Nowa usługa nosi nazwę SelfieSign, ponieważ łączy zdalną weryfikację tożsamości (selfie) z elektronicznym podpisem kwalifikowanym (eSignature). Bank chwali się, że jest pierwszym na polskim rynku, który wprowadził taki sposób zdalnego nawiązywania relacji z klientami firmowymi.
Pekao jest też pionierem jeśli chodzi o usługę otwierania kont na selfie. Rozwiązanie takie udostępnił swoim klientom jeszcze przed pandemią koronawirusa. Na początku 2021 roku usługa ta została rozszerzona o możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem elektronicznej warstwy e-dowodu osobistego za pomocą funkcji NFC w smartfonie (zamiast przesyłania zdjęcia lub skanu dowodu osobistego).
Rozwiązanie pod nazwą SelfieSign skierowane jest natomiast do przedsiębiorców, którzy posiadają elektroniczny podpis kwalifikowany. Klienci, którzy chcą nawiązać relację z bankiem korzystając z trybu SelfieSign, przechodzą weryfikację „na selfie”, po czym podpisują umowę elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
Bank pisze, że po takiej weryfikacji klienci firmowi mogą korzystać bez ograniczeń z dowolnego produktu oferowanego przez bank – m.in. kredytów, kart płatniczych, PekaoConnect, czy transakcji skarbowych. Tak nawiązana relacja traktowana jest w taki sam sposób, jak podpisanie dokumentów podczas osobistego spotkania klienta z przedstawicielem banku.
Nowość w mBanku. Klienci bankowości prywatnej założą konto zdalnie
– SelfieSign to w pełni zdalny tryb nawiązania relacji z bankiem, zgodny z wszelkimi przepisami i całkowicie bezpieczny. Głównym walorem dla klienta biznesowego jest możliwość złożenia podpisu pod całym zestawem dokumentów jednym kliknięciem, z dowolnego miejsca na świecie, w dogodnym czasie. W przeciwieństwie do innych tego typu rozwiązań, SelfieSign nie pociąga za sobą żadnych ograniczeń produktowych i limitów transakcyjnych od początku trwania relacji – powiedział Andrzej Fűrstenberg, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów w Banku Pekao SA.
Bank przypomina, że oprócz SelfieSign oferuje także inne tryby zdalnego lub częściowo zdalnego nawiązania relacji – np. z wykorzystaniem wideoweryfikacji tożsamości i podpisaniem umowy elektronicznym podpisem kwalifikowanym za pośrednictwem e-maila.
Pandemia Covid-19 przyspieszyła w bankach pewne procesy technologiczne. Jednym z nich są ułatwienia w procesie zdalnego otwierania kont. Część banków zaoferowała możliwość otwierania rachunków na selfie z poziomu aplikacji mobilnej. Rozwiązanie to przeznaczone jest głównie dla klientów indywidualnych. Obecnie banki pracują nad umożliwieniem zdalnego otwierania rachunków innym grupom klientów. Na przykład wczoraj mBank chwalił się, że jest pierwszą instytucją, która pozwala zakładać zdalnie konta klientom bankowości prywatnej.