PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMultilojalność B2B – "kumulacja" w programach lojalnościowych

Multilojalność B2B – "kumulacja" w programach lojalnościowych

Wiadomości 23.04.2014 (14:13)

Różne grupy dostawców i producentów, ci sami odbiorcy, ale jeden program wsparcia sprzedaży, dzięki któremu organizatorzy zyskują wierne grono lojalnych klientów. To nie przykład z zagranicznej publikacji na temat praktycznych technik marketingowo-sprzedażowych, ale polska rzeczywistość biznesowa.

Coraz częściej firmy z różnych branż decydują się na wspólną realizację akcji lojalnościowych, które w znaczący sposób wpływają na wzrost sprzedaży oferowanych przez nich produktów i usług, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Programy multipartnerskie, bo o nich mowa, to możliwość zaproponowania interesującej z punktu widzenia beneficjentów akcji, w której wykorzystywany jest rozbudowany katalog atrakcyjnych nagród zachęcający do udziału i aktywności ze strony uczestników.

Wyniki badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services pokazują, że 47% przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, a ponad 20% planuje ich prowadzenie w przyszłości. Średnia kwota przeznaczona na ten cel w 2013 roku wynosiła niemal pół miliona zł, a wśród nagród wykorzystywane były bardzo różnorodne gratyfikacje m.in.: nagrody rzeczowe, upusty i rabaty, kupony premiowe i karty przedpłacone.

Prowadzenie samodzielnego projektu wsparcia sprzedaży może wiązać się ze sporym wysiłkiem dla danej organizacji. Chodzi przede wszystkim o kwestie zasobów ludzkich i finansowych, zwłaszcza, jeśli ma to być akcja o charakterze długoterminowym. Możliwe jest jednak zastosowanie korzystnego rozwiązania. W sytuacji, w której kilka niezależnych i teoretycznie odrębnie działających podmiotów kieruje swoje działania do tej samej grupy docelowej, możliwa jest ich kooperacja i przygotowanie jednej, wspólnej akcji motywacyjnej lub lojalnościowej.

Korzyści ze współpracy


Najczęściej na realizację multipartnerskich programów wsparcia sprzedaży decydują się dostawcy różnorodnych produktów kierowanych do tych samych odbiorców. Najlepszy przykład stanowią tu projekty producentów i dystrybutorów przygotowywane z myślą o właścicielach sklepów detalicznych. Różnorodność portfolio czy też oferowanie dóbr komplementarnych, jedna grupa docelowa, podobne cele i możliwość optymalizacji kosztów sprawiają, że firmy dostrzegają szereg korzyści ze współpracy i decydują się na wspólne prowadzenie programu. Projekt taki jest zazwyczaj wypadkową możliwości, pomysłów i oczekiwań grupy organizatorów, którzy bardzo często samodzielnie nie mogliby pozwolić sobie na realizację akcji na tak dużą skalę. Trafna decyzja o połączeniu sił może przerodzić się w realną lojalność odbiorców, wzrost obrotów i wzmocnienie pozycji rynkowej organizatorów. Ale to nie wszystkie korzyści. Przede wszystkim chodzi o kwestię kosztów wdrożenia i obsługi programu, które są dzielone na wszystkich partnerów, dzięki czemu są one stosunkowo niskie. Kolejne to możliwość stosowania różnych mechanizmów przeliczania punktów i nagradzania przez każdego ze współorganizatorów, kumulowanie punktów przez uczestników w ramach jednego programu oraz świadome stymulowanie sprzedaży i rozszerzanie dystrybucji. Są to elementy, które przemawiają za organizacją akcji multipartnerskich.

„Na początku marca, wspólnie z trzema innymi, niezależnie działającymi na Podlasiu firmami – Mona-Kontra, Piekarnia Cymes oraz należącej do Grupy Sobieski ReDo – uruchomiliśmy program punktowy Premiujemy.pl. Każdy z organizatorów już wcześniej we własnym zakresie i w bardzo różny sposób promował detalistów. Jednak teraz, dzięki nawiązanej współpracy chcemy zaoferować naszym klientom coś zdecydowanie innego – długofalowy, spójny i ciekawy program z realnymi do zdobycia atrakcyjnymi nagrodami. Projekt daje także możliwość kumulowania punktów w ramach programu, co stanowi dodatkową wartość dla uczestników i jeszcze bardziej motywuje ich do zakupów. Mamy nadzieję, że dzięki projektowi nie tylko zwiększymy sprzedaż i zyskamy lojalność klientów, ale także dotrzemy do nowej grupy odbiorców, którzy do tej pory korzystali z oferty innych podmiotów” – powiedział Tomasz Grygieńć, współwłaściciel firmy Javena.


„Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie organizacją projektów wsparcia sprzedaży ze strony firm o różnej wielkości i z wielu branż. Ich świadome podejście do korzyści, jakie mogą zyskać dzięki realizacji akcji, przekłada się również na implementację innowacyjnych rozwiązań umożliwiających optymalizację wydatków przy jednoczesnej maksymalizacji zysków z takiej inwestycji. Programy multipartnerskie to jedne z najbardziej ciekawych projektów jakie oferujemy naszym klientom. Przynoszą one bowiem wymierne korzyści nie tylko samym organizatorom, ale także beneficjentom, którzy dzięki udziałowi w projekcie organizowanym przez kilka firm mogą zyskać znacznie więcej, niż w przypadku akcji prowadzonej przez jedno przedsiębiorstwo. Jest to też dla nich ogromne ułatwienie – wszystko znajduje się w jednym miejscu – jedno konto, jeden login i dostęp do wyników. Wszystko to przekłada się na ich zaangażowanie, a w efekcie na skuteczność akcji” – powiedział Paweł Łokaj,Kierownik Zespołu ds. Programów Lojalnościowych, Sodexo Benefits and Rewards Services.


Z myślą o uczestnikach


Jednym z najistotniejszych elementów programów wsparcia sprzedaży jest odpowiednio skonstruowany katalog nagród, od którego w dużym stopniu zależy liczba uczestników biorących w nich udział. W przypadku programów multipartnerskich najczęściej przygotowywany jest rozbudowany i stale aktualizowany zestaw gratyfikacji zawierający setki lub nawet tysiące atrakcyjnych upominków. Dostosowywane są one bowiem do wymagań wszystkich organizatorów, a dzięki większemu budżetowi przeznaczonemu na ten cel zawierają również bardzo wartościowe nagrody takie jak: egzotyczne wycieczki, sprzęt RTV i AGD, kosmetyki, telefony, wina, biżuterię i wiele innych. Udział w projekcie wielu partnerów to także możliwość kumulacji punktów jednocześnie od wszystkich współorganizatorów, dzięki czemu gromadzone są one szybciej, a tym samym szybciej mogą zostać wymienione na dowolną gratyfikację.

Programy multipartnerskie to idealne rozwiązanie dla firm kierujących swoją ofertę do tej samej grupy odbiorców, dla których realizacja indywidualnych projektów nie jest tak opłacalna, jak przy współpracy z innymi organizacjami. Ich popularność wzrasta dzięki korzyściom, jakie mogą zyskać organizatorzy oraz biorący w nich udział uczestnicy. Na ich prowadzenie mogą pozwolić sobie nie tylko duże podmioty, ale także mniejsze firmy działające lokalnie, co pozytywnie wpływa na ich pozycję na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

2014-04-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców