„- Znaczna część TFI nie zastosowała się do tej formy reklam, jaką zarekomendowaliśmy – mówi wiceprzewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego Marcin Gomoła. Dodaje, że KNF jest już po rozmowach z Ministerstwem Finansów na temat zaostrzenia przepisów o reklamach funduszy inwestycyjnych.
W przyszłym tygodniu KNF zamierza przedstawić własny projekt regulacji Radzie Rozwoju Rynku Finansowego przy Ministerstwie Finansów, który po konsultacjach trafiłby pod obrady rządu. Przepisy mogłyby być gotowe już pod koniec roku. Wzorem reklam takich produktów, jak: papierosy, alkohol czy farmaceutyki, również reklamy produktów finansowych zawierałyby informacje o związanym z nimi ryzyku. Niewielka część TFI, jak PKO/Credit Suisse czy Millennium, już teraz dodaje taką informację, jednak nowe przepisy miałyby uprościć komunikat i dostosować go do medium, w którym reklamuje się fundusz. Zasadniczą różnicą byłoby również to, że byłyby również to, że gdyby przepisy był bezwzględnie egzekwowane to za ich nieprzestrzeganie wymierzana by była kara 500 tys. zł. Nowe regulacje dotyczyłyby zarówno reklam funduszy, jak i sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Oznacza to zmiany w ustawach o funduszach inwestycyjnych, o działalności ubezpieczeniowej oraz prawa bankowego.” – czytamy w dzienniku.
W czerwcu KNF zakazała ukazywania się reklam kilku najbardziej agresywnych funduszy. Komisja uznała, że reklamy mogą wprowadzać klientów w błąd. Jednocześnie nakazała towarzystwom BZ WBK AIB, Millennium i Union Investment opublikować stosowne sprostowanie. Zakaz dotyczył reklam funduszy: Arka BZ WBK Zrównoważony FIO, Millennium FIO Akcji i UniKorona Zrównoważonego FIO.
Więcej na temat w „Rzeczpospolitej”.