Realizacja projektu instalacji terminali płatniczych w sieci placówek Poczty Polskiej będzie mieć istotny wpływ na dalszy rozwój rynku płatności bezgotówkowych w Polsce, otwierając nowe możliwości oferowania usług dodanych do płatności kartowych i mobilnych.
– Rozwój bankowości elektronicznej i płatności bezgotówkowych to priorytety strategiczne PKO Banku Polskiego w ostatnich latach. Są to usługi tańsze niż tradycyjne oraz umożliwiają większą wygodę i wzrost satysfakcji klientów. Chcemy być nadal jednym z wiodących innowatorów w tym zakresie na rynku europejskim – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Celem rozstrzygniętego przetargu jest uruchomienie akceptacji kart płatniczych w całej sieci urzędów pocztowych. Akceptacja kart będzie dokonywana poprzez sieć ponad 8,5 tysiąca terminali POS zainstalowanych w urzędach pocztowych. Umożliwią one płatności kartami zarówno za usługi pocztowe (np. wysłanie paczki), jaki i towary sprzedawane w urzędach pocztowych (np. znaczki pocztowe czy koperty). W terminalach będą również obsługiwane wypłaty gotówki z kart płatniczych oraz możliwy będzie zakup doładowań telefonów komórkowych.
– Decyzja o obsłudze płatności bezgotówkowych jest przełomem i dużym udogodnieniem dla klientów Poczty Polskiej. Dla eService wygrana jest ogromnym sukcesem – możliwość świadczenia usług dla Poczty Polskiej jest dla nas dużym wyróżnieniem i z pewnością będzie miała znaczący wpływ na umocnienie pozycji Spółki na rynku płatności bezgotówkowych. – komentuje Marek Paradowski, Prezes eService.
PKO Bank Polski współpracuje długoterminowo z Pocztą Polską w wielu obszarach, w tym usługach logistycznych i obsłudze bankowej. Poczta i Bank są także akcjonariuszami Banku Pocztowego. W 2015 roku Poczta Polska i PKO Bank Polski podjęli decyzję o podniesieniu kapitału Banku Pocztowego o kwotę 60 mln zł w celu zapewnienia mu możliwości stabilnego rozwoju.