Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że młodzi ludzie – w wieku 20-39 lat – pięciokrotnie częściej (82%) posiadają samochody kupione jako używane, niż nowe (18%). Natomiast osoby starsze (60 lat i więcej) w równym stopniu wybierają samochody fabrycznie nowe (52%), jak i te z „drugiej ręki” (48%).
„Wyniki badania wskazują, że szczególnie młodzi ludzie są bardziej skłonni kupować tańsze auta. W związku z czym najczęściej decydują się na nabycie używanego samochodu. Spowodowane jest to faktem, że jednym z najważniejszych czynników wpływającym na ich decyzję zakupu jest cena” – komentuje Bartłomiej Strączak z TNS OBOP. „Wielkość sprzedaży nowych aut w Polsce charakteryzuje wyraźny trend spadkowy. Ponadto średnie ceny detaliczne większości nowych samochodów oferowanych w Polsce wzrosły. Czynnik ten może wpłynąć na utrzymanie się rosnącej sprzedaży tańszych aut używanych, szczególnie wśród młodych ludzi” – dodaje Bartłomiej Strączak.
