„Już w momencie wprowadzenia ubezpieczeń direct w Polsce w 2003 roku Link4 oferowało swoim klientom możliwość opłacania składki ubezpieczeniowej również w 12 ratach, również za samo OC – mówi Zofia Dzik, prezes Link4. Jeśli kupujemy pakiet OC i AC, podobną możliwość daje też MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe. W 12 ratach można też płacić za samo AC w PZU. Plusem jest, że płacimy niższe raty miesięczne, ale trzeba pamiętać, że roczny koszt ubezpieczenia jest większy.” – podaje dziennik.
„Rozbijanie składki na miesięczne raty nie jest w Polsce zbyt popularne. Dlaczego? Bo brak płatności kolejnej raty składki nie powoduje ustania ochrony w OC komunikacyjnym. Towarzystwo ryzykuje, że po opłaceniu np. 50 zł pierwszej raty składki klient zaprzestanie opłacania kolejnych, a ono i tak będzie musiało wypłacić np. 50 tys. zł ewentualnemu poszkodowanemu. Oczywiście towarzystwo ma pełne prawo do żądania opłaty zaległej składki i będzie ją powiększało o odsetki karne, ale jest to dodatkowy kłopot i koszt. Dlatego AXA i Link4 wymagają przy płatności w ratach ustanowienia tzw. direct debit, czyli polecenia zapłaty.” – pisze gazeta.
AXA jest jedną z firm ubezpieczeniowych oferujących sprzedaż polis przez telefon. Jako pierwszy na naszym rynku ten model sprzedaży wprowadziła spółka Link4. Później przez telefon, przy wsparciu spotów w kanale telesprzedaży, zaczęło sprzedawać polisy Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Kolejnymi firmami, które szykują się do sprzedaży ubezpieczeń w systemie direct, są Allianz i BRE Ubezpieczenia. Niedawno media doniosły, że do w prowadzenia sprzedaży polis komunikacyjnych w tym systemie przymierza się także Warta i Tesco.