Klienci segmentu MSP otrzymają pilotażowo dostęp do nowej usługi w kanałach zdalnych: e-Prawnika. Narzędzie opracowane przez startup TuPrawnik i dostosowane do potrzeb klientów banku pozwala na całkowicie zdalne, szybkie i kompleksowe rozwiązanie problemu prawnego. Usługa wpisuje się w scenariusz digitalizacji, zarówno oferty banku, jak i otoczenia gospodarczego, w którym funkcjonują nasi klienci.
– Chcemy zapewnić klientom kompleksową ofertę bankową, zintegrowaną z ofertą usług dodatkowych. e-Prawnik jest kolejnym elementem ekosystemu usług dodanych, który odpowiadana na potrzeby klientów firmowych. Naszym celem jest ułatwienie i uproszczenie przedsiębiorcom prowadzenia działalności gospodarczej. Usługi będą dostępne za pośrednictwem bankowości elektronicznej i strony Internetowej. W pierwszej kolejności będą dostępne dla klientów z segmentu mniejszych firm, o przychodach rocznych ze sprzedaży do 5 mln zł. – mówi Piotr Pazdan z Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Obsługa prawna od ręki
Narzędzie e-Prawnik pomaga w krótkim czasie znaleźć prawnika, który wykona zleconą usługę prawną za z góry ustaloną cenę. Korzystając z platformy, klient otrzymuje oferty pomocy prawnej od prawników z najlepiej dopasowanymi specjalizacjami, z których może wybrać jedną, najbardziej odpowiadającą jego potrzebom.
Nowe rozwiązanie pomoże mniejszym firmom przełamywać bariery wzrostu. Jak pokazują analizy, przepisy i otoczenie prawne stanowią bowiem jedną z istotnych barier w rozwoju firm. Brak łatwego dostępu do wiedzy z zakresu obowiązujących regulacji zmusza wielu małych przedsiębiorców do korzystania z obsługi prawnej oferowanej przez podmioty zewnętrzne. Według dostępnych badań sytuacja ta dotyczy 1/4 firm mikro i ponad 1/3 firm małych.
e-Prawnik to kolejne po e-Księgowości, asystencie firmowym i e-Sklepie rozwiązanie, które będzie tworzyło kompleksowy ekosystem usług dodatkowych dla MSP. Udostępniona w drugiej połowie lutego e-Księgowość umożliwia m.in.: wygodne fakturowanie, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, szybki dostęp do płatności, analizę bieżącej sprzedaży i kosztów oraz prognozowanie wydatków. Działający z kolei od września 2018 roku asystent firmowy umożliwia wgląd do kluczowych danych: przepływy na koncie, koszty i przychody działalności, a dzięki połączeniu z kalendarzem zdarzeń i spotkań przypomina m.in.: o konieczności opłacenia ZUS, czy złożenia deklaracji VAT. Natomiast przedsiębiorcy, którzy planują rozpoczęcie sprzedaży na szerszą skalę w Internecie mogą skorzystać z gotowych szablonów e-Sklepu lub stworzyć witrynę według własnego projektu. Platforma jest zintegrowana ze wszystkimi największymi systemami płatności internetowych, a także z wieloma firmami przewozowymi i kurierskimi.
Źródło: PKO BP