20.11.09 Personal branding za pomocą social media
„Puls Biznesu” z 19 listopada publikuje artykuł dotyczący budowania wizerunku osobistego w świecie biznesu za pomocą mediów społecznościowych. Pracownicy komunikacji oraz tzw. „łowcy głów” traktują social media jako narzędzie ułatwiające pracę. Podstawową wartością dla użytkownika serwisu jest możliwość dotarcia do ludzi o podobnych kompetencjach, a także spotkania specjalistów z dziedzin pokrewnych. Daje to możliwość rozwoju kontaktów zawodowych oraz pozyskania ciekawych ofert rozwoju kariery. Niestety, wiele grup skupiających ludzi reprezentujących konkretną profesję nie posiada moderatorów, którzy zapewniliby wysoki poziom merytoryczny dyskusji oraz weryfikację członków grupy. W efekcie mnożą się samozwańczy eksperci oraz tzw. networkerzy, czyli ludzie, którzy wierzą, że posiadanie paru tysięcy kontaktów da im jakiekolwiek korzyści.
18.11.09 OFE: zmienne & kosztowne
W tym roku najwięcej osób w historii nowego systemu zmieniło fundusz emerytalny – aż 570 tysięcy, o 117 tysięcy więcej niż w roku ubiegłym. Jak wskazuje dzisiejsza „Rzeczpospolita” na wysoki poziom transferów wpływa przede wszystkim zapowiadany na przyszły rok zakaz prowadzenia działalności akwizycyjnej przez fundusze. Warto przeczytać również artykuł „Gazety Wyborczej” na temat prowizji dla akwizytorów. Wynika z niego, że fundusze w ostatnich latach wypłaciły im nawet o 400 mln zł więcej, niż podają oficjalnie.
Więcej na ten temat w artykule „Rekordowa liczba osób zmieniła fundusz emerytalny” i „OFE ukrywają prawdziwą wysokość prowizji dla akwizytorów”.
17.11.09 Pierwszy ogólnopolski Dzień bez Długów
Po raz pierwszy obchodzimy dziś ogólnopolski „Dzień bez Długów”. Ma być on okazją do kontaktu z wierzycielem lub windykatorem w sprawie niespłaconych zaległości oraz do refleksji nad stanem finansów osobistych. „Dzień bez Długów” jest częścią ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Nasze Długi”, zainicjowanej przez firmę KRUK S.A. Patronat nad akcją objęły: Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych. W celu promowania odpowiedzialnego zadłużenia powstał portal www.naszedlugi.pl. Dzięki serwisowi osoby mające problem ze spłatą zadłużenia uzyskają odpowiedzi na pytania oraz pomoc eksperta w rozwiązaniu problemów finansowych. Więcej przeczytamy m.in. w „Pulsie Biznesu”.
16.11.09 Z 65 mld do 900 tys. dolarów – upadek Madoffa
Poniedziałkowa wyborcza.biz przedstawia jeden z ostatnich aktów upadku Madoffa – jednego z najbardziej spektakularnych w historii oszustw finansowych. Jeden człowiek potrafił przekonać do siebie tysiące zamożnych ludzi, setki organizacji i instytucji zbierając od nich 65 mld dolarów. Całość zlicytowanego majątku osiągnęła wartość 900 tys. Budowała ją głównie rodząca się na naszych oczach legenda Madoffa, który w rankingach finansowych oszustów pewnie szybko przebije maklera Baringsa, Nicka Leesona, który w latach 90 doprowadził do upadku tego banku. Jak jeszcze można odzyskać utracone środki? Moim zdaniem świetnym sposobem byłaby sprzedaż praw do filmu poświęconego „życiu i twórczości” jednego z największych oszustów naszych czasów. Oprócz tego są jeszcze prawa do książki. Jestem pewien, że są one warte znacznie więcej niż owe 900 tys. majątku i już wkrótce ktoś powinien się nimi zainteresować. Swoją drogą to niezwykle ciekawe, że żyjemy w czasach, w których 65 mld dolarów może niemalże dosłownie zniknąć, a jakakolwiek wartość powstaje głównie nie z wartości trwałej, ale niematerialnej i z pewnością emocjonalnej (jak prawa autorskie czy czapeczki z nazwiskiem Madoffa).