PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaBancassurance – związek skonsumowany

Bancassurance – związek skonsumowany

Ubezpieczenia 10.11.2006 (12:24)

Tak przynajmniej było w Europie. W Polsce przeszkodą do skonsumowania związku była niska wiedza na temat ewentualnych trudności wynikających ze współpracy tych dwóch branż. Dopiero dogłębna analiza różnic i wynikających z nich metod dotarcia do klienta pozwoliła stopniowo przezwyciężyć bariery. Postępująca globalizacja rynków narodowych i potrzeba konsolidacji kapitału skutecznie rozwiała wszelkie pozostałe wątpliwości. Szybko przekonano się, że związek z rozsądku przynosi korzyści obu stronom – towarzystwa ubezpieczeniowe poprzez nowe kanały dystrybucji produktów uzyskują w wysoką pozycję na rynku. Banki natomiast utrzymują przy sobie dotychczasowych klientów i zdobywają nowych. Budują także wizerunek sprzedawcy o szerokiej gamie produktów. Jednak oprócz prestiżu współpraca przynosi realne korzyści finansowe. Sprzedaż ubezpieczeń osobom zaciągającym długoterminowe pożyczki jako asekuracja na wypadek śmierci lub utraty zdrowia kredytobiorcy to narzędzia pozwalające utrzymać bankowi (i ubezpieczycielowi) stałe wpływy.

– Jestem bardzo zadowolona ze współpracy w zakresie bancassurance. I chociaż trzy lata temu nie byłam do końca pewna swoich decyzji, to dziś wiem, że były trafione – mówi Halina Syska, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Zatorze – Podpisaliśmy umowę z Grupą Concordia z końcem 2003 roku. Za rok 2004 przychody z bancassurance wyniosły 7 800 złotych, w 2005 roku było to już 15 tysięcy, a za samo pierwsze półrocze bieżącego roku zarobiliśmy już 15 tysięcy złotych. Można się spodziewać, że wynik finansowy za rok 2006 w tej kwestii będzie zadowalający.

Klient też jest zadowolony gdyż może teraz w jednym okienku otrzymać kredyt i wykupić ubezpieczenie tylko niektóre specjalistyczne polisy wymagają bezpośredniego kontaktu z pośrednikiem, produkty oferowane przez bank są znacznie mniej skomplikowane od tradycyjnych. Najczęściej wymieniane przez respondentów, produkty bankowe, do których mogłyby być dodane ubezpieczenia, to rachunek osobisty, lokata bankowa oraz kredyt mieszkaniowy. Dotyczy to zarówno ubezpieczeń na życie, jak i innych.

Przed instytucjami bankowymi rozwijają się coraz większe możliwości. We współpracy Banków z Towarzystwami należy zwrócić uwagę na korzyści wynikające z poszczególnych typów ubezpieczeń jako komplementarnych do produktów bankowych. Takie produkty nierzadko są tańsze, ze względu na mniejsze koszty stworzenia takiego produktu. Uzasadnieniem dla tych pomyślnych bancassurance perspektyw jest także niesłabnące zainteresowanie Polaków ubezpieczeniami antypodatkowymi, czyli umożliwiającymi niepłacenie podatków od zysków kapitałowych. Spowodowało je wprowadzenie tzw. podatku Belki. Według analityków mało prawdopodobne jest zniesienie tego przepisu, ale mimo to banki pracują nad szerszym zastosowaniem produktów unit-linked, czyli inwestycji w formie ubezpieczeniowej, najczęściej z minimalną ochroną ubezpieczeniową i z możliwością podziału składki między fundusze zarządzane przez różne towarzystwa funduszy inwestycyjnych.

Jak szacują przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych rynek bancassurance jest obecnie wart prawie 3 mld złotych a suma ta wzrasta w zaskakującym tempie. Wraz z dochodami rośnie jakość usług. Zamiast ujednoliconej, standardowej oferty banki chcą kłaść większy nacisk na trafioną sprzedaż. Dzięki kontroli sprzedawanych polis bankowcy mają szansę uwiarygodnić się jeszcze bardziej.

Jak potoczą się przyszłe losy bancassurance w Polsce czy zgodnie ze scenariuszem krajów z południa Europy – Portugalii, Hiszpanii, Francji czy Włoch – bancassurance będzie nadal rozwijać się niezwykle dynamicznie, a udział banków w dystrybucji ubezpieczeń sięgnie nawet 80 % czy Polska podąży śladem krajów takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Dania czy Szwajcaria, gdzie banki nie stanowią dominującego kanału dystrybucji ubezpieczeń.

Determinującymi czynnikami stymulującymi kierunek i tempo rozwoju bancassurance w Polsce są postawy, zachowania i preferencje klientów indywidualnych na rynku bankowo-ubezpieczeniowym.

bancassurance 2006-11-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bancassurance

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców