PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość PR News: Pan Andrzej Podsiadło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego

Gość PR News: Pan Andrzej Podsiadło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego

Nasz gość 26.01.2006 (01:24)

Michał Macierzyński, PR News: Jaki był rok 2005 dla Pana instytucji? Co udało się osiągnąć, a co zostało do poprawienia?

Andrzej Podsiadło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego: PKO Bank Polski jest od lat liderem na rynku bankowości detalicznej. W minionym roku na tym właśnie polu działalności biznesowej działo się najwięcej i tu bank odnosił największe sukcesy. Przede wszystkim – w zakresie bankowości elektronicznej. W ciągu roku od wprowadzenia usług PKO Inteligo, bank zdobył pozycję lidera także na tym rynku. Obecnie z PKO Inteligo korzysta już ponad 1,3 mln klientów. Znaczące sukcesy odnosimy w zakresie kart płatniczych, których wydaliśmy już 6 milionów. Szczególnie wysoką dynamiką przyrostu charakteryzują się karty kredytowe – mamy ich już pół miliona. Doskonałe wyniki sprzedażowe PKO BP odnotował w obszarze kredytów mieszkaniowych. W 2005r. bank udzielił kredytów hipotecznych o wartości 7,6 mld zł, o 40 proc. więcej niż rok wcześniej.

Nie zapomnieliśmy jednak także o innych ważnych dla banku grupach klientów: małych i średnich przedsiębiorstwach, jednostkach budżetowych czy klientach korporacyjnych. I w tych obszarach nasz bank był bardzo aktywny, a oferta ulegała stałej modyfikacji.
2005 był to też rok kończący wdrażanie Strategii Modernizacji Banku. Jej realizacja, a w tym przede wszystkim wewnętrzne przekształcenia usprawniające i unowocześniające system zarządzania w oparciu o nowoczesną strukturę organizacyjną, stworzyła trwałe podstawy do dalszego intensywnego rozwoju banku.

MM: Jakie są plany Banku na 2006 rok? Na jakich segmentach skupicie się Państwo najbardziej?

AP: Rozpoczynający się rok jest początkiem realizacji strategii banku na lata 2006-2008, nazwaną Strategią Innowacyjności. Zakłada ona kontynuację polityki rozwoju i unowocześniania banku.

Naszym celem jest umocnienie pozytywnego wizerunku banku wśród akcjonariuszy i klientów. Chcemy być postrzegani jako bank nowoczesny i aktywny, będący kompetentnym doradcą na rynku usług finansowych, sprawnie reagujący na oczekiwania klientów, a przy tym bezpieczny i przyjazny. Nowa strategia banku akcentuje cztery obszary innowacyjności: nowoczesną organizację sprzedaży, rozwój informatyczny, innowacyjność produktową oraz nowoczesne kształtowanie procesów wewnętrznych.

Już w 2006 roku w wyniku zakończenia restrukturyzacji banku i podejmowanych inwestycji zmieniać się będzie organizacja pracy na poziomie dla klientów najważniejszym – we wszystkich placówkach operacyjnych banku. Będzie to początek kilkuletniego procesu unowocześnienia wyposażenia oddziałów i podnoszenia standardów obsługi. W placówkach PKO BP pojawią się na znacznie szerszą skalę nowoczesne urządzenia techniczno-informatyczne, a także zmieni się organizacja pracy. Będzie więcej czynnych stanowisk dysponentko-doradczych, aby czas obsługi maksymalnie skrócić.

W decydującą fazę wejdą prace wdrażające najnowocześniejsze technologie informatyczne. Pierwszy oddział banku od jesieni ub. roku pracuje w sieci Zintegrowanego Systemu Informatycznego. Sprawdzenie ZSI w środowisku rzeczywistych relacji z klientami pozwoli w 2006 roku przystąpić do włączania w skali masowej w sieć ZSI placówek bankowych. Po zakończeniu w przyszłym roku wszystkich prac wdrożeniowych, bank będzie dysponował pełną i bieżącą informacją zarządczą, dzięki której można skuteczniej i szybciej reagować na zmieniające się oczekiwania poszczególnych grup klientów, a także przyspieszyć ich obsługę.

W zakresie działalności biznesowej nowa strategia banku zakłada, że celem PKO BP jest umacnianie pozycji rynkowej we wszystkich segmentach rynku. W szczególności jako lidera bankowości detalicznej (w tym na rynku depozytów osób prywatnych i kredytów konsumpcyjnych) oraz pozycji lidera na rynku finansowania nieruchomości. Bank chce także umacniać pozycję na rynku obsługi podmiotów gospodarczych, usług maklerskich i rozwijać działalność na rynkach europejskich.

Umocnienie pozycji rynkowej będzie realizowane poprzez aktywne pozyskiwanie klientów ze wszystkich segmentów rynku. Chcemy to osiągnąć dzięki dostosowaniu produktów i usług do potrzeb i oczekiwań klientów, poprawie jakości obsługi, rozwojowi wielokanałowej sieci sprzedaży i zmianie wizerunku banku na bank nowoczesny.

pko bp 2006-01-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pko bp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców