PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiBRE Bank coraz bardziej przyciąga w swoją orbitę MultiBank

BRE Bank coraz bardziej przyciąga w swoją orbitę MultiBank

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 26.01.2010 (10:00)

Zmiany na szczycie BRE Banku doprowadziły do sporych zmian jeśli chodzi o podejście do MultiBanku. Coraz bardziej widać tendencję do zacieśniania współpracy, przez co samo BRE może zyskać w końcu „własną” część detaliczną (do tej pory taką funkcję pełnił w zasadzie private banking) oraz znacząco szerszą sieć dystrybucji dla klientów z segmentu MSP. Z drugiej strony „koliber” ma szansę na sprzedaż krzyżową do bardzo perspektywicznej grupy klientów. To również najważniejsze – wykorzystanie już istniejącej infrastruktury i zasobów.

Zmiana nastawienia do MultiBanku to stosunkowo nowa rzecz w strategii BRE Banku. Do tej pory Multi działał niejako samodzielnie, a do tego był tym gorszym bratem mBanku, co owocowało późniejszymi wdrożeniami poszczególnych produktów i rozwiązań, a także brakiem własnych, autorskich pomysłów. Można było odnieść (słuszne poniekąd) wrażenie, że cała para idzie w mBank. Nowy szef detalu, zwłaszcza po odejściu ojca sukcesu tej części bankowości BRE, zmienił dotychczasowe podejście, uwalniając MultiBank z krępujących go więzów. Na całe szczęście nie sprawdziły się przepowiednie o marginalizacji mBanku, ale też instytucja ta straciła swoją dotychczasową pozycje w walce o ograniczone zasoby wewnętrzne. Można też powiedzieć, że kryzys w końcu też wykrystalizował różnicę pomiędzy tymi dwoma bankami. Coraz bardziej widać, że MultiBank znajduje sporo wspólnych pół współpracy z BRE Bankiem. W tym samym czasie mBank dalej pozostaje instytucją masową.

Współpraca MultiBanku z dużym BRE wydaje się być sensowna. Bank wykorzystuje proste synergie, które aż prosiło się, żeby w końcu zaczęły funkcjonować. Trudno było wręcz znaleźć rozsądne wytłumaczenie, czemu tak to wszystko długo trwało. Oczywiście – zasoby, środki. Ale może też priorytety. Prawdopodobnie Przemysław Gdański, szef części korporacyjnej patrzy na te rzeczy zupełnie inaczej niż jego poprzednicy. Co ważniejsze jednak, znajduje wspólny język z wiceprezesem Mastalerzem i Cezarym Kocikiem. Chociaż czuć, że sam MultiBank nie jest chyba do końca pewien, jak te zmiany przyjmie rynek. Mimo, że nie można im odmówić biznesowej logiki.

A co zmieniono? Najważniejsza rzecz – poszerzenie oferty obrotu gotówkowego klientów korporacyjnych o sieć MultiBanku. Mała rzecz, a cieszy. Chociaż sam BRE Bank ma sporo oddziałów i biur  korporacyjnych, to jednak pod tym względem odstaje pod tym względem od każdego banku uniwersalnego. Efekty już widać, bo z tego co wiemy, nowa możliwość cieszy się ogromnym wzięciem wśród klientów. Często chociażby ze względu na bliższą odległość lub konkretną lokalizację placówki. Klienci mogą teraz dokonać m.in: wpłaty gotówkowej otwartej, kupić waluty na rachunek, zrobić wypłatę gotówkową otwartą, sprzedać waluty z rachunku zrobić wpłatę gotówkową zamkniętą lub wypłatę gotówkową zamkniętą. Do tego wprowadzono możliwość korzystania z wpłatomatów MultiBanku i mBanku dla klientów Visa BRE Business bez podpisywania dodatkowych umów.

Chociaż teoretycznie nie jest to duża zmiana, to jednak jest to ogromny krok w stosunku do dotychczasowej strategii. MultiBank może teraz zacząć pozyskiwać zupełnie nowy rodzaj klienta. Okazuje się też, że dość dobrze zaczyna iść otwieranie kont dla spółek kapitałowych. Na 90 tysięcy MultiBank obsługuje już ich blisko 1 tysiąc. Nie jest tak całkiem źle patrząc na ograniczenia, jakie ten bank przyjął przy ich zakładaniu. Już nawet po tym tysiącu widać jednak, że po prostu takiej oferty brakowało. Zamyka to niejako obieg całego obrotu gospodarczego, a w przyszłości pozwoli na transfer pewnych rozwiązań do Multi, co może koniec końców zakończyć się swoistym wchłonięciem MultiBanku przez BRE. To w końcu jedyna z ostatnich instytucji, która ma sporo różnych marek. Przyjęło się jednak, że ING, PKO BP, Pekao SA, etc – to marka zarówno dla korporacji jak i dla detalu. Inwestując w detal inwestuje się w korporację i odwrotnie. W BRE Banku mamy inaczej. Oczywiście bliższa współpraca niekoniecznie musi oznaczać likwidację marki MultiBanku. Jest jednak wiele sposobów, żeby zaakcentować bliską współpracę  – z całą pewnością bardziej niż ma to miejsce obecnie. Może to powód, dlaczego sam MultiBank jakoś tak nie wie jak podejść do tych zmian. Tutaj połączenie wpłatomatów z mBankiem (a to przecież mBank jest bardziej rozpoznawalny), teraz podobna rzecz z BRE Bankiem… Tak – to w obecnej konfiguracji może dziwić. Ale z punktu widzenia zarządzających nie ma najmniejszego powodu, żeby istniejącej infrastruktury nie wykorzystać w całym banku, podobnie jak nie wykorzystać detalu do dystrybucji produktów grupy – dla przedsiębiorców chodzi tu chociażby o leasing czy faktoring. Potencjał jest ogromny. Pomaga kryzys, bo bank nie może już tak ekspansywnie rozrastać się na zewnątrz. Teraz przyszedł czas na porządkowanie ogródka, ale też szukanie najprostszych jak się okazuje sposobów na zarobek.

Co dalej? Trudno powiedzieć. Obsługi gotówkowej nie da się łatwo wyeliminować i jest to usługa nie wymagająca jakiejś większej specjalizacji i know-how. Stąd łatwo ją było wprowadzić do MultiBanku, bo to właściwie rozszerzenie obsługi o nowych klientów. Podobnie jak z wpłatomatami. Codzienną obsługę, na przykład przelewy – obecnie robi się najczęściej przez internet – a tutaj rozwijana jest platforma iBRE. Tutaj zatem ta współpraca raczej nie będzie się rozwijała. Z całą pewnością można jednak jeszcze gdzieś znaleźć wspólny mianownik i zacieśnić współpracę, tworząc z MultiBanku swego rodzaju przedsionek do BRE. Do tej pory to niby obowiązywało, ale naszym zdaniem bardziej w teorii niż praktyce. Czy skończy się tak, że niektóre placówki MultiBanku będą też obsługiwały mniejszych klientów MSP BRE Banku? Pomysł może na ten moment trudny do wyobrażenia, ale w przyszłości? Tak czy inaczej – po ostatnich wynikach widać, że MultiBank nabrał wiatru w żagle i że potrafi zarabiać na tym co robi. A przecież o to tutaj chodzi. 

Źródło: PR News

bre multibank 2010-01-26
Michał Macierzyński
Tagi: bre multibank

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Anna Polak

Anna Polak

Z branżą leasingową Anna Polak jest związana…

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców