Wprowadzanie przez Deutsche Bank na polska giełdę produktów, których płatności uzależnione są od jednego lub więcej instrumentów bazowych różnego typu to konsekwentna realizacja strategii banku, polegającej na oferowaniu klientom na całym świecie najnowocześniejszych produktów i usług finansowych. Dojrzały i w pełni rozwinięty rynek produktów strukturyzowanych w Europie, w segmencie inwestorów indywidualnych, obejmuje produkty, których sprzedaż wyniosła w 2005 roku 142 miliardy Euro.
Na rynku polskim inwestorzy mają dostęp głównie do depozytów, funduszy oraz polis ubezpieczeniowych o charakterze produktów strukturyzowanych. Od niedawna na rynku zagościła również najpopularniejsza forma produktów strukturyzowanych, czyli papiery wartościowe (obligacje strukturyzowane). Pierwszą emisję publiczną – obligacja db Magiczna Trójka – przeprowadził Deutsche Bank w lipcu bieżącego roku (obligacja zadebiutowała na GPW w sierpniu). Zakończona sukcesem emisja, wskazała na duże zainteresowanie inwestorów tego typu produktami. Prognozowany jest znaczny wzrost popytu na produkty strukturyzowane w najbliższych miesiącach.
db Obligacja WIG20
Jest to 3-letnia obligacja strukturyzowana powiązana z indeksem WIG20, przeznaczona dla inwestorów, którzy chcą uczestniczyć w potencjalnym wzroście polskiego rynku akcji. Jednocześnie db Obligacja WIG20 zapewnia ochronę początkowo zainwestowanego kapitału w Dacie Wykupu (po trzech latach).
Cena Wykupu: 100 Złotych + 100 Złotych X [Współczynnik Udziału X Max(0%; (Końcowy Poziom WIG20-Początkowy Poziom WIG20)/Początkowy Poziom WIG20)] gdzie Końcowy Poziom WIG20 obliczany jest jako średnia arytmetyczna półrocznych stóp zwrotu indeksu WIG20
Współczynnik Udziału: 62%
Emitentem obligacji jest Deutsche Bank AG, Londyn. Koordynatorem oferty był DB Securities S.A. W konsorcjum brał udział również Dom Inwestycyjny BRE Banku S.A.