W tym roku tematem konkursu była problematyka związana z wejściem Polski do strefy euro. Uczniowie gimnazjów mieli przygotować esej „Obawy i nadzieje związane z wprowadzenie waluty euro w Polsce”, natomiast uczniowie szkół ponadgimnazjalnych próbowali odpowiedzieć na pytanie: „Z których doświadczeń krajów należących do Unii Gospodarczej i Walutowej powinna korzystać Polska?”.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało łącznie 567 prac, z czego uczniowie gimnazjów przesłali 418 prac, a uczniowie szkół ponadgimnazjalnych 149 prac. Prace nadesłane na konkurs przygotowywane były indywidualnie. Każdy autor pracy miał opiekuna – nauczyciela zatrudnionego w szkole, do której dany uczeń uczęszcza. Oceną merytoryczną prac nadesłanych na konkurs zajmowała się Komisja Oceniająca, pod przewodnictwem prof. Ryszarda Kokoszczyńskiego, pełniącego obowiązki dyrektora Instytutu Ekonomicznego.
Nagrodami w konkursie są czeki pieniężne na zakup sprzętu komputerowego, aparaty cyfrowe, publikacje na tematy ekonomiczne i drobne upominki rzeczowe. Dla nauczycieli, których podopieczni znaleźli się w gronie laureatów, przewidziane są nagrody pieniężne za wkład pracy w przygotowanie ucznia.