PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRMcDonalds znów powyżej oczekiwań

McDonalds znów powyżej oczekiwań

Marketing i PR 23.11.2010 (07:53)

McDonalds ponownie przestrzelił oczekiwania, jeśli chodzi o wzrosty rok do roku oraz poziom kursu akcji. W Europie październikowa sprzedaż wzrosła o niemal 6 %, a w USA i w Azji – ponad 5%.

Jest to fenomenalny wynik, biorąc pod uwagę wciąż niepewną sytuację rynkową, a także wieloletnie śrubowanie przez McDonalds i tak już wysokich standardów operacyjnych. Okazuje się, że po dziesięcioleciach poprawiania wskaźników, nadal znajduje się margines, pozwalający na zwiększanie doskonałości operacyjnej.

Sukces największej sieci fast food można próbować przypisać niepewnej sytuacji rynkowej, jednak nie znajduje to potwierdzenia w faktach. CEO Jim Skinner w jednym z ostatnich wywiadów zauważył: „Działamy w biznesie, który dość skutecznie OPIERA się recesji, ale nie jest na nią całkowicie ODPORNY”. I rzeczywiście, kolejni konkurencji McDonalds (w tym ostatnio Sonic – amerykańska sieć z żywnością fast food) ogłaszają mało optymistyczne wyniki, pomimo że działają w tej samej branży.

Co zadecydowało o sukcesie McDonalds? Obserwatorzy rynku najczęściej wymieniają cztery czynniki.

1. Koncentrowanie się na kluczowych produktach.
McDonalds świetnie rozumie, że w przypadku masowej sieci, biznes opiera się głównie na wysokowolumenowych SKU, do których należą produkty tanie (w tym przede wszystkim Dollar Menu), legendarne (BigMac) lub z ogromnym potencjałem (kawa). W przypadku ostatniego produktu, wciąż wyraźny jest trend przejmowania klientów od nieco droższych kawiarni (np. Starbucks), serwujących „kawę z woskiem”, czyli w papierowych, woskowanych kubkach.

2. Dalsza presja na ceny wobec dostawców.

Pomimo wzrostu cen wielu ważnych artykułów (w tym wołowiny i kawy), McDonalds jest w dość bezpiecznej sytuacji. Przewidując trend cenowy, dążył do jak najszybszego „domknięcia” cen na te surowce w kontraktach na 2011 rok, przerzucając ryzyko wzrostu cen na swoich dostawców. Jednocześnie przeszłość pokazała, że jest to działanie w stu procentach bezpieczne dla firmy – silna pozycja sieci pozwala jej renegocjować kontrakty w  przypadku, gdy ceny jakiegoś produktu lub usługi spadały.

3. Wzmacnianie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie
Sieć znakomicie podtrzymuje wizerunek odpowiedzialnej firmy, która przejmuje się otyłością społeczeństwa i wprowadza do menu zdrowe produkty. Patrząc nieco cynicznie, pozwala to zredukować wyrzuty sumienia niektórych rodziców, odwiedzających z pociechami restauracje ze złotymi łukami. Z drugiej strony, już kilka razy prowadzono badania w USA, w których okazywało się, że TO SAMO JABŁKO w pudełeczku z logiem McDonalds smakowało dzieciom DUŻO BARDZIEJ, niż jabłko „nieobrandowane”. A więc wprowadzenie jabłek do menu dziecięcego doprowadziło do częstszej konsumpcji owoców przez dzieci, odwiedzające restauracje, które wcześnie niechętnie patrzyły na „zwykłe” owoce. Dla niektórych odpowiedzialność McDonalds za zwalczanie otyłości jest nieco pozorna. Nawet Skinner powtarza: „Nie będziemy dyktowali klientom, co mają jeść. Wprowadziliśmy zdrowe, świeże produkty i informacje o wartości energetycznej, dajemy klientom wybór”. Zdaniem sceptycznych komentatorów, te produkty z wyboru (zdrowsze, zielone) są mimo wszystkim „listkiem figowym” dla tradycyjnego biznesu sieci McDonalds. Ale znakomicie wkomponowują się w budowanie odmienionego, bardziej zielonego wizerunku firmy.

4. Innowacyjne promocje
Od kilku lat w USA absolutnym hitem jest promocja Monopoly, nawiązująca do tej gry – w Ameryce wręcz kultowej, uosabiającej większość wartości, na których wyrosły Stany Zjednoczone. Klienci kupujący wybrane produkty dostają żetony, które odpowiadają polom na wielkiej planszy Monopoly. Nagrody – począwszy od hamburgera, a kończąc na milionie dolarów – zależą od tego, czy np. uda nam się zgromadzić komplet „nieruchomości” w danym kolorze lub cztery dworce.

Podsumowując sukcesy McDonalds, warto brutalnie zauważyć, że obtrąbiana od dwudziestu lat „moda na zdrową żywność” wcale nie przekreśla dalszej ekspansji największej sieci fast food. Z biznesowego punktu widzenia, nie warto się ekscytować trendami, które są mimo wszystko niszowe, a i tak ostatecznie przegrywają z ceną, szybkością, uniwersalną jakością i po prostu… młodzieńczymi nawykami. To smutne, ale trend pokazuje, że przyszłość i prawdziwe pieniądze leżą gdzie indziej, niż w zdrowej żywności…

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-11-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Who is who

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk

Krzysztof Polończyk  Polończyk Krzysztof – prezes zarządu…

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki – PR & Community Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców