Badanie pokazuje, że pomimo niezadowolenia z informatycznych platform używanych przez banki, tylko 30% tych instytucji w Europie i 20% w Stanach Zjednoczonych planuje zmiany w ciągu najbliższych 5 lat. W Azji zmiany zamierza wprowadzić 35% banków.
Badanie przeprowadzone wśród 147 doświadczonych pracowników sektora bankowego z 70 różnych banków wykazuje, że systemy, które nie były modernizowane i ulepszane sprawiają teraz coraz większe problemy w pracy. Taką myśl wyraziło 70% ankietowanych. Wysokie koszty utrzymania i słaba integralność były kolejnymi problemami, na które wskazywano. Systemy operacyjne powstawały w oparciu o niewłaściwe technologie, nie zapewniające łatwego modernizowania i zwiększające koszty użytkowania.
Octavio Marenzi, CEO z Celent uważa, że stworzenie i utrzymanie głównej platformy elektronicznej jest największym wydatkiem departamentów IT we wszystkich bankach na całym świecie.
Prawie połowa spośród wszystkich przebadanych pracowników jako największy problem wskazuje koszty. Praktycznie 50% wszystkich wydatków departamentów IT przeznaczana jest na systemy operacyjne, przy czym większość na ich rozwój i modernizację.
Badanie wskazuje również, że przestarzałe platformy elektroniczne powodują problemy w oddziałach banków. 50% pracowników wskazuje na częste opóźnienia, a także problemy ze znikającymi danymi dotyczącymi klienta.
Jean-Marc Ollagnier, partner grupy Accenture’s Financial Services Solutions podkreśla konieczność stworzenia platform elektronicznych umożliwiających ich dynamiczny rozwój, elastycznych, pozwalających na dopasowanie ich do aktualnych potrzeb banku.