PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Aegon
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • Getin Noble Bank
    • ING Bank Śląski
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościKlienci banku nie chcą wyjść z oddziału

Klienci banku nie chcą wyjść z oddziału

Aktualności 23.07.2012 (12:33)

Klienci internetowego mBanku od lipca mogą korzystać z tradycyjnych bankowych placówek sieci MultiBank. Internetowych instytucji, które otwierają swoje naziemne punkty kontaktu z klientem jest więcej.

W dobie unowocześniania usług bankowych i zwiększania dostępu do nich za pośrednictwem internetu jest ciągle grupa osób, która niechętnie korzysta z usług instytucji bez placówek. Również typowo internetowe instytucje chcą mieć swoje naziemne punkty kontaktu z klientem.  

System pozwalający korzystać z usług banku przez internet to dziś niezbędne minimum w ofercie każdej instytucji. I trudno się dziwić. Dzięki systemom bankowości internetowej i mobilnej można w wygodny i szybki sposób dokonać transakcji z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Ciągle jednak pozostaje grupa klientów, którą bankowość w wyłącznie wirtualnym wydaniu – bez możliwości skorzystania z usług placówek – męczy. Mimo rosnącej dynamicznie popularności internetu w Polsce, nadal prawie co drugi dorosły Polak nie korzysta z sieci regularnie. Jest to niewątpliwie nie lada ograniczenie dla rozwoju instytucji stawiających wyłącznie na sieć.

Z mBanku do specjalisty MultiBanku

By pozyskiwać nowych klientów i zatrzymać już obecnych, instytucje jawiące się jako typowo internetowe sięgają do tradycyjnych kanałów, stawiając na bezpośredni kontakt z klientem. Przykładem ostatnich dni jest mBank, występujący jako pierwszy i największy internetowy bank w Polsce, który od lipca umożliwia klientom obsługę eKonta w pełnym zakresie poprzez placówki MultiBanku. Posiadacze konta w mBanku mogą aktywować usługę Pakiet w jednym z trzech wariantów Intensive, Classic i Active. W ramach usługi, w zależności, od wybranego wariantu, udostępniane są między innymi:

  • obsługa klientów mBanku przez ekspertów MultiBanku: mobilnych i tych dostępnych w placówkach,
  • obsługa kasowa wpłat i wypłat w placówkach MultiBanku,
  • karta debetowa z pakietem ubezpieczeń podróżnych,
  • bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów,
  • preferencyjne warunki przeniesienia kredytu odnawialnego lub karty kredytowej z innego banku.

Choć usługa pakietów do internetowego eKonta to jedynie opcja dla tych, którzy potrzebują dostępu do oddziału, a mBank nadal pozostaje wirtualny, czy nie możemy mówić o swojego rodzaju przełomie? Bank, który uchodził dotąd za typowo internetowy, sięga jednak po placówki. To ciekawe w przededniu uruchomienia Nowego mBanku, zapowiadanego jako zupełnie nowoczesny.

Nie tylko bankowość nadal w oddziale

Przykładów schodzenia wirtualnych instytucji na ziemię możemy przywołać więcej. Tendencja ta widoczna jest np. wśród ubezpieczycieli direct, którzy sprzedają już swoje polisy przez agentów i brokerów (np. AXA Direct), multiagnecje, komisy samochodowe (np. Liberty Direct), banki czy własne placówki (jak np. Link4).

Okazuje się, że dążenie do poszerzenia rynku i ułatwienia różnym klientom dostępu do swojej oferty wymusza na instytucjach elastyczność i konieczność nie tylko unowocześniania się, ale też wciąż sięgania po tradycyjne i sprawdzone metody.

Komentuje Wojciech Boczoń, ekspert sektora bankowego Bankier.pl

Placówki nie znikną, ale będzie ich mniej

Elektroniczne kanały dostępu odgrywają coraz większą rolę w bankowości detalicznej. Jak podaje Związek Banków Polskich, w ciagu ostatniego roku liczba klientów bankowości internetowej wzrosła o 2 mln osób do 18,5 mln osób. Aktywnie z e-bankowości korzysta już ponad 10 mln Polaków. Wzrost popularności elektronicznych kanałów dostępu powoduje, że zmiania się rola placówek bankowych. Zamiast tradycyjnej obsługi kasowej coraz większą rolę odgrywają usługi doradcze. Popularyzacja usług elektronicznych powoduje także, że część banków likwiduje swoje oddziały. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w styczniu 2011 roku banki miały 7361 oddziałów (nie licząc filii). W maju 2012 roku sieć oddziałów wynosiła już „zaledwie” 6992 punktów. Na ten rok kilka banków zapowiedziało już restrukturyzację sieci placówek (m.in. Citi Handlowy czy DnB Nord). Nie oznacza to jednak, że w przyszłości tradycyjne placówki znikną. Nadal pewna grupa osób, będzie potrzebowała kontaktu z konsultantem. To nie tylko klienci nie korzystający z bankowości internetowej, ale tekże najbardziej wymagające osoby, które potrzebują wyrafinowanych produktów finansowych i osobistego kontaktu z doradcą.

Źródło: Bankier.pl

finanse osobiste oddziały 2012-07-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: finanse osobiste oddziały

Sprawdź także:

a 0 Prawie 17 mln transakcji na 3,5 mld zł – dorobek MIP-ów po 4 latach istnienia
17.08.2022 (13:53) – informacja prasowa

Prawie 17 mln transakcji na 3,5 mld zł – dorobek MIP-ów po 4 latach istnienia

W 2018 roku w Polsce jako małe instytucje płatnicze zostało zarejestrowanych 10 podmiotów. Dziś jest ich ponad 130. …

a 0 Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów, a nie budowane od zera
17.08.2022 (13:46) – informacja prasowa

Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów, a nie budowane od zera

Zacznijmy od tego, iż mowa tutaj nie o fizycznych placówkach bankowych, a ich cyfrowych odpowiednikach, w formie …

a 0 Zrównoważone inwestowanie w Millennium TFI
17.08.2022 (13:45) – informacja prasowa

Zrównoważone inwestowanie w Millennium TFI

Spółka Millennium TFI dołączyła do grona pionierów polskiego rynku inwestycji ESG i oferuje Subfundusze oparte na …

a 0 Promocje w Pekao na początek roku szkolnego: tańsza pożyczka i konta z bonusem
16.08.2022 (14:45) – informacja prasowa

Promocje w Pekao na początek roku szkolnego: tańsza pożyczka i konta z bonusem

Sierpień to tradycyjnie czas intensywnych przygotowań do nowego roku szkolnego. Często przy tej okazji pojawiają …

a Kariera w finansach 0 Analityk – najbardziej pożądany zawód. Jak znaleźć najlepszych kandydatów?
16.08.2022 (14:39) – informacja prasowa

Analityk – najbardziej pożądany zawód. Jak znaleźć najlepszych kandydatów?

W dobie postępującej digitalizacji i wzrostu technologicznego, zapotrzebowanie na kompetencje analityczne będzie …

a 0 Co trzeci Polak obawia się pogorszenia swojej sytuacji finansowej
16.08.2022 (12:43) – informacja prasowa

Co trzeci Polak obawia się pogorszenia swojej sytuacji finansowej

Dynamicznie rosnąca inflacja znacząco wpływa na zachowania konsumenckie Polaków. Co drugi uczestnik badania …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki wydają coraz więcej na reklamę i nie myślą o zaciskaniu pasa

Banki wydają coraz więcej na reklamę i nie myślą o zaciskaniu pasa

Banki mają przed sobą trudny okres. Rząd…

Tak okradają nas „zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę

Tak okradają nas „zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę

Ostatnie miesiące przyniosły wzmożoną falę cyberataków na…

Credit Agricole zrezygnował z Getinu

Credit Agricole zrezygnował z Getinu

Właściciel zdecydował, że będzie rozwijać w Polsce biznes organicznie.…

Dane KNF nie pozostawiają złudzeń. Zatrudnienie w bankach topnieje, a to jeszcze nie koniec

Dane KNF nie pozostawiają złudzeń. Zatrudnienie w bankach topnieje, a to jeszcze nie koniec

W ciągu ostatniego roku liczba pracowników sektora…

Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

Około 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe…

Who is who

Joanna Kornaga

Joanna Kornaga

Ekspert ds. komunikacji społecznej, PKO Bank Polski…

Maja Lidke

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy…

Marcin Pawelec

Marcin Pawelec

Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej / rzecznik prasowy,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

gbartosz83:

problem polega na tym, że to nie są banki notowane na giełdzie, nie …

wt, 9 sie 2022 (11:06) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

Xandi:

Czy podobne raporty publikują także inne banki? Zastanawia mnie sytuacja Plus Banku i …

pon, 8 sie 2022 (21:35) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

Krzysztof Trojak:

Co to za bełkot? …

pon, 8 sie 2022 (06:20) • Notus Finanse wchodzi do świata Decentraland

Uczesane myśli:

👍 …

pt, 5 sie 2022 (16:52) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

Michał Kamiński:

zdecydowanie faktoring to ciekawa alternatywa dla kredytów, do tego nie jest ważna zdolność …

nie, 31 lip 2022 (18:37) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Kalkulator kredytowy Bankier SMART
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • Ranking ROR Bankier SMART
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców