PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaAleksandra Paszkiewicz, Nationale-Nederlanden: Pandemia zintensyfikowała nasze działania w zakresie rekrutacji. Wprowadziliśmy atrakcyjną ofertę finansową

Aleksandra Paszkiewicz, Nationale-Nederlanden: Pandemia zintensyfikowała nasze działania w zakresie rekrutacji. Wprowadziliśmy atrakcyjną ofertę finansową

Ubezpieczenia 29.01.2021 (07:37) Nasz Gość
Ubezpieczenia

Na trzy pytania redakcji PRNews.pl odpowiada Aleksandra Paszkiewicz, Członek Zarządu ds. HR w Nationale-Nederlanden.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Jak pandemia Covid wpłynęła na organizację pracy w Nationale-Nederlanden?

Aleksandra Paszkiewicz, Członek Zarządu ds. HR w Nationale-Nederlanden: Nasza firma, jak wiele innych organizacji, musiała stawić czoła skutkom pandemii koronawirusa, niemalże z dnia na dzień dostosowując funkcjonowanie biznesu do nowych warunków i okoliczności. Zależało nam, aby jak najszybciej zapewnić naszym pracownikom bezpieczne warunki pracy, dlatego już w pierwszych tygodniach pandemii wprowadziliśmy tam, gdzie to możliwe pracę zdalną.

Dla wsparcia efektywnej pracy z domu wraz z ekspertami przygotowaliśmy webinaria oraz podcasty, które podpowiadały, jak planować swoją pracę w nowych warunkach i jak dbać o relacje w zespole rozproszonym, zapewniliśmy liderom zespołów możliwość dzielenia się doświadczeniami i wspierania w małych grupach rozwojowych, tak by szybko mogli wymieniać najlepsze praktyki.

Mając na uwadze komfort naszych pracowników postanowiliśmy wesprzeć ich również w temacie profilaktyki zdrowotnej – oferując zdalne spotkania nt. budowania odporności, a także wideo-konsultacje z psychologiem. Analiza przeprowadzona wśród osób zatrudnionych w naszej firmie pokazała, że podjęte przez nas w tym okresie działania odpowiadały na ich potrzeby i pomagały im w odnalezieniu się w zmienionej rzeczywistości. Zależy nam, aby tworzyć dla naszych pracowników i współpracowników przyjazne środowisko pracy, w którym każdy czuje się bezpiecznie, dlatego cały czas rozwijamy naszą ofertę w zakresie wspierania samopoczucia i zdrowia pracowników.

Pandemia zintensyfikowała nasze działania w zakresie rekrutacji. Budujemy nowe kompetencje cyfrowe i te które wspierają projektowanie rozwiązań dla naszych klientów. W odpowiedzi na duże zainteresowanie klientów produktami ubezpieczeniowymi, poszukujemy też osób, którzy w zdalnym procesie sprzedaży, zapewnią doradztwo i będą wsparciem w procesie wyboru, a następnie zakupu odpowiedniego produktu.

Wierzymy w wartość takiego kontaktu i pandemia tego nie zmieniła. W ostatnim czasie wprowadziliśmy atrakcyjną ofertę finansową dla osób, które są nowe w branży, ułatwiając im start w pracy doradcy oraz ofertę dla kandydatów, którzy takie doświadczenie już mają. Dzięki temu będziemy mogli jako organizacja czerpać z wiedzy i energii osób na różnych etapach kariery zawodowej. Zależy nam, aby nasz zespół stale się rozwijał, dlatego mamy nadzieję, że systematycznie grono naszych doradców będzie się powiększać.

Czy niektóre rozwiązania wdrożone w okresie pandemii zostaną w firmie na dłużej? Na przykład praca zdalna?

Po kilku miesiącach pandemii, przeszliśmy ze zdalnej pracy na hybrydowy model działania, który będzie dla nas docelowym modelem. Wierzymy, że biuro będzie ważne jako miejsce budowania relacji i przestrzeń do kreatywnej pracy, a praca zdalna pozostanie z nami w większym wymiarze niż przed pandemią. Kluczową sprawą jest efektywność oraz koncentracja na tym, co jej służy – pracownik będzie mógł zdecydować o tym, gdzie i jaką pracę będzie wykonywał. Już teraz osoby, które mają taką potrzebę lub ze względu na brak odpowiednich warunków do pracy w domu, mogą korzystać z przestrzeni biurowej w pełnym wymiarze. Wierzymy, że w takich sytuacjach niezbędne jest indywidualne podejście do pracownika i dostosowanie sposobu pracy do możliwości i oczekiwań.

Zmianie uległ też model pracy naszych doradców ubezpieczeniowych. Większość z nich pracuje dziś całkowicie zdalnie lub hybrydowo. Spotkania z klientami odbywają się głównie online, czasami osobiście – w zależności od preferencji i możliwości. Dzięki kanałom zdalnym możliwe jest zapewnienie klientom wsparcia tak naprawdę z dowolnego miejsca. Już na samym początku pandemii koronawirusa udostępniliśmy doradcom odpowiednie narzędzia i procedury, w tym możliwość sprzedaży ubezpieczeń na życie, co było nowością na rynku. Dzięki temu mogą oni realizować swoje zadania równie skutecznie jak przed pandemią.

Sądzę, że taki hybrydowy model pracy pozostanie z nami za dłużej. W procesie zmian, które za sprawą pandemii tak dynamicznie zachodzą w naszej organizacji, istotną rolę odgrywa transparentna komunikacja oraz odpowiednie dostosowanie narzędzi. Chcemy, aby wszyscy członkowie zespołu mieli poczucie stabilności i zdawali sobie sprawę z tego, że my jako organizacja dokładnie wiemy, dokąd zmierzamy. Nie mam wątpliwości jednak, że to co jeszcze niedawno wydawało nam się niemożliwe, wkrótce stanie się „nową normalnością”.

W materiałach prasowych wspomina pani, że firma podjęła szereg działań mających umożliwić  transformację Nationale-Nederlanden w kierunku zwinnej i innowacyjnej organizacji. Jakie to działania?

Mimo pojawienia się pandemii i trudności z nią związanych zakończyliśmy rok 2020 z dobrymi wynikami. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania naszych pracowników, którzy dokładali wszelkich starań, aby utrzymać dobre relacje z klientami i opowiadać na ich potrzeby, ale także tych, którzy dbali o rozwój narzędzi niezbędnych do dalszego rozwoju naszej organizacji.

Kluczową rolę odegrała inwestycja w nowoczesne, cyfrowe rozwiązania i zawiązywanie partnerstw biznesowych. Warto tu wspomnieć chociażby o współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową. Dzięki niej klienci Nationale-Nederlanden zyskali dostęp do usługi mojeID, która umożliwia im zdalną weryfikację tożsamości w procesie zakupu polisy ubezpieczeniowej. Dziś większość spraw związanych z produktami ubezpieczeniowymi, nasi klienci mogą załatwić za pośrednictwem naszego n-serwisu. W dalszym ciągu chcemy rozwijać się technologicznie, ponieważ cyfryzacja procesów sprzedażowych i obsługowych należą do naszych głównych założeń strategicznych.

Chcąc przejść transformację cyfrową, obok wdrażania nowych rozwiązań, dużą wagę przywiązujemy do zmiany sposobu pracy i budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej zwinności. Zdecydowaliśmy na wdrożenia Agile na szeroką skalę. Wierzymy, ze to wspiera nasz cel szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby naszych klientów. Naszym pracownikom daje to możliwość rozwoju w nowych rolach takich jak Agile Coach, Scrum Master czy Product Owner.

Praca oparta na zwinności to kluczowy element naszej strategii i chcemy wspierać ją długofalowo. Nie mam wątpliwości, że nowe praktyki wymagają szybkiego nabywania nowych kompetencji, dlatego nasza firma inwestuje w ludzi, którzy odpowiadają za rozwój i przyszłość branży ubezpieczeniowej. Obok zapraszania do organizacji ekspertów z rynku, wdrożyliśmy kompleksowe  programy rozwojowe dla pracowników posiadających potencjał do pracy jako scrum masterzy i product ownerzy. Dzielimy się z nimi wiedzą z zakresu zwinnych praktyk w ramach wewnętrznych gildii oraz pracujemy w trybie test&learn. Widzimy pierwsze efekty, które są bardzo obiecujące.

Jednym z pierwszych narzędzi w pełni rozwijanych w tym modelu jest nasza wewnętrzna aplikacja K2, która pomaga doradcom Nationale-Nederlanden w planowaniu codziennych zadań i ułatwia im zarządzanie wszystkimi interakcjami z nowymi i obecnymi klientami.

Warto podkreślić, że transformacja cyfrowa, którą przechodzimy w Nationale-Nederlanden odpowiada na ambitne plany biznesowe. Metodyki zwinne mogą być pomocne w osiąganiu tych celów, ale nie mogą być nim same w sobie. Traktujemy je jako szansę na lepsze i szybsze budowanie wartościowych rozwiązań dla naszych klientów i partnerów.

2021-01-29
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

a 0 Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów
09.12.2025 (15:04) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: Cyfryzacja w Polsce - głos małych przedsiębiorstw i konsumentów

Mastercard sprawdził, jak polscy właściciele małych i mikrofirm oraz konsumenci podchodzą do cyfryzacji – m.in. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców