Historia rachunku, zlecenia stałe, zdefiniowani odbiorcy – to wszystko będzie można przenieść z banku do banku jednym kliknięciem. Innowacyjne narzędzie, umożliwiające natychmiastową migrację danych, już niedługo będzie dostępne w Idea Cloud.
Zmiana aktywnie używanego rachunku bankowego, mimo skoku technologicznego, jaki wykonała w ostatnich latach polska bankowość, wciąż jest zadaniem trudnym. I wbrew pozorom nie chodzi tu o formalności związane z zamknięciem jednego konta i otwarciem drugiego, ale o utratę informacji znajdujących się na aktywnie używanym rachunku. Jest to przede wszystkim historia transakcji, podstawa do ubiegania się o kredyt. Kolejnym ograniczeniem, przywiązującym klienta do raz wybranego rachunku, są zdefiniowani odbiorcy i stałe zlecenia. Problem ten daje o sobie znać ze zwielokrotnioną siłą w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, które mogą mieć zdefiniowanych kilkudziesięciu i więcej odbiorców. Zmieniając bank są zmuszeni nie tylko do „przeklepania” ogromnej ilości danych, ale też tracą możliwość podglądu operacji zrealizowanych ze swoimi kontrahentami.
Nowy bank, ale stara historia
Idea Bank stworzył innowacyjne narzędzie, które czynności związane z przeniesieniem danych z banku do banku sprowadza do jednego kliknięcia. Już niedługo będą z mogli niego korzystać użytkownicy Idea Cloud. Otwierając rachunek w ramach tej platformy, zostaną zapytani o chęć przeniesienia danych z innego rachunku. Jeśli zechcą z takiej opcji skorzystać, zalogują się do obecnie używanego konta, a następnie jednym kliknięciem potwierdzą chęć importu danych. Po zakończeniu operacji w Idea Cloud znajdzie się cała udostępniana przez macierzysty bank historia transakcji, zdefiniowani odbiorcy czy zlecenia przelewów. Całość zajmie najwyżej kilkadziesiąt sekund.
– Zmiana rachunku jeszcze nigdy nie była tak prosta. Dzięki rozwiązaniu zastosowanemu w Idea Cloud nic już nie powinno powstrzymywać użytkowników od zmiany konta, które jest dla nich nieefektywne – ocenia Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku i pomysłodawca Idea Cloud. Korzyści płynące z importu danych będą najbardziej odczuwalne przez osoby prowadzące własną firmę, ale zastosowana przez Idea Bank technologia powinna też znaleźć szerokie zastosowanie w bankowości detalicznej. – To jest wynalazek na miarę książki telefonicznej w komórce, która kompletnie zmieniła nasze możliwości gromadzenia kontaktów – uważa Dominik Fajbusiewcz.
Narzędzie sprawdzone w kredytach
O tym, jak wielkie korzyści mogą mieć klienci banku z narzędzia importu danych i jak wiele może ono zmienić w funkcjonowaniu banku, Idea Bank przekonuje się już od kilkunastu miesięcy. Mechanizm ten wykorzystuje bowiem w bijącej rekordy popularności platformie do kredytów online, za pośrednictwem której można bez żadnych zaświadczeń i bez wychodzenia z domu zaciągnąć kredyt firmowy ma kwotę maksymalnie 250 tys. zł. Analizę kredytową przeprowadza, w oparciu o dane z rachunku bankowego w dowolnym banku, inteligentny automat, bez bezpośredniego udziału człowieka. Platforma ma już 66 tysięcy użytkowników, a zaciągnięte za jej pośrednictwem kredyty stanowią już ponad połowę kredytów niezabezpieczonych udzielanych przez Idea Bank. Proces importu danych jest przy tym niezwykle bezpieczny – kredytobiorca nie udostępnia bankowi swojego loginu i hasła, a jedynie loguje się do swojego rachunku.
Idea Cloud to platforma do zarządzania firmą, na którą docelowo będą składać się: bankowość internetowa, centrum fakturowania i rozliczeń, centrum zarządzania płatnościami opóźnionymi, centrum księgowe, centrum zarządzania płynnością firmy, wirtualny sejf, centrum zarządzania klientami i kontrahentami, centrum korespondencji, Korzystanie z takich narzędzi może zredukować o połowę czas, jaki przedsiębiorcy poświęcają na zarządzanie firmą. Supernowoczesna bankowość będzie dostępna na laptopa, tablet i smartfona.
Idea Bank planuje jej udostepnienie w drugiej połowie br.