Bank BPH od lat konsekwentnie realizuje koncepcję społecznego zaangażowania biznesu, wspierając kulturę, edukację, ochronę zdrowia oraz prowadząc działalność charytatywną.
– Czynimy to z poczucia obowiązku wobec społeczeństwa, niemniej jest mi ogromnie miło, że nie tylko biznesowe, ale i społeczne działania Banku są zauważane i doceniane. Otrzymanie przez Bank BPH zaszczytnego tytułu „Dobroczyńcy Roku” to powód do dumy, ale też zobowiązanie do kontynuacji działań prospołecznych – powiedział Józef Wancer, Prezes Zarządu Banku BPH.
Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce organizuje Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od dziewięciu lat. Jest to największy w Polsce program, którego celem jest popularyzacja dobroczynności i społecznego zaangażowania biznesu poprzez nagradzanie firm efektywnie współpracujących z organizacjami pozarządowymi oraz wspierających działania społeczne. Tytuł przyznawany jest przedsiębiorstwom państwowym i prywatnym oraz fundacjom utworzonym przez firmy, wspierającym działania organizacji pozarządowych w danym roku kalendarzowym.
Nominacje w IX edycji konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” można było składać w dwóch kategoriach: „współpraca firmy z organizacją pozarządową” (firmy i fundacje firm mogły być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe) oraz „strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy” (firmy samodzielnie składały wnioski nominacyjne).
Do Akademii nadesłano 348 wniosków, z czego 314 dotyczyło kategorii „współpraca firmy z organizacją pozarządową”. W tegorocznej edycji konkursu jednego laureata w kategorii „współpraca firmy z organizacją pozarządową” mogli wybrać internauci. Na stronie internetowej www.dobroczyncaroku.pl w okresie od 30 marca do 13 kwietnia 2006 oddawali oni głosy na jedną z 21 firm wyłonionych przez ekspertów w pierwszym etapie konkursu. Dowodem uznania dla prowadzonej przez Bank BPH działalności jest zwycięstwo w głosowaniu internetowym.