeden w dziedzinie urządzeń audio współpracujących z komputerami.”

Oprócz tych trzech reklam telewizyjnych, został opracowany zestaw ogłoszeń drukowanych z przeznaczeniem do czasopism, reklamy outdoorowej i adaptacji w Internecie. Ich przedmiotem są ponownie AMNX9 Net MD i zestawy z serii BMZ. Zestaw kalamburów rodem z grafitti i wibrujące użycie koloru nawiązują do stylu Sonics i reklam telewizyjnych. Wszystkie wersje reklam przypominają w sposób zupełnie nie-techniczny o związkach tych produktów z komputerami. Sposób prezentacji produktów wykorzystuje m.in. motyw motyla (taką postać przybiera Net MD „wypijający” muzyczny nektar z komputera) oraz pary młodej wokół weselnego tortu (BMZ w postaci pana młodego i komputer w postaci panny młodej).

Odchodząc od klasycznego podejścia „funkcje i zalety”, które charakteryzuje niektóre reklamy sprzętu elektronicznego powszechnego użytku, AIWA stawia na język ikon, AIWAcon – grafikę, która symbolicznie przedstawia podstawowe cechy sprzętu, zawsze z harmonijnie wkomponowanym w centrum obrazu komputerem. Stworzono w sumie ponad 25 różnych AIWAcons, przedstawiających różne desygnaty, takie jak Net MD, MP3, łącze USB, ściąganie jednym przyciskiem i wygodny, dwukierunkowy pilot zdalnego sterowania USB.

„Kampania o takiej złożoności wymaga dobrej organizacji” – mówi Butler. „Kluczem do powodzenia kampanii była strategia medialna, opracowana przez OMD International i ich sieć biur w Europie. To oni stworzyli solidną, paneuropejską platformę, lokującą kampanie w mediach na poziomie krajowym i lokalnym. Duże znaczenie miały też wewnętrzne zasoby Sony Europe, które były dla nas dużą pomocą.”

Aby obejrzeć online niektóre z reklam, które pojawią się w całej Europie w tym miesiącu, można odwiedzić stronę www.aiwa.com. W serwisie znajdują się również dodatkowe informacje o firmie AIWA i jej produktach.

2003-11-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Manager ds. Marketingu i Komunikacji, Europ Assistance…

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców