Bank BGŻ BNP Paribas otworzył na warszawskich Bielanach swój flagowy, cyfrowy oddział. Pracownicy nie zajmują się tam obsługą transakcji, a jedynie doradztwem przy zakupie produktów czy usług. Transakcje gotówkowe można natomiast realizować samodzielnie za pomocą bankomatów – recyklerów.
Pilotażowa placówka Banku BGŻ BNP Paribas w nowym formacie zlokalizowana jest przy ul. Przy Agorze 28 w Warszawie. W oddziale jest bezpłatna sieć wifi, klienci mają do dyspozycji tablety, komputer, drukarkę i automat z kawą. Placówka oferuje także przestrzeń coworkingową z opcją zarezerwowania sali na różnego rodzaju konferencje. W wydzielonej strefie spotkań klienci mają możliwością wykonywania video konsultacji.
Pracownicy pełnią role doradcze i nie zajmują się obsługą gotówki. Stanowiska do rozmowy z doradcą wyposażone są w sofy, aby spotkanie z doradcą mogło przebiegać w kameralnej atmosferze. Dodatkowo, do dyspozycji klientów została oddana przestronna toaleta.
Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć
Transakcje gotówkowe klienci mogą wykonywać samodzielnie w bankomatach z funkcją wpłatomatu. Urządzenie obsługuje też transakcje w formie zbliżeniowej, więc środki można wypłacać na przykład za pomocą Android Pay. Klienci mogą otrzymać na miejscu kartę debetową, wydawaną do ROR, gotową do użycia (tzw. instant issuing).
Wnętrze oddziału jest nowoczesne, utrzymane w jasnej tonacji kolorystycznej z akcentami w soczystych kolorach. Motywem przewodnim wystroju wnętrza jest drzewo. W placówce znajduje się duży ekran LED z prezentacją oferty banku. We wnętrzu dominują kolory inspirowane naturą, o czym świadczy jedna z zaprojektowanych ścian sali konferencyjnej, na której zamiast tapety i klasycznej farby umieszczono żywe rośliny.
Bank podaje, że odwiedzający oddział klienci mogą usłyszeć rozlegające się z głośników odgłosy natury oraz poczuć zapach stworzony specjalnie na potrzeby banku.
Nowy oddział BGŻ BNP Paribas wpisuje się w trendy, które możemy zaobserwować także na innych rynkach. Instytucje finansowe powoli odchodzą od oddziałów przypominających urzędy, w kierunku placówek o charakterze bardziej kawiarnianym, lifestylowym. Na naszym rynku pionierem tego typu rozwiązań jest Idea Bank, który już kilka lat temu przekształcił swoje placówki w tzw. huby. Klienci mogą tam wynająć biurko do pracy, salkę na spotkanie czy napić się kawy z automatu.