Na czoło rankingu po miesięcznej nieobecności powróciła Honda Civic. Do walki o najwyższe pozycje ponownie włączyli się ubiegłoroczni liderzy – Skoda Fabia oraz Ford Focus, którzy kosztem Fiata Grande Punto awansowali na odpowiednio drugie i trzecie miejsce w rankingu.
Równie spore powody do zadowolenia mogą mieć z pewnością Renault Megane II oraz Seat Leon. Choć zajęły miejsca pod koniec czołowej dziesiątki – dziewiąte i dziesiąte, to jednak imponujący jest ich skok w rankingu, odpowiednio aż o 21 i 46 pozycji.
Rodzina Megane to jedne z najlepiej sprzedających się modeli Renault, cenione ze względu na design, komfort, bezpieczeństwo oraz poziom wyposażenia. Dodatkowo wraz z wprowadzeniem nowej fazy, Renault proponuje nową ofertę handlową – obniżone ceny katalogowe, dodatkowe bonusy dla pierwszych klientów oraz ciekawe serie specjalne i pakiety wyposażenia w atrakcyjnych cenach. Klienci mają również do dyspozycji cały wachlarz możliwości finansowania zakupów. Szczególnie czuli na dobre oferty klienci instytucjonalni już zareagowali zamawiając ponad 600 sztuk Megane. – Eliza Kruszewska, Attache de Presse Renault Polska
Nowy Seat Leon – najnowsze dziecko w Grupie Marek Audi – to po prostu piękne i bardzo dobre auto, obok którego nie można przejść obojętnie. Nowy Seat Leon dopiero pojawił się na rynku a już możemy pochwalić się wieloma sukcesami. Po pierwsze, auto przyciąga do salonów sprzedaży wielu klientów, którzy często przychodzą już zdecydowani na dokonanie zakupu. Liczymy, że w tym roku Leon trafi w Polsce do ok. 2.000 nabywców. Po drugie – zdobyło już uznanie najważniejszych polskich mediów branżowych. Dziennikarze doceniają przede wszystkich jego właściwości jezdne oraz doskonałe silniki, sportowy charakter oraz przyjemność z jazdy. Nowy Seat Leon to po prostu moc wrażeń. – Inga Kasak, Dyrektor ds. Public Relations Iberia Motor Company
W marcu na naszym rynku pojawiło się też sporo nowości, m.in. Volvo C70, Kia Magentis, Alfa Romeo 159 Sportwagon, Cadillac BLS, Mercedes GL, odświeżony Mercedes GL oraz Nissan Note. I to właśnie ten ostatni model cieszył się w marcu największą popularnością, plasując się ostatecznie na 25 miejscu.
W rankingu marek w marcu także miał miejsce powrót po miesięcznej nieobecności na fotel lidera. Dokonała tego Toyota, która może pochwalić się dwoma swoimi modelami (Avensis i Corolla) w pierwszej dziesiątce oraz kolejnymi dwoma (Yaris i RAV4) w drugiej. Mimo marcowego spadku Grande Punto, wciąż bardzo wysoką, drugą lokatę utrzymuje Fiat. Jak widać, nie tylko nowy model włoskiej marki znajduje się w kręgu zainteresowania potencjalnych klientów – sporą popularnością cieszą się także Panda oraz „stare” Punto, wciąż znajdujące się w ofercie na naszym rynku.
Powoli, acz sukcesywnie, do góry pnie się Volkswagen. Mimo że aż cztery modele tej marki znajdują się w pierwszej trzydziestce (Passat, Golf V, Polo i Jetta), to jednak wdrapanie się na sam szczyt rankingu bez choćby jednego reprezentanta w czołowej dziesiątce, może okazać się niemożliwe.
Przynajmniej do końca tego roku modele z odkrytą przestrzenią ładunkową (tzw. pickupy) powinny cieszyć się zwiększoną popularnością. A to za sprawą tego, iż propozycje Ministerstwa Finansów, zgodnie z którymi pełne odliczenie VAT-u będzie przysługiwać przy zakupie każdego samochodu, wejdą w życie najwcześniej od 1 stycznia 2007 roku. Dlatego nie powinny dziwić wysokie pozycje takich modeli jak Nissan Pickup (3.), Mitsubishi L200 (4.) i Nissan Navara (6.)
A na samym szczycie wciąż bez zmian. Z dość wyraźną przewagą wygrał Mercedes Sprinter, dla którego było to już dwunaste z rzędu zwycięstwo w rankingu aut użytkowych. Wydaje się, że jedynie Volkswagen Transporter, który awansował na drugą lokatę, ma szansę, by w najbliższej przyszłości skutecznie zaatakować pozycję lidera.