PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRDobić do poziomu najskuteczniejszych – cz. III

Dobić do poziomu najskuteczniejszych – cz. III

Marketing i PR 14.12.2009 (09:49) artykuł nadesłany

W poprzednim wpisie 2 tygodnie temu kontynuowaliśmy rozważania, co zrobić, by w naszych firmach słabsi pracownicy dorównali poziomem efektywności do swoich najskuteczniejszych kolegów, aby słabsze zespoły, regiony i oddziały zbliżyły się do poziomu tych najlepszych, aby wszyscy handlowcy byli tak sprawni, jak ci, którzy realizują plany na najwyższym poziomie.  Oto ostatnia garść uwag.

Świat on-line czyli czego uczą nas serwisy społecznościowe?


Skoro zależy nam na tym, aby pracownicy zwracali się do rzeczywiście najskuteczniejszych kolegów, nawet jeśli są to szare eminencje, czemu nie wykorzystać doświadczeń serwisów społecznościowych?
Jakkolwiek miałoby to wyglądać od strony zastosowanych aplikacji, ważne, by wokół „walki o rynek” powstała elitarna społeczność – pracowników skutecznych, przedsiębiorczych, mających silną pozycję wśród kolegów.

Ale uwaga – tak jak w serwisach społecznościowych „nominują” ich i doceniają inni pracownicy, korzystający z systemu i z ich pomysłów. Powinny więc zadziałać nie tyle „organizacyjny lans” czy magia słów, ale faktyczna wartość upowszechnianych dobrych praktyk i to, czy sprawdziły się one u innych osób. Jeśli ktoś ma dokonywać oceny dobrych praktyk, niech przede wszystkim będą to osoby, borykające się na co dzień z analogicznymi operacyjnymi wyzwaniami lub odpowiadające za dany proces biznesowy.

Sprawdza się tu zwykły system oceniania wpisów przy pomocy gwiazdek i możliwość bieżącego komentowania, które wszyscy znamy z Amazon’a, You Tube’a, Flickr’a itd.
Takie podejście daje też możliwość przełamania syndromu „wysokiej komisji” oceniającej np. zgłaszane w firmie innowacje. Jeśli działamy w oparciu o uruchomioną w firmie platformę społecznościową, wyzwania i pomysły-odpowiedzi mogą być zgłaszane w każdej chwili a rozwiązania (opatrzone często od razu komentarzami od tych, którzy próbowali je wdrożyć) są natychmiast dostępne dla wszystkich.

Jakże różni się to od klasycznej niestety sytuacji, gdy zarząd ogłasza „od wielkiego dzwonu” konkurs na jakieś rozwiązanie, nieliczni pracownicy w skrytości przygotowują propozycje, spośród których komisja wyłoni te najwartościowsze dopiero po kilku miesiącach. Gdy ujrzą one światło dzienne i inni będą mogli je poznać, dane wyzwanie biznesowe już dawno przestanie być istotne a rozwiązanie aktualne.
Działanie w czasie rzeczywistym, dostępność i możliwość bieżącego weryfikowania nie tylko przez szefów, ale głównie przez użytkowników powinny być tu priorytetem.


Potęga inspiracji z zewnątrz


W proces równania do najlepszych wpisana jest pewna pułapka. Zakładamy, że biorcami są potencjalnie słabsi i że najlepsi nie wymagają wsparcia. Na dłuższą metę może to być podejście zgubne.
To, co warto zapewnić każdej ze stron, to stały dopływ inspiracji z zewnątrz, zarówno odnośnie tego, co robią inni skuteczni na danym rynku, jak i tego, jak działają inne mądre firmy  (nawet te funkcjonujące w zupełnie innych branżach), ale zderzające się z analogicznymi wyzwaniami.

Nie chodzi tu o klasyczny benchmarking, ale raczej o efekt out of the box, by przełamać własne stereotypowe podejście. Żeby zadbać o efekt świeżości dobrze jest też zaglądać do świata innych specjalistów, dla których najwyższy poziom efektywności jest najważniejszym priorytetem: np. do świata mistrzów sportu, sposóbów działania elitarnych jednostek specjalnych itd. Potrzeba tu tylko otwartości i kreatywnego podejścia. Dzisiaj działy obsługi klienta czerpią z doświadczeń psychoterapeutów, handlowcy od hackerów, menedżerowie projektów z dorobku najlepszych  armii, szefowie sprzedaży od psychologów mistrzów olimpijskich, prezesi od mistrzów aikido…


Frajda, czyli niech żyje automotywacja


Kilka poruszonych już wcześniej wątków: czerpanie inspiracji z zewnątrz a więc stały rozwój własnego know-how, możliwość podzielenia się swoimi pomysłami natychmiast i dodatkowo możliwość otrzymania od razu informacji zwrotnej od kolegów odnośnie ich wartości – wszystko to może zwiększyć automotywację pracowników do upowszechniania własnych patentów na sukces. Takie podejście daje im bowiem poczucie autonomii, kompetencji i istotności ich działań. O to przecież, wg prof. Ryan’a i prof. Deci’ego – twórców self determination theory, kluczowe elementy budujące automotywację. 
Aby to spotęgować, zadbajmy o jeszcze jeden aspekt – o frajdę z walki o rynek, z dzielenia się dobrymi praktykami i z sięgania po nie w organizacji.

Zastanówmy się, dlaczego ludzie niechętnie korzystają z aplikacji zarządzania wiedzą a trudno ich oderwać np. od You Tube’a. Ludzie po prostu lubią multimedia. Nasze czasy to czasy nowoczesnych technologii, wymiany multimedialnych plików i opisywania rzeczywistości za pomocą filmów, nagrań mp3 i zdjęć. Dlaczego tego nie wykorzystać?

Dążmy do tego, aby „równanie do najlepszych” kojarzyło się naszym ludziom z sięganiem po inspirujące, atrakcyjnie podane, multimedialne materiały, z żywymi dyskusjami nad naprawdę ważnymi i przydatnymi kwestiami (wtedy, gdy rzeczywiście są one palące), z frajdą współtworzenia nowatorskich rozwiązań, które pomogą działać zwinniej, mądrzej i szybciej niż konkurencja.

Źródło: Wymiatacze.pl

marketing public relations 2009-12-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing public relations

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców