„Razem widzimy więcej” to hasło startującej 1 marca kampanii promującej bankowość korporacyjną PKO Banku Polskiego. Ofertę Banku reklamują prezesi dużych, renomowanych polskich firm, będących klientami lidera krajowego sektora finansowego. W spotach telewizyjnych i reklamach prasowych będzie można zobaczyć prezesów Grupy Vistula, Trefl oraz OTCF.
Przedsiębiorstwa, których szefowie występują w reklamach PKO Banku Polskiego, reprezentują różne branże gospodarki. W ten sposób podkreślane jest szerokie spektrum oferty Banku oraz jego elastyczność we współpracy z dużymi firmami. W kampanii wykorzystywana jest formuła tzw. „testymoniali”, czyli reklamy opartej o opinię znanych i cenionych klientów z satysfakcją korzystających z produktów i usług Banku.
Kampania będzie prowadzona w prasie i telewizji. Reklamy prasowe będzie można zobaczyć między innymi w takich tytułach jak Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Do Rzeczy, W Sieci, Forbes, MBA Manager Puls i Harvard Business Review Polska. Spoty telewizyjne będą emitowane w TVN24, TVN CNBC oraz w Polsat News i Polsat News 2. Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja reklamowa DDB&tribal, a za wykup mediów agencja Universal McCann.
Bankowość korporacyjna w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski dzięki bogatej ofercie, zindywidualizowanemu podejściu do potrzeb klientów oraz profesjonalnej obsłudze jest wiodącym partnerem polskiej przedsiębiorczości. Obecnie obsługuje prawie 15 tysięcy klientów korporacyjnych i strategicznych.
– PKO Bank Polski finansuje zarówno bieżącą działalność firm, jak i ich przyszłe przedsięwzięcia. Spoglądamy na sytuację biznesową klienta w dłuższej perspektywie, nie tylko przez pryzmat najbliższej transakcji. Nasz doradca, identyfikując konkretną potrzebę klienta, może zaoferować pełen wachlarz usług Grupy Kapitałowej, oprócz stricte bankowych, także ofertę Domu Maklerskiego, leasingu czy faktoringu. Klienci korporacyjni mogą więc liczyć na szeroką gamę produktów zaspokających każdą potrzebę finansową oraz na kontakt z najwyższej klasy doradcami – podkreśla Paweł Pach, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi.
Bank systematycznie wspiera firmy poprzez różne możliwości finansowania. Analizuje oczekiwania rynku i dostosowuje bieżącą ofertę produktów i jakość usług, tak aby jak najlepiej sprostać rosnącej konkurencji oraz zaspokoić potrzeby zarówno kredytowe, jak i pozakredytowe klientów korporacyjnych. W Banku pracują doświadczone osoby, z najlepszą i najszerszą wiedzą oraz ze znakomitymi relacjami z klientami. Podział na specjalizacje branżowe (Energetyka, Paliwa, Nowe Technologie; Budownictwo i Finansowanie Nieruchomości; Rolnictwo i Przemysł Spożywczy; Przemysł Ciężki i Wydobywczy oraz Produkcja i Handel) pozwala na bardzo profesjonalna obsługę i budowę partnerskiej relacji z klientami.
Fundamentem dopasowanej współpracy z klientami biznesowymi, oprócz specjalistycznego doradztwa, jest bankowość transakcyjna. Podstawowe produkty z tego zakresu to m.in.: bankowość elektroniczna, karty płatnicze, systemy identyfikacji płatności masowych, rachunki skonsolidowane, przelewy płacowe, czy rozwiązania wspierające obrót gotówką. PKO Bank Polski proponuje klientom także instrumenty wspierające wymianę handlową, takie jak akredytywy, gwarancje i inkasa, które zabezpieczają transakcje biznesowe. Doradcy proponują rozwiązania, które pomagają firmom w najbardziej odpowiedni sposób zarządzać obszarem finansowym.
Wsparcie firm w ekspansji zagranicznej
Wielu klientów PKO Banku Polskiego to przedsiębiorstwa już działające na światowych rynkach bądź firmy, które mają aspiracje do rozwoju działalności zagranicznej. Bank konsekwentnie wdraża strategię polegającą na wspieraniu firm prowadzących ekspansję. Jej elementem było uruchomienie w 2015 roku we Frankfurcie nad Menem oddziału korporacyjnego nakierowanego na obsługę polskich firm prowadzących działalność za zachodnią granicą. W ofercie niemieckiego oddziału PKO Banku Polskiego znajduje się pełna paleta usług i produktów dla klientów korporacyjnych. Obejmuje ona m.in.: bankowość transakcyjną (w tym międzynarodowy cash pooling), bankowość elektroniczną, produkty skarbowe, trade finance czy kredyty korporacyjne. W ten sposób Bank chce się stać dla polskich firm prowadzących biznes w Niemczech partnerem finansowym pierwszego wyboru.
Bank stale rozszerza ofertę odpowiadając na potrzeby rozwojowe polskich firm. W związku z otwarciem możliwości wymiany handlowej z Iranem PKO Bank Polski jako pierwszy polski bank uruchomił usługi dla przedsiębiorstw zainteresowanych tym kierunkiem. W ostatnich tygodniach wymienił z kilkoma irańskimi bankami klucze SWIFT, co otworzyło drogę do prowadzenia rozliczeń finansowych między Polską a Iranem. Oferta Banku obejmuje m.in. możliwość dodawania potwierdzenia do akredytyw z Iranu oraz wystawiania gwarancji na podstawie regwarancji z banku irańskiego, co w znaczący sposób ogranicza ryzyko polskich eksporterów i ułatwia przeprowadzanie transakcji.