W Wielkiej Brytanii wartość strat w wyniku przestępstw związanych z kradzieżą tożsamości szacuje się na 1,3 mld funtów rocznie. W czerwcu 2004 roku londyńska agencja badania rynku i opinii publicznej MORI Social Research Institute przeprowadziła na zlecenie Fellowes sondaż na grupie 1024 Brytyjczyków. Okazało się, że prawie 64% badanych poważnie traktuje problem kradzieży tożsamości, a 55% uważa sprawę „grzebania w koszach na śmieci” jako jedną z metod nielegalnego pozyskiwania danych finansowych umożliwiających oszustwo. Mimo że 9 na 10 Brytyjczyków uważa niszczenie dokumentów w niszczarce za najbezpieczniejszy sposób chronienia poufnych danych to zaledwie 1/3 spośród nich ma niszczarkę w domu a tylko co dziesiąty regularnie niszczy w niej poufne dokumenty.
A jak jest w Polsce? Dotąd nikt nie przeprowadził u nas tak precyzyjnych badań. Można jednak stwierdzić, że Polacy coraz poważniej traktują problem poufności swoich dokumentów. Świadczy o tym wzrastająca z roku na rok liczba niszczarek. Jak podaje Fellowes, każdego roku sprzedaje się ich w Polsce od 30 do 40% więcej.
Krakowska Agencja Public Relations zajmuje się w ramach tej kampanii współpracą z redakcjami pism i portali adresowanych do biznesu . Niezależnie od tego Fellowes wspiera te działania ogłoszeniami płatnymi m.in. w Newsweeku, Wprost, Rzeczpospolitej i Businessman Magazine oraz w portalu money.pl, a także bilboardami sponsorskimi w TVP2 i TVN24. Druga część kampani zaplanowana jest na jesień.