PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościKryzys rynku prezentów firmowych jeszcze nie w tym roku

Kryzys rynku prezentów firmowych jeszcze nie w tym roku

Aktualności 02.12.2008 (11:09)

– Przykładem indywidualnego podejścia do przygotowania słodkich upominków są belgijskie praliny, które posiadają certyfikat belgijskiej rodziny królewskiej i są serwowane na Dworze Królewskim, czy oliwa z oliwek, która była używana podczas bankietów z okazji rozdania Oskarów – mówi Katarzyna Czajkowska z firmy Buster. Bo w przygotowaniu świetnego prezentu dla kontrahenta czy pracownika najważniejsza jest różnorodność i niepowtarzalność. Jeśli ktoś raz dostał ładny kalendarz, za rok wyślemy mu np. elegancki zestaw piśmienniczy.

Nie będą oszczędzać!

Przedstawiciele firm, które przygotowują prezenty świąteczne dla swoich klientów podkreślają, że z roku na rok spada zainteresowanie tradycyjnymi bonami bożonarodzeniowymi. Używane są jedynie jako podarki dla pracowników i to nie za często. Kontrahent – największy klient liczy na specjalne traktowanie. Dlatego i prezent dla niego musi być szczególny. – W tym roku popularne są u nas zwłaszcza eleganckie zestawy do kaligrafii oraz ręcznie wykonane produkty z czekolady w najróżniejszych formach. Wśród nich klient może wybrać takie, które nawiązują do branży obdarowującego albo obdarowanego. Np. firma produkująca autobusy może podarować swoim kontrahentom autobus z czekolady – miniaturkę tego, jaki widujemy na ulicach każdego dnia – mówi Ewa Woch z agencji 4ALL, właściciela domeny prezenty firmowe.pl A kreatywność nie zna granic. Sam pamiętam bardzo dobrze zestaw świąteczno-karnawałowy, który przygotował jeden z koncernów piwnych. W metalowym wiadrze oprócz produktów browaru, znalazł się sztuczny śnieg i szablony do ozdabiania okien, kalendarz, na którym każdy miesiąc nazwany był na cześć obdarowanego, a także baloniki i czapeczki sylwestrowe razem z maską do przebrania się na bal. Ci, którzy są trochę mniej kreatywni albo nie mogą pozwolić sobie na taką ekstrawagancję, wybierają raczej coś uniwersalnego. A takie są zestawy winno-słodkie. To zwykle butelka dobrego wina w połączeniu z przygotowanymi specjalnie na tę okazję produktami z czekolady.

Co dostaniesz w tym roku?

Najczęściej firmy zamawiają prezenty za około 80-100 złotych. Zdarzają się oczywiście droższe, ale w takim przypadku musimy pamiętać, że zbyt drogi prezent może wywołać dyskomfort u obdarowanego. Podobnie jak zbyt tani, może naszą firmę zaprezentować w nie najlepszym świetle. Są tacy, którzy zamawiają zestawy za 20 złotych – W takiej cenie trudno jest wykonać zestaw świąteczny zawierający min. dobrej klasy wino. Proponujemy wtedy mniejsze zestawy miodów z świątecznymi piernikami – dodaje Katarzyna Czajkowska z Bustera. Najważniejszy jest jednak element zaskoczenia.

– Prezenty, które przygotowujemy dla naszych klientów w tym roku to niespodzianka. Mogę jedynie zdradzić, że dla każdego kontrahenta przygotowujemy inny prezent – biorąc pod uwagę charakter firmy oraz preferencje obdarowywanej osoby. Staramy się tak dobrać prezenty, aby były ciekawe i estetyczne, ale zarazem praktyczne i mogły zostać przesłane kurierem – zdradza Ewa Pitera, Account Manager z Publicis Consultants Rowland.

Jeszcze tylko firmowa wigilia…

W tym samym czasie w działach PR i HR trwają prace nad przygotowaniem wigilii firmowych. Mimo kryzysu finansowego i ograniczania przez przedsiębiorców środków na marketing i promocję, żaden z nich nie chce rezygnować z tradycji, która wpisała się już na dobre do kalendarza każdej firmy. – Przewidujemy, że jeszcze w tym roku większość zaplanowanych działań odbędzie się, a jeśli będą jakieś ograniczenia budżetowe to raczej w przyszłym roku – gdy skutki sytuacji gospodarczej staną się bardziej widoczne – tłumaczy Ewa Pitera z Publicis Consultants Rowland. Budżety na imprezy firmowe wahają się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, a jeśli firma jest duża, ma sieć oddziałów, w których organizuje także spotkania regionalne, wówczas liczone są w setkach tysięcy złotych. Najczęściej jednak nie jest to znaczący koszt w całorocznym budżecie marketingowym. Bo nie przepych i duży budżet czynią spotkanie wyjątkowym, ale sam aspekt integracji zespołu. – Nie może to być spotkanie biznesowe, gdzie jest mowa o strategii i wynikach. To spotkanie dla pracowników w miejscu pracy, na którym dziękujemy sobie za mijający rok i składamy życzenia – tak o idealnym spotkaniu wigilijnym mówi Ewa Szerszeń, z banku ING. Zwłaszcza, że spotkanie w większości firm organizowane są w godzinach pracy. – Pracownicy muszą się na takiej imprezie po prostu dobrze czuć – dodaje Ewa Pitera z Publicis Consultants Rowland.

Najważniejsza atmosfera

Aby to osiągnąć ważna jest atmosfera w firmie w ciągu całego roku i podejście kierownictwa do pracowników. – Jeśli na co dzień pracownicy nie czują się związani z firmą, ich nastawienie nie zmieni podczas jednego okazyjnego spotkania – tłumaczy Ewa Pitera. Zdaniem specjalistów udane spotkanie to takie, na którym pracownicy będą czuli się swobodnie, które nie będzie dla nich obowiązkiem i nie zostanie potraktowane jako nadgodziny. Często też przy okazji firmy organizują duże akcje charytatywne. Kilka lat temu ING zapoczątkowało wśród pracowników „pomarańczową bransoletkę”. – Przed świętami rozpoczęliśmy dystrybucję silikonowych pomarańczowych bransoletek z napisem „daję szanse dzieciom”. Pracownik otrzymujący bransoletkę przekazywał dobrowolną, symboliczną darowiznę rzędu kilku złotych. Środki oczywiście zostały przekazane na cel charytatywny. Dzięki akcji na oddziały onkologii dziecięcej w całej Polsce trafiło kilkadziesiąt pomp infuzyjnych – cieszy się Ewa Szerszeń z ING. Dwa lata temu firma zaprosiła na wigilię podopiecznych ze Szkoły dla Dzieci Niesłyszących i niedosłyszących w Katowicach oraz Instytutu Głuchoniemych w Warszawie.

Podsumowując, mimo kryzysu, nie musimy się martwić… w tym roku, podobnie jak wcześniej, wigilie będą nadzwyczajnie uroczyste. Możemy tez być pewni, że dostaniemy od współpracujących z nami firmami jakiś podarunek. A co to będzie, zależy od kreatywności jej działu marketingu.

Szymon Ostrowski

praca 2008-12-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki – PR & Community Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców