W warunkach rosnącej konkurencji i nieograniczonych wręcz możliwości wyboru, klient zainteresowany określonym produktem może błyskawicznie odnaleźć interesujące go oferty i dokonać zakupu. Obserwacje rynkowe wskazują, że konsumenci deklarujący chęć zakupu określonych dóbr czy usług, najczęściej realizują swoje plany zakupowe w okresie nie przekraczającym jednego miesiąca!
Gdy coraz więcej produktów dostępnych jest praktycznie „od ręki”, jak sprawić, żeby klient skorzystał z oferty określonej firmy? Po pierwsze skontaktować się z nim i dostarczyć mu poszukiwanych informacji zanim to zrobi konkurencja. Takie możliwości zapewnia właśnie usługa Hot Prospects.
Zamiast tradycyjnego mailingu, Acxiom przeprowadza codzienne wywiady telefoniczne zadając szczegółowe pytania dotyczące preferencji konsumenckich i planów zakupu produktów. Respons jest dostarczany w cyklu tygodniowym w postaci grupy osób, które wyraziły chęć zakupu zadanego produktu.
„Hot Prospects możemy porównać do osób, które pozytywnie odpowiedziały na akcje mailingowe – mówi Mariusz Pawłowski, Dyrektor Działu Analiz odpowiedzialny za program zbierania danych w Acxiom Polska – W tym przypadku firma komunikuje się już wyłącznie z klientami zainteresowanymi ich ofertą i może to zrobić dużo szybciej – czas realizacji takiej kampanii spada średnio z 5 do 2 tygodni. Dodatkowo ma możliwość pełnej kontroli kosztów pozyskania klientów, gdyż cena rekordu jest stała – ustalona przed rozpoczęciem akcji.”
Poza minimalizacją ryzyka i kosztów, oferta Hot Prospects zapewni firmom stały dopływ nowych klientów oraz da okazję do bieżącego monitorowania rynku pod kątem produktów konkurencyjnych czy też testowania nowych pomysłów. Acxiom gwarantuje współpracującym z nią klientom wsparcie analityczne i konsultingowe celem zwiększania efektywności realizowanych akcji i uzyskiwania jak najlepszych wyników.
Aktualność i precyzyjność doboru bazy decyduje w 50-60% o sukcesie komunikacji bezpośredniej – pozostałe elementy to min. oferta, kreacja, termin akcji. W zależności od celów akcji, charakteru komunikacji i czasu ich trwania Acxiom proponuje różne metody doboru grup docelowych.
„Usługa Hot Prospects nie zastępuje w żaden sposób innych form kontaktu z klientami. – mówi Leszek Konkel, Prezes Acxiom Polska. – Jest to stosunkowo wąska grupa odbiorców, którzy właśnie w tym momencie są zainteresowani określonym produktem czy usługą. Chcąc w pełni wykorzystać możliwości komunikacji bezpośredniej, konieczne jest powiązanie ich z całościową strategią firmy i ich długofalowe planowanie. Przy takim podejściu najkorzystniejszą ofertą pozostaje Data Pool, w ramach której można selekcjonować osoby o podobnym profilu i docierać do nich poprzez efektywne kosztowo kanały tj. direct mailing, telemarketing czy SMS”