PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeW markecie i na stacji benzynowej – tam Polacy najchętniej płacą kartą kredytową. Wyniki badania
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

W markecie i na stacji benzynowej – tam Polacy najchętniej płacą kartą kredytową. Wyniki badania

Informacje 27.11.2018 (11:22) artykuł nadesłany
Karty Santander Consumer Bank
  • Według najnowszego raportu Santander Consumer Banku “Polaków portfel własny – kochamy okazje” już co czwarty dorosły Polak deklaruje, że ma w portfelu kartę kredytową. Ponad 60 proc. korzysta z nich regularnie, w tym co piąty używa jej każdego lub prawie każdego dnia. Kolejne 15 proc. deklaruje, że robi to co najmniej raz lub kilka razy w tygodniu.
  • Kartą kredytową płacimy najchętniej w sklepach stacjonarnych, za artykuły spożywcze (52 proc.), paliwo i zakupy na stacji benzynowej (45 proc.), ubrania i obuwie (32 proc.) oraz sprzęt RTV/AGD (32 proc.). Ważną kategorią wydatków finansowanych w ten sposób są te związane z podróżami – bilety kolejowe i lotnicze (31 proc.) oraz koszty hoteli, wynajmu samochodu i inne zwiazane z organizacją wyjazdów (27 proc.).
  • Karta kredytowa to instrument płatniczy preferowany przez osoby dojrzałe. Najwięcej znajdziemy ich w portfelach 40- i 50-latków. Jej posiadanie jest też silnie skorelowane z wykształceniem i wielkością miejscowości, w której mieszka dana osoba.
  • Niemała jest grupa osób, którym karty kredytowe pozwalają przetrwać “do pierwszego” (ok. 19 proc.). Jednak dla zdecydowanej większości użytkowników jest to narzędzie pomagające zarzadzać płynnością i dające swobodę wydatków. Największa grupa posiadaczy kart to osoby zarabiające ponad 5 000 zł netto miesięcznie.

Na koniec czerwca 2018 roku w obiegu było w Polsce ok. 6 mln kart kredytowych. Jak pokazuje badanie wykonane na zlecenie Santander Consumer Banku na potrzeby raportu “Polaków portfel własny – kochamy okazje” większość posiadaczy kart jest zadowolona z możliwości, jakie daje im “kredytówka”. Aż 54 proc. z nich potwierdziło, że karta kredytowa to wygodna forma płatności za zakupy.

karta
fot. Alexander Mak, yay foto

Konsumenci używają kart kredytowych przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, płacąc za zakupy spożywcze (52 proc.). Kolejną największą kategorią wydatków finsowanych w ten sposób  są te, ponoszone podczas wizyty na stacji benzynowej (45 proc.). Dalej na liście artykułów, za które płacimy chętnie kartą kredytową znalazły się ubrania oraz obuwie (32 proc.), sprzęt RTV i AGD (32 proc.) oraz bilety na podróże – kolejowe, lotnicze czy autobusowe (31 proc.). Jeśli weźmiemy pod uwagę, że kolejne 27 proc. wskazań uzyskały wydatki związane z organizacją wyjazdu (np. płatności za hotel czy wynajem samochodu), można zauważyć, że karty kredytowe w dużym stopniu przydają się do opłacania wszelkich kosztów związanych z szeroko rozumianymi podróżami i przemieszczaniem się.

Kolejną znaczącą kategorią wydatków finansowanych z pomocą karty kredytowej są rozrywka i hobby. Za zakupy związane z realizacją swoich pasji (np. książki czy bilety na koncerty) płaci kartą co czwarty badany. Zakup gier i programów w internecie oraz płatności za subskrypcje uzyskały w sumie 31 proc. wskazań (odpowiednio 17,2 proc. i 13,8 proc).

Kartę kredytową znajdziemy z największym prawdopodobieństwem w portfelach 40- i 50-latków (odpowiednio 35 proc. wskazań w grupie 40-49 lat i 34 proc. wśród osób w wieku 50-59 lat). Taki instrument płatniczy ma też co czwarty dwudziestolatek i nieco więcej niż co czwarty trzydziestolatek. Posiadanie kart kredytowych jest silnie powiązane z wielkością miasta, w którym mieszkają respondenci, a także ich wykształceniem oraz dochodem. Najwięcej posiadaczy kart znajdziemy wśród mieszkańców metropolii (28 proc.). Najczęściej jej właścicielami są osoby z wykształceniem wyższym (31 proc.). Korzystanie z kart kredytowych cześciej deklarują mężczyźni niż kobiety. Aż co czwarty mężczyzna wskazał, że korzysta z karty bardzo często (płaci nią codziennie lub prawie codziennie). Wśród kobiet taką deklarację złożyło niecałe 16 proc.

Co motywuje do posiadania karty kredytowej? Jak pokazują dane z badania „Zakupy w Internecie” przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku, wydawcy TurboKARTY, karta przede wszystkim daje poczucie bezpieczeństwa i samowystarczalności, dzięki stałemu dostępowi do pieniędzy. Konsumenci lubią też dodatkowe bonusy, które otrzymują wraz z kartą kredytową. – Klienci, którzy korzystają z wydawanej przez nas TurboKARTY doceniają możliwość otrzymania zwrotu części wydatków za zakupy na stacjach paliw oraz w pozostałych sklepach. Zdecydowana większość potwierdza, że to właśnie ta korzyść jest najbardziej atrakcyjna i skłoniła ich do skorzystania z TurboKARTY – mówi Arkadiusz Panek, Dyrektor Departamentu Kart Kredytowych Santander Consumer Banku.

Płacąc TurboKARTĄ klienci Santander Consumer Banku mogą zyskać moneyback o wartości do 360 zł rocznie. Składa się na to zwrot 3 proc. od kwot wydanych na stacjach paliw oraz 1 proc. od wartości pozostałych zakupów (również internetowych).Aż 88 proc. posiadaczy karty kredytowej TurboKARTA ocenia, że moneyback to atrakcyjna i przydatna funkcja.

Badanie na potrzeby raportu “Polaków portfel własny – kochamy okazje” zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku, wydawcy karty kredytowej TurboKARTA, w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 9 – 11 października 2018 r. W badaniu udział wzięły osoby pełnoletnie z całej Polski. Próba, n=1000. Badanie “Zakupy w internecie” zrealizował dla Santander Consumer Banku instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w listopadzie i grudniu 2017 r. Badanie jakościowe z udziałem klientów Banku, zrealizowane w następujących miastach: Wrocław, Kraków, Toruń oraz Kielce. N=8FGI

Źródło: Santander Consumer Bank

2018-11-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

Ewa Hełpa

Ewa Hełpa

Dyrektor Departamentu Marketingu Idea Getin Leasing SA.…

Kamila Kępińska

Kamila Kępińska

Rzecznik prasowy, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców