PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościFinał Ligi Mistrzów UEFA przyniesie 310 milionów euro

Finał Ligi Mistrzów UEFA przyniesie 310 milionów euro

Aktualności 27.05.2009 (12:47) artykuł nadesłany

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez MasterCard, oficjalnego sponsora Ligi Mistrzów UEFA, dwa spośród najwspanialszych klubów piłkarskich świata stają dzisiaj do rozgrywki nie tylko o Puchar Ligi Mistrzów UEFA, ale także o nagrodę finansową, której wartość przekroczy 110 milionów euro. Wartość samego meczu dla ekonomii europejskiej szacuje się na ponad 310 milionów euro.

Według raportu „MasterCard Heart of Commerce”, przedstawionego przez profesora Simona Chadwicka, jednego z najbardziej uznanych ekspertów w dziedzinie biznesu sportowego na świecie, FC Barcelona i Manchester United FC odniosą wymierne ekonomiczne korzyści  wynikające z takich czynników jak: podniesienie wartości drużyny, nagroda pieniężna za zwycięstwo, umowy ze sponsorami, prawa do transmisji telewizyjnych, czy wzrost sezonowej sprzedaży biletów. Nawet dla przegranego korzyści finansowe będą wysokie i wyniosą co najmniej 65 milionów euro.

Profesor Chadwick przewiduje, że Finał 2009 wygeneruje większy zysk (310 mln euro), niż w roku ubiegłym (276 mln)1. Uważa też, że ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny jest jednym  z najważniejszych pozytywnych czynników dla zaistnienia takiej sytuacji, jako, że przyczynił się on do powstania nowej społeczności kibiców i organizacji piłkarskich, posiadającej siłę nabywczą
o wartości 25 milionów euro.

Ta społeczność, to ludzie, którzy do niedawna nie interesowali się rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA, a którzy obecnie szukają rozrywki i ucieczki od pesymizmu związanego z problemami ekonomicznymi. To również firmy, które poszukują najbardziej efektywnej kosztowo formy promocji, a tę mogą im zapewnić takie wydarzenia, jak Finał Ligi Mistrzów UEFA. Taki trend ekonomiczny został już zauważony podczas innych ważnych wydarzeń sportowych roku 2009, jak na przykład NFL Superbowl, podczas którego zanotowano zarówno wzrost liczby widzów, jak 
i reklamodawców w 20092 w stosunku do roku 2008, co spowodowało, że tegoroczny NFL był jedną z największych imprez sportowych w historii..

Znaczny wzrost zainteresowania zaobserwowano także podczas ostatnich meczów Ligi Mistrzów UEFA, rozgrywanych pomiędzy najważniejszymi klubami. Na przykład mecz Realu Madryt  z Liverpoolem w tegorocznej fazie eliminacyjnej obejrzało w Hiszpanii 42% telewidzów. Podobnie było w Anglii, gdzie mecz eliminacyjny pomiędzy Chelsea a Liverpoolem obejrzało 34% widzów.

FAKTY

Zyski zwycięskiego klubu: ponad 110 mln euro
Zyski miasta zwycięskiego klubu: ponad 15 mln euro
Zyski klubu przegrywającego: ponad 65 mln euro
Zyski w Europie: ponad 75 mln euro
Zyski Rzymu: ponad 45 mln euro

Wpływ ekonomiczny Finałów Ligii Mistrzów UEFA = 310 mln euro

Powyższe dane zawierają „podwyżkę recesyjną” w wysokości 25 mln euro
 
Zysk ekonomiczny dla Rzymu.

Według raportu MasterCard, w związku z goszczeniem Finału 2009, Rzym ma szansę zarobić ponad 45 milionów euro. Stanie się to możliwe dzięki krótkoterminowym wpływom finansowym  z: podwyższonych obrotów w barach, klubach, sklepach, hotelach, atrakcyjnych lokalizacjach turystycznych, z zakładów bukmacherskich oraz z wydatków na Stadio Olimpico, a także z wpływów od sponsorów i organizacji inwestujących w marketing na terenie Rzymu. Poprzez wzmożony ruch turystyczny, sponsoring miejski oraz większe prawdopodobieństwo organizacji podobnych „mega-imprez” w przyszłości, Włochy odniosą dodatkowo długoterminowe korzyści ekonomiczne.

Jak wynika z wcześniejszych badań MasterCard, 45 milionów euro, jakie zarobi Rzym w związku  z organizacją Finału Ligi Mistrzów UEFA 2009, można porównać do 44.5 miliona euro, które zarobiła Moskwa jako gospodarz Finału 2008 oraz 26 milionów euro zarobionych przez Ateny podczas Finałów w 2007 roku. Niewielka różnica pomiędzy zyskiem Rzymu i Moskwy to skutek czynników takich jak: centralna lokalizacji Rzymu na mapie Europy oraz kryzys gospodarczy  i związany z nim trend ograniczania wydatków, który może sprawiać, że niektórzy kibice zdecydują się na obejrzenie Finału 2009 w domu zamiast na podróży do Rzymu.

Barcelona i Manchester także mogą odnieść korzyści

Dzięki Finałowi 2009 miasto zwycięskiego klubu może również liczyć na dodatkowe korzyści finansowe warte około 15 milionów euro, a związane z lepszym wizerunkiem i reputacją miasta,  w wyniku których zwiększy się napływ turystów i wzrośnie zaufanie konsumentów. To z kolei zaowocuje zwiększonymi obrotami sektora handlowo-usługowego, po tym jak bary, puby, sklepy  i bukmacherzy odnotują zwiększone przychody w czasie samego Finału.

” To, co zapowiada się na heroiczne starcie pomiędzy dwiema z najlepszych drużyn świata, jest także ważnym bodźcem dla ekonomii. Finał Ligi Mistrzów UEFA potwierdza, że masowe imprezy sportowe są w stanie przezwyciężyć recesję, dzięki olbrzymim emocjom, jakie wyzwalają”.- komentuje prof. Chadwick.

„Możemy oczekiwać umiarkowanego wzrostu „tradycyjnych” form aktywności ekonomicznej i handlowej w czasie Finału 2009, który mógłby być znaczniejszy, gdyby sytuacja ekonomiczna kształtowała się inaczej. To, z czym mamy do czynienia to tzw. „premia recesyjna” w ogólnej wysokości około 25 milionów euro, wynikająca z zaangażowania się większej liczby ludzi, spowodowanego kryzysem ekonomicznym” – uzupełnia Chadwick.

„Niektórzy kibice mogą zrezygnować z wyjazdu do Rzymu, ale wydatki, jakie w związku  z kibicowaniem poniosą, nie opuszczając swojego miasta i domu, przyczynią się do generowania konkretnych zysków. Dzięki dogodnej lokalizacji stolicy Włoch dla Hiszpanów i Brytyjczyków, a także mieszkańców krajów niezaangażowanych, ulice, hotele, sklepy i bary Rzymu będą nadal pełne kibiców oczekujących prawdziwych, niepowtarzalnych emocji” – dodaje.
 

„Finał Ligii Mistrzów UEFA to największe wydarzenie piłkarskie 2009 roku, znajdujące się  w centrum zainteresowania kibiców z Europy i świata. Jest to po prostu wydarzenie bezcenne dla kibiców, bez względu na to, czy pojadą do Rzymu, czy obejrzą Finał w domach, w towarzystwie rodziny i przyjaciół. Nasze badania pokazują, że futbolowa pasja jest ponad ekonomicznymi górkami  i dołkami, a w rezultacie prowadzi do rozwoju określonych gałęzi gospodarki” – mówi Paul Meulendijk, szef sponsoringu MasterCard Europe

„MasterCard jest oficjalnym sponsorem Ligi Mistrzów UEFA od 1994 roku i od tego czasu jesteśmy w samym sercu biznesu piłkarskiego, pomagając kibicom poprzez: ułatwianie zakupu biletów, transportu na mecze, zakupu pamiątek okolicznościowych, jedzenia i napojów do domów, a także podczas samego Finału – tak naprawdę jesteśmy wszędzie tam, gdzie ważne są płatności” – uzupełnia Meulendijk. 

Jak pokazują badania wpływu ekonomicznego sezonów piłkarskich 2006-2007, 2007-2008 i 2008-2009 Ligi Mistrzów UEFA i Mistrzostw Europy UEFA 2008, MasterCard jest jednym  z najważniejszych źródeł informacji z samego serca biznesu sportowego.
Źródło: MasterCard

mastercard 2009-05-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mastercard

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców