PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościGrają w jednej drużynie

Grają w jednej drużynie

Wiadomości 31.01.2013 (09:35)
 

Marka „Polski Bank Spółdzielczy” przetrwała różne zawirowania i koleje losu. Wspólne kampanie reklamowe niewątpliwie sprzyjają rozwojowi tego sektora, pokazując banki spółdzielcze jako silną i przyjazną klientom grupę banków.

Zaczęło się jeszcze w 2005 r, promocją banków zrzeszonych z Banku BPS, SGB i istniejącego jeszcze wówczas MR Banku. Spoty emitowane były w ogólnopolskiej telewizji i w najlepszych porach oglądalności. W poprzednich latach banki spółdzielcze reklamowały się praktycznie tylko na stosunkowo niewielkim terenie, na którym działają. Tym razem zdecydowały się pokazać jako jedna grupa instytucji finansowych. Po raz pierwszy w historii do świadomości odbiorców dotarł charakterystyczny zielony kolor identyfikujący grupę banków spółdzielczych.

Profesor Jacek Kulawik problematyką bankowości spółdzielczej zajmuje się od kilkudziesięciu lat. Jest autorem licznych opracowań i publikacji naukowych; chętnie podejmuje kwestie marketingu usług finansowych a szczególnie – banków spółdzielczych. – Faktem jest, że wszystkie po kolei kampanie reklamowe banków spółdzielczych przyczyniły się pewnego wzrostu rozpoznawalności sektora – ocenia prof. Jacek Kulawik. Podążając za sukcesem kolejną kampanię zorganizowały w lutym 2006 r. wspólnie trzy zrzeszenia: BPS, SGB i MBR Banku. Była ona krótkim przeglądem najbardziej charakterystycznych produktów banków spółdzielczych adresowanych do poszczególnych grup odbiorców – klientów prywatnych . Potem wspólne działania promocyjne zrzeszeń bankowych zaczęły się już „rozjeżdżać”. Kampania „Grupa BPS – lider polskiej bankowości spółdzielczej” trwała jesienią 2009 roku. Część banków, przede wszystkim należących do zrzeszenia BPS, chwaliła ją za wyrazistość. Inne jednak podnosiły zarzuty, że bardziej widoczny był w niej sam bank zrzeszający, niż zrzeszone w nim banki spółdzielcze. Dyskusje na ten temat zamknęła kolejna, jesienna „Piłkarska kampania Banków Spółdzielczych”, która 2008 r. przebiegła pod hasłem „Zaufaj najbliższym. Z nami zawsze bezpiecznie”. Skierowana została przede wszystkim do młodych mieszkańców wsi oraz małych i średnich miejscowości. Slogan promocyjny podkreślający jedność sektora banków spółdzielczych brzmiał: „Gramy w jednej drużynie”. Tak jak i w innych kampaniach przewijał się charakterystyczny dla banków spółdzielczych zielony kolor. Twórcy reklam położyli akcent na trwałość tradycji polskiego sektora i jego bliskie związki z klientami. – Sektor banków spółdzielczych nadal rozwija się dynamicznie. Warto podjąć niektóre inicjatywy, takie jak m.in. kampanie reklamowe, które animował chętnie poprzedni prezes Banku Polskiej Spółdzielczości – uważa Józef Proń, prezes Powiatowego Banku Spółdzielczego w Złotoryji.

W jedności siła

Promocja banków spółdzielczych już jednego tylko zrzeszenia została przeprowadzona jesienią 2012 roku. Przekaz reklamowy pod hasłem „Sprawdź, jak współdziałamy w Spółdzielczych Bankach SGB” został skonstruowany z myślą o tym, żeby klient zechciał skorzystać z usług banków zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej. Zaznaczał, że banki chętnie i w elastyczny sposób dopasowują swoje produkty i usługi do potrzeb klientów. – Kampanie promujące bankowość spółdzielczą niestety były rozproszone i mogły mylić się ze sobą, a nawet z prowadzonymi przez kasy oszczędnościowo-kredytowe – komentuje prof. dr hab. Jacek Kulawik z Instytutu Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w Warszawie.

Wspólna kampania produktowa?

A może banki spółdzielcze wspierane przez oba Zrzeszenia i KZBS znowu zdecydowałyby się na wspólną kampanię produktową?

– Wspólne działanie banków i zrzeszeń zawsze stanowi o sile naszego sektora. Taka kampania nie byłaby jednak łatwa do przeprowadzenia, bo produkty nie tylko samych zrzeszeń, ale i banków spółdzielczych są często bardzo różnorodne – Widzę jednak perspektywy dla wspólnych działań promocyjnych przy współpracy np. Krajowego Związku Banków Spółdzielczych, który jako integrator środowiska skoordynowałby wspólne prace. Może więc warto spróbować? – proponuje Jerzy Różyński.

Robert Azembski

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych

2013-01-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców